28 maart 2024, 18:22:37

bloed!?

Gestart door dysian, 11 augustus 2003, 19:05:47

« vorige - volgende »

dysian

 Hallo. Toen ik net taipa in een laagje water deed om te wassen( hij werd helemaal wild!) dacht ik dat onder zijn vleugel poep zat. Nu keek ik even beter en zag dat het opgedroogd bloed is. Het zit zeg maar aan de net aan de onderkant van zijn vleugel net over de rand met de bovenkant. Ik heb helaas geen camera meer hier dus ik kan er geen foto van maken. Wat kan dit zijn en is het erg voor Taipa?! :o.

dysian

Town ik net even wat beter naar de onderkant van taipa's vleugelg keek ontdekte ik nog 3 plekjes waar opgedroogd bloed zit! Wat kan dit wezen doet hij dit zelf? :-/

Dana

Hallo Wendy Denise,

Ik heb zelf niet zo gek veel verstand van valken ik leer hier een boel, maar Nina heeft ongeveer op net zo'n plek een wondje gehad toen we haar net hadden vandaar dat ik hier op reageer. En als het bloed al opgedroogd is dan is de wond al dicht met een korstje en kan het verder denk ik geen kwaad meer. (als ik dit mis heb zeg het me dan)
Maar Nina heeft er nix aan over gehouden en had er ook niet echt last van ze vloog ook nog gewoon.
Als jou Taipa raar vliegt zou ik er even naar laten kijken door een DA, anders geneest het wel verder.
Let er wel op dat ze het wondje niet steeds open krapt of bijt.
Zou haar ook even niet in bad doen want dan wordt de korst zacht en kan het sneller weer gaan bloeden.

Dana

Lees net het nieuwe stukje wat je erbij hebt gezet, ik was zelf aan het typen en ben daar niet zo heel snel in.
Denk dat je nu beter even kan wachten op een reactie van iemand anders, dit weet ik namelijk niet. Dat ene klonk meer als een wondje van een wilde vlucht ofzo maar dit weet ik niet sorry. Maar de wondjes zijn in ieder geval dicht dus al wel aan het genezen.
Trekt ze haar eigen veren er misschien uit dat het daar van komt???
Hoop dat snel iemand je beter helpt.

dysian

daar ben ik ook bang voor (dat hij zichzelf dit aandoet). ik hoop dat het inderdaad van een wilde vlucht is gekomen, ik heb daar  in ieder geval nog niet eerder iets van gemerkt en ze vliegt ook nog goed. ik wacht inderdaad nog even op wat andere reacties ( voor de zekerheid). In ieder geval bedankt ;)

smile_emerald

Een tijdje geleden heb ik ook zo'n bericht op het forum gezet over het valkje van mijn vriendin (Skippy) die aan het logeren was bij de mijne. Hij had precies dezelfde wondjes zoals jij ze beschrijft. Ik denk zelf dat het door het vliegen komt. Skippy vloog namelijk steeds tegen muren en het plafond op, en dat gaat nog wel eens fout. Dat hij het zichzelf aandoet, zou ook kunnen, maar heb je daar al meer last van gehad dan? Misschien kan je toch beter wachten op iemand anders zijn reactie, zoveel verstand heb ik nou ook weer niet. Of bel de dierenarts eventjes, die weet er genoeg over. Ik denk zelf dat er niet iets ergs aan de hand is, omdat de het bloed al is opgedroogd, maar voor de zekerheid bel dus nog even de dierenarts. Succes!

Groetjes Esmeralda

smile_emerald

Dan misschien nog wat, misschien is het niet zo leuk om Taipa onder dwang te wassen, die beestjes houden zich zelf wel schoon. Maar je kan het wel proberen, doe het dan wel met koud/lauw water, lijkt mij zo.

dysian

Taipa wast zichzelf ook wel hoor, maar het poep haalt hij niet weg. Dat blijft smerig en daarom wil ik hem graag af en toe wassen met water. Ik zal nog eens proberen om een bak met wat water neer te zetten en misschien gaat hij daar dan wel in. Bedankt voor je reactie :)

Karin

Hoi wendy Denise,
Taipa is een lutino ? Die zijn  vaak nachtblind en verwonden zichzelf ´s nachts als ze tegen de tralies opvliegen. Een nachtlampje lost meestal het probleem op !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

dysian

daar had ik niet eens aan gedacht !
dat zou het kunnen zijn ik ga wel ff een nachtlampje plaatsen( voor de zekerheid)
dank je wel  ;)

Karin

Graag gedaan ! ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Hoi Wendy Denise,

heeft Taipa altijd poep onder zijn vleugel, ook als je het hebt afgewassen komt het terug als ik het goed begrijp? Dat vind ik wel een btje vreemd, volgens mij hoort dat niet. Zijn zijn poepjes wel gewoon en niet waterig of heel erg plakkerig? Normaal blijven poepjes zelden of nooit aan de veren kleven namelijk. Als zijn poepjes gewoon zijn, is tie gewoon een klein viespeukje  ::)  ;D ;)

Ik denk ook dat onder dwang wassen niet leuk is en zo gaat Taipa water zeke rnooit leuk vinden. Kun je het er niet met een nat wattenschijfje ofzo afhalen? Zonder zeep ofzo natuurlijk....

Groetjes,

Barbara

dysian

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ hallo allemaal! nou ik geloof dat het mysterie is opgelost. Toen ik het hok/kooi maakte heb ik het glas weggehaalt en daarvoor in plaats gaas tussen de glaslatten gezet, nu waren ee npaar glaslatjes niet meer terugte plaatsen en dacht: daar ga ik ff nieuwe overheen plakken. Nu ben ik dat helemaal vergeten te doen.STOM!. En nu denk ik dat hij zich gewoon bezeert heeft aan puntjes van het gaas ('s nachts). Want als ik 's avonds of 'snachts hetr licht aan doe gaat hij altijd heel erg wild fladderen tegen het gaas aan.
De bloedplekjes zijn kleine puntjes dus zal het gaas erin geprikt hebben, vrees ik. Maar nu ga ik dat meteen ff in orde maken. Dat ik dat ooit kon vergeten!!!!! ::).
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de moeite.
groetjes van het gansje

smeagol

Hee Wendy,

Gelukkig dat je erachter bent gekomen.
Ze kunnen gelukkig wel wat hebben hoor.

Groetjes Greetje en Smeagol

Natanella

 ;)Hoi Wendy, ik lees nu net je berichtje! Fijn dat het probleem weer is opgelost :)
En we vergeten allemaal wel eens wat hoor! Gelukkig ben je er snel achter gekomen.
groetjes, Anita