5 mei 2025, 17:37:16

ik wil er graag een valkje bij

Gestart door luukluuk, 11 augustus 2003, 02:32:25

« vorige - volgende »

luukluuk

we hebben nu een mooi grote kooi ,en ik wil nu zo graag een kameraadje voor joepi ,die nu al tam is
zal dat kunnen ,en zo ja gaan ze dan niet ruzie maken ?
ik wil naar de kweker gaan waar joep ook vandaan komt en bij jullie bij te koop staat ,
groetjes Margot en joep ,van kiki hebben we helaas helemaal niets meer gehoord  ???

Henry

als je eerste valkparkiet al goed tam is en de tweede valkparkiet nog niet dan wordt de eerste valkparkiet iets minder tam en de tweede valkparkiet wordt sneller tam.

henry van ellinkhuizen

Kolkkie

Hoi Margot,

Als je een jonge vogel hebt, zal dit over het algemeen geen problemen opleveren. Ze accepteren elkaar dan stukken makkelijker.
Je zou ze eventueel in een aparte kooi kunnen stoppen om aan elkaar te wennen. Als ze nog zo jong zijn, lijkt het mij niet nodig.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mirjam-Moniek

Hoi LuukLuuk

Als je je nieuwe valkje tijdelijk in een ander kooitje houdt, krijg je die even makkelijk tam als je eerste. Als je de nieuwe vogel bij de andere zet als die tam is, verliest je oude vogeltje niets aan tamheid. Tenminste, bij mij ging dat zo.
Toen ik ze bij elkaar zette heb ik wel extra voerbakjes in de kooi gedaan zodat ze geen ruzie kregen over het eten. Verder is het slim je nieuwe valkje nooit op het favoriete plekje of stokje van je andere vogeltje te zetten. Daar kan ruzie van komen.

luukluuk

ze kunnen het al heel goed vinden hoor en zitten al bij elkaar
de ene wast de ander ,de ene is nu 15 weken en de ander 6 weken '
en ze zijn al beide bijna tam
hier onder een foto
van mijn zoon met ze
gr Margot en de valkjes