29 maart 2024, 00:27:57

diarree

Gestart door maartje, 24 september 2002, 03:03:19

« vorige - volgende »

maartje

hoi ik heb alweer een aantal jaren een valkparkietje. Ze is nu bijna 4. Sinds eergister heeft ze hele dunne ontlasting. Er zit wel normale ontlasting bij maar de rest is gewoon water wat er uit komt. Nu is ze wel aan het ruien geweest en ik vraag me af of het daar misschien aan ligt.

Ik geef haar sinds vandaag druppeltjes vitamine door het drinkwater in de hoop dat het dan weer ophoudt.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of misschien een tip wat ik nog zou kunnen proberen?

alvast bedankt
groetjes Maartje

ps dit is echt een hele interessante site  ;D

Marianne

Hallo Maartje,

Ik heb weleens ergens gelezen dat lauwe kamille thee en afgekoeld gekookt water wel eens kan helpen.
Verder geen grote omgevings temperatuursverschillen en rust geven aan de valk.
Ik heb er verder geen ervaring mee of het daadwerkelijk helpt maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

maartje

Heel erg bedankt,
ik ga het gelijk proberen.

groetjes Maartje

annemiek

Hoi

Probeer ook eens een klein beetje banaan of beschuit te voeren. Heb gelezen (ook geen ervaring mee) dat dit kan helpen. Kamille thee en vitaminen heb ik geprobeerd bij een grasparkiet met diarree en dat hielp niet, ook misschien omdat ie het niet echt lustte en dus bijna niet meer wou drinken.
Als het door blijft gaan ga naar een dierenarts!

groetjes annemiek

annemiek

Oh, en kijk goed uit dat de ontlasting niet aan zijn poepgaatje blijft plakken! Dan goed schoonmaken met lauw water.

Marianne

Hallo Maartje,

Hoe is het met je valkje?
Is de diarree al over?
Heb je iets aan de tips gehad?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

maartje

Hoihoi,