Wintertijd/Zomertijd tijdklok aanpassen of niet...

Gestart door Peter, 29 oktober 2006, 09:27:18

« vorige - volgende »

Peter

De wintertijd is weer ingegaan, velen hebben een voliere met daarin verlichting welke werkt op een tijdklok. Pas jij de tijd nu ook aan op tijdklok zodat de vogels nu ook "wintertijd" hebben of doe je niets aan de schakelklok zodat de verlichting ook niet een uur verspringt?

Groeten,
Peter

Rianne

Hoi Peter,

ik heb een lampje wat automatisch aangaat als het donker wordt. Dus heb geen tijdschakelaar. :)

Mariska

Hoi Peter,

Wij hebben wel een uitgebreide schakelaar maar die werkt nog niet naar behoren.
Ik doe dus alles met de hand zodra het schemerig wordt.

Het komt er dus wel op neer dat ze bij mij meegaan met de wintertijd ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

♪ Marlies



Hoi Peter,

Bij ons wordt de tijd niet aangepast.


Groetjes Marlies ;)

nick01

ze gaan wel mee van de zomer naar de wintertijd maar van de wintertijd na de zomertijd gaat bij mij in etappes omdat je dan tegen de kweek zit aan te hikken en ben dan bang dat ze er last van krijgen.
meestal doe ik per week een kwartier ongeveer erbij (van winter naar zomer)
volgens mij is het het beste als je er niks aan doet maar goed ik heb daar t werk niet naar.

Valerie

Han heeft de schakelaar wel op wintertijd gezet.
Maar hoelang krijgen ze bij jullie licht?
In de garage, waar ze zitten, is het erg donker (geen ramen), dus moet er licht aan.
Hier gaat eerst om 8 uur een dimmer aan, als die lamp vollop brand (half uur of 1 uur) dan gaat de TL aan en de andere lamp uit. 's avonds om 9 gaat de dimmer weer aan, TL uit en dan dimt langzaam de lamp tot het 10 uur is.
Dus hun dag is van 8 tot 9 (13 uur).