24 april 2024, 15:01:38

Is dit een lacewing?

Gestart door Suzanne, 29 oktober 2006, 11:35:57

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk nog steeds niet pcies wat een lacewing inhoudt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de parels dan langgerekt zijn. Mijn valkje Yuki heeft van die langgerekte parels. Ik vroeg me dan ook af of ze lacewing is.

Ik hoop dat het duidelijk te zien is. Ze wilde nl. niet echt stil blijven zitten en had nogal veel interesse in de camera  :D.






Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Ludo

Hoi Suzanne,

voor zover ik weet  heeft lacewing niks met gepareld te maken en is het eerder een andere naam voor een cinnamon albino.
Een witte vogel met lichtbruine vleugels dus

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Quendi

Ze is gewoon witmasker gepareld hoor  ;).

Er is een fabeltje de valkparkieten-wereld in gekomen, dat lacewing langerekte parels zouden zijn. Maar dit is dus niet zo.

Lacewing zijn wat vuilige slagpennen bij de albino's, wat erop zou kunnen wijzen dat ze ook cinnamon zouden kunnen zijn, maar ook dit is niet echt duidelijk of een officiele naam volgens mij.

Gr Sietske

nick01

29 oktober 2006, 13:59:39 #3 Last Edit: 29 oktober 2006, 14:05:39 by nick01
dit is helaas geen lacewing.
ik heb al een keer eerder een topic geopend om te vragen wat t precies is maar toen wist niemand echt te vertellen over hoe of wat?!
bij de roodruggen noemen ze de cinnamon albino een lacewing.

en een cinnamon albino is niet alleen op de vleugels bruin gekleurd of de slagpennen maar over het gehele dek.
ik heb er hier 2 zitten en in het verleden heb ik er behoorlijk wat gekweekt en allen waren ze voorzien van een bruine waas over het gehele bovendek en vleugels.

ik heb op het moment een bonte cinnamon albino zitten dit zou dus in principe een bonte lacewing moeten zijn maar goed men gebruikt de benaming niet dus ik ook niet.
het is wel duidelijk te zien met het oog maar niet op de foto.
het stomme is (let op uit mijn eigen kweekervaring) dat bij de jonge cinnamon albino's het cinnamon zich pas laat zien na de eerste rui.

en sietske het is geen fabel , tot een tijd geleden zag je de benaming wel vaker opduiken met die benaming maar blijkbaar is het herzien ofzo.
en het is geen officiele naam dat cinnamonalbino maar hoe wou men anders die bruine gloed verklaren?
ik heb het een tijd geleden ook al gevraagd maar kreeg toen geen antwoord.
kijk maar bij het topic onder de naam "welke mutatie is dit" geplaatst door suzanne op 10 sept 2006 in deze catagorie (mutaties) daar staat een uitleg in vragende vorm van mij , antwoord is alsnog welkom.

Quendi

Nou, als lange gerekte parels en de bruine gloed bij albino's beide lacewing genoemd wordt, moet toch 1 daarvan een fabeltje zijn?
En aangezien de cinnamon-albino's bij halsbandparkieten en roodruggen het lacewing genoemd wordt, lijkt het mij dat de langegerekte parels een fabeltje is, die lacewing benaming daarvan dan...

Maar goed.. Het is niet te 'bewijzen' ofzoiets.. Want hoe weet je nou wie gelijk heeft en wie niet... Want elk boekje zegt weer wat anders...

Gr sietske

nick01

ja maar goed over cinnamonalbino zeggen ze ook van alles , ludo beweerd ook dat cinnamonalbino's voor t meerendeel fabeltjes zijn , toch ludo (zie dat zelfde topic!)

maar ja boekjes , wat zijn je eigen ervaringen?

bij de catharina hebben ze ook de lacewing , zelfde naam maar niet te vergelijken met de lacewing waar wij het over hebben bij de valken.
volgens sommige is het een gezoomde creme-ino.
iets met bepaalde pigmentveranderingen in de randen van de veren want dat is het gezoomde in principe.

dus wat dat betreft ga ik voor de naam cinnamonalbino en laat dat lacewing eerst maar eens goed uitzoeken door de "experts".
en dan heb ik het niet over lacewing bij valkparkieten maar lacewing in het algemeen , waar moet zoiets nou aan voldoen en wie kan een foto van een goede lacewing laten zien.
en dan niet volgens mij is dit er 1 of dat je zelf die naam geeft maar een erkende lacewing als die er al wel is.

Ludo

Hoi ik heb zelf een albino man zitten met een bruine gloed en dat is een gewone albino hoor.
De meeste van die bruine albino's zijn gewoon albino mannen.
Een vriend van me heeft een albino zitten die nog een stuk bruiner is en dat is blijkwaar wel een cinnamon albino of lacewing dus.
Als je bij deze vogels ook nog parels hebt dan kunnen ze er nogal uitzien als een dominant pastel (zie ander topic)

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Tjerk

Hey,

alleen de mannen krijgen dit toch. Van meerdere mensen heb ik dat gehoord. En ik zie het zelf ook aan de Lutino man die ik heb. Maar de poppen die ik heb hebben dit niet. De jonge mannen ook niet, maar na een rui of twee later zie je toch die bruine gloed verschijnen. Dus voor zover ik weet komt dat alleen voor bij ino-mannen.

Groeten Tjerk

Suzanne

Ik heb een albino pop met bruinige gloed zitten, dus dat gaat niet op. In ieder geval weet ik dus nu dat ik gewoon een valkje hebt met langgerekte parels  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

nick01

29 oktober 2006, 16:04:15 #9 Last Edit: 29 oktober 2006, 17:04:01 by nick01
nou dat van alleen mannen gaat niet op net als bij elke mutatie kunnen beide geslachten die kleur vertonen.
maar ludo effe 2 dingen.
1. je kunt dus niet praten van een echte albino volgens jou want een echte albino vertoont totaal geen pigment van wat voor een soort dan ook?
2. hoe kan t zijn dat mijn oude koppel de man een cinnamonalbino en mijn pop albino jongen krijgen uiteraard albino waarvan de poppen na hun eerste rui die bruine tint ook vertonen en de mannen niet.
maar de jonge mannen ook weer jonge poppen krijgen die na deeerste rui die bruine gloed vertonen.
t is dus iets wat recssief geslachtgebonden vererft , net als cinnamon.
verklaar dat eens dan?
ik ga zsm nog een foto maken van mijn pop en dan wil ik wel eens van jullie horen wat jullie dan wel niet denken dat het is.

Ludo

29 oktober 2006, 18:26:05 #10 Last Edit: 30 oktober 2006, 07:47:37 by Ludo
Hoi, het is heel eenvoudig, er zijn tot op heden geen albino valkparkieten !!!!

Het is immers de combinatie van witmasker en lutino.

De menaline is grotendeels onderdrukt maar niet helemaal.
Bij een echte albino is de menaline volledig weg, bij de valkparkieten dus niet.

Je hebt bij lutino's al vogels die bijna wit zijn en vogels die bijna geel zijn.

Als je daar witmasker tegen zet krijg je lutino witmaskers die echt helemaal wit kunnen zijn, maar ook die wat grijzig bruin kunnen zijn.

Daarnaast heb je er ook die er veel meer bruin uitzien, dat zijn dan die zogezegde lacewings.
Frederik op het forum van www.valkparkieten-benelux.tk heeft zo'n vogels en Daniel die ook lid is van de werkgroep ook, zelfs de opaline versie.

Vraag het hen zelf eens ?

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

29 oktober 2006, 21:06:23 #11 Last Edit: 29 oktober 2006, 21:11:30 by nick01
waarom heb ik jou daar nog nooit over gehoord , aangezien jij er nog wel eens over hebt dat de juiste namen niet worden gebruikt , en jij toch de man bent van de mutaties.
ik heb nog nooit ergens gezien dat men praat van het idee dat albino's nog niet bestaan.

witmasker en lutino maakt albino , er zijn ook albino's zonder bruin en lutino's die volledig geel zijn.

nogmaals verklaar mijn vraag eens over dat vererven want de laatste keer in dat topic hoorde ik ook niet meer van je!!!

en daniel heb ik al wel eens kontakt mee gehad , maar ik vraag het jou dus wil ik ook antwoord van jou en niet van hen.

hier die foto van mijn vogel.
zeg maar wat het is.
ik zal daarna een uitleg geven hoe ik er bij kom dat het in ieder geval een cinnamonalbino is.
het is geen vuil en het is geen zontekort en ook zeer zeker geen lichte cinnamon bonte witmasker ofzo.

en nog een punt zoals anderen in dit topic zeggen dat de vleugels of vleugelpennen bruin zouden zijn kijk naar de foto en je ziet volledig witte veren , althans de veren van de vleugelpennen zijn wit.




Quendi


Ludo

30 oktober 2006, 07:45:44 #13 Last Edit: 30 oktober 2006, 14:00:23 by Ludo
Ja het is echt wel een mooie vogel.

Nick,

Ik denk dat je de topics die hier vermeld staan wat langzamer moet lezen, want ik vrees dat je hier en daar een woord overslaat of verkeerd leest:-)

Waar heb ik ooit gezegd dat jij geen cinnamonalbino zou hebben ?????
Of iets over vuil of zontekort ????

Sietske heeft het over
Citaatvuilige slagpennen
wat volgens mij betekend dat ze een iets donkere kleur hebben en niet dat ze vuil zijn

Ik zeg toch ook niet dat Albino's niet bestaan ?
Ik zeg dat ze er nog niet zijn en een ander probleem is dat ze er waarschijnlijk ook nooit ontdekt zullen worden omdat er waarschijnlijk geen onderscheid te maken zal zijn tussen een echte albino en een lutino-witmasker. Je zal het dus niet merken als je er eentje hebt.

Jij zegt:
Citaatik heb nog nooit ergens gezien dat men praat van het idee dat albino's nog niet bestaan.

witmasker en lutino maakt albino


Witmasker en lutino maakt GEEN albino.
Albino vind je dan ook op geen enkele mutatiecalculator en ook NIET IN DE STANDAARD niet in de nieuwe en niet in de oude.

Albino is bij valkparkieten gewoon een naam van een kleurencombinatie en helemaal niet hetzelfde als bijvoorbeeld een albino kanarie !

Tik maar eens albino valkparkiet in op google, dat heb ik snel even gedaan

Dit staat hier op de website van valkparkiet.com bij mutaties
"Hoewel we spreken over albino is een witte valkparkiet in principe een lutino én een witmasker."
op deze website http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum11.html
Staat "een albino is eigenlijk een verkeerde benaming het is een lutino witmasker"
hier zie je:

http://www.australischeparkieten.com/mutaties/mutatiebeschrijving/index.html
"Een albino is eigenlijk een lutino witmasker en niet een echte albino."

en zo kan ik je nog honderden links geven zowel in het nederlands als in het engels als in het frans

Iedereen met een beetje ervaring met valkparkieten weet dat de "albino" valkparkiet helemaal geen albino is.

Een albino is EEN mutatie.
De zogezegde albino vlakparkiet is een combinatie van TWEE mutaties.

Dit is de defenitie van albino op wikimedia
CitaatAlbinisme is het aangeboren ontbreken van het pigment melanine in haar of huid, wat resulteert in een gedeeltelijk of geheel witte huid en rode ogen. Die huid is erg gevoelig voor de zon en verbrandt snel. Het wordt algemeen beschouwd als een afwijking, omdat bij de meeste soortgenoten wel pigment aanwezig is.
Albino's komen o.a. voor bij konijnen, ratten en merels. Ieder dier dat wit is, is nog geen albino. Een ijsbeer is dus geen albino, al zullen er ook hier misschien wel enkelen tussen zitten.


Nu wat de foto betreft:
Zeggen wat een vogel is op een foto is heel moeilijk.
Maar ik wil wel een gokje doen.

Ik denk dat jij de combinatie hebt van
cinnamon opaline witmasker bont en lutino
(witmaskercinnamonbontgepareld met lutino)

een lutinocinnamonopalinebontwitmasker(lutinocinnamonbontgeparedewitmasker) dus.
Vandaar dat de vleugelpunten niet bruin maar bleek zijn, door dat bont vermoed ik.

Dus wat de vererving betreft, dat is vrij duidelijk, het lutino, cinnamon en opaline zijn geslachtsgebonden en het bont en witmasker is recessief.

Als je dit allemaal invult in de mutatiecalculators die je op internet vind dan weet je hoe die vogel kan vererven.

Hopelijk is het een man, want als je deze vogel dan tegen een witmaskerbonte pop zet zien al je jonge poppen er uit als deze vogel !

Succes ermee en als je er nog dergelijke zoekt om mee te kweken neem dan toch maar eens contact met Daniel of Frederik.

Ludo

PS de vogel op de foto zou je een lacewingbontgeparelde kunnen noemen ;-)

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

30 oktober 2006, 08:33:39 #14 Last Edit: 30 oktober 2006, 08:37:03 by nick01
oke een paar antwoorden.

ik zeg niet dat jij heb gezegd dat ik geen cinnamonalbino heb maar in een ander topic zeg jij dat het cinnamonalbino idee een fabeltje is , dat is toch tzelfde.
en het vuil of zontekort zette ik erbij om dat alvast uit te sluiten voordat iemand dat als argument zou geven , niks persoonlijk bedoeld dus.
ik snap wat sietske bedoeld met de vuilige slagpennen.

2 kleuren maken in principe gewoon albino zover ik weet.
kijkend naar roodruggen en catharina's.
bij de roodruggen maakt blauw en lutino albino.
bij de catharina's maakt blauw en lutino ook albino maar de echte blauwe is er nog niet dus ook de echte albino is er nog niet , nu heb je de creme-ino wat in de toekomst albino moet gaan worden.
een albino wordt idd witmaskerlutino genoemd , maar de dingen die een albino maakt toont een albino valkparkiet toch ook?
spierwit (ze zijn er echt wel) rode ogen.
en idd het staat op veel sites vermeld maar die jij daar vermeld zijn allemaal sites die in kontakt staan met deze site en dit forum.(grappig dat je net die pakt)
zoals ik al zeg die benaming klopt wel maar de punten van een albino kloppen toch ook?
en moet je nou zeggen dat iemand met een beetje ervaring weet dat het niet bestaat?(nee ik ben niet om mijn *** getrapt maar vindt t een beetje onder de gordel)
het maakt het juist leuk als mensen er aan gaan twijfelen zo komen er misschien eens andere ideeen of een andere kijk ergens op boven water.

de vogel op de foto is een cinnamonbontelutinowitmasker.
voor t gemak blijf ik toch zeggen cinnamonbontalbino.
het is een pop en ik heb hier tegenover staan een cinnamonalbino man split bont split gepareld (zover je gekochte splitten kunt vertrouwen)
nu zie ik al weer reacties komen albino x albino ? ja ik kweek met albino x albino en dat is me in het verleden goed af gegaan en hoop dat het in de toekomst ook geen problemen geeft.
beide zijn forse vogels zonder kale plek en onverwant.

maar voor de 3de keer beantwoord mijn vraag nou eens over het omschreven koppel en hoe dat vererfde.
ik hoor je daar maar niet over.