6 mei 2025, 01:58:20

toch mannetje gehaald

Gestart door Angellex, 7 augustus 2003, 03:33:03

« vorige - volgende »

Angellex

;D hallo allemaal ik wou even zeggen dat we toch een mannetje hebben opgehaald vanavond.Ik moet zeggen dat het een verschrikkelijk lief beestje is.Maar nu thuis moeten ze natuurlijk nog wennen aan elkaar,mijn pop die blaast steeds naar haar ik denk dat dit normaal is?heb ook gelijk even een foto gemaakt van onze nieuwe aanwinst.Nou en nu maar hopen dat we er veel plezier mee hebben,groetjesss

Ellen

Hoi Angellex ..................wat een mooi kereltje hebben
jullie opgehaald.
Dat kan alleen maar goed gaan , daar smelt zo'n pop
toch meteen voor.... :)
Heel veel plezier ermee en groetjes van Ellen.

Karin

Wat een prachtig valkje Angellex ! Hoe oud is hij ?? Dat blazen gaat meestal wel over hoor, ze moeten nog ff wennen aan elkaar.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Angellex,

Wat een mooi valkje is het zeg. Laat ze maar lekker aan elkaar wennen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Angellex

;D hij is nu 8 weken en bedankt voor jullie reacties erg leuk,groetjess

Kolkkie

Hoi Angellex,

Wanneer wil je beginnen met een nestje? Jouw valkje is pas 8 weken, dus veels te jong om mee te kweken. Dat kan pas als ze minimaal 1 jaar zijn, dus moet je rekening houden met dat je volgend jaar pas een nestje kan krijgen.
Ik weet niet of je dit weet, dus ik wilde het ff hier vermelden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Angellex

ja ik weet het,maar de bedoelining is om hem ook eerst goed tam te krijgen,en dus veel aandacht moeten geven,en volgend jaar zien we wel eens weer,we hebben geen haast,maar bedankt voor je advies.groetjess

Barbara

Mooi valkje hoor! Hoe weet de kweker zo zeker dat het een mannetje is? Dat is vrij moelijk vast te stellen op die leeftijd en eigenlijk alleen mogelijk aan de hand van de kweekgeschiedenis.

Angellex

nou ja toevallig dat ik dat net wou vragen,we weten het niet helemaal zeker,maar hij dacht aan het gedrag te zien dat het een mannetje was,misschien dat 1 van jullie het op de foto kunnen zien?maar als het toch een vrouwtje is mogen we hem komen ruilen.Groetjesss

Valerkiet

gefeliciteerd met je valkje!!! :)
volgens mij is het een vrouwtje als ik ze vergelijk met mijn vrouwtje :-/
ik zou het echt nie ruilan hoor!! :o
twee lieve valkjes uit elkaar zetten en bij het valkje stres enzo.
 :'(
ik zou gewoon nog eentje bijnemen ;)

Barbara

Met 8 weken kun je volgens mij nog niet veel aan t gedrag zien hoor, dat begint zo'n btje bij 4 maanden volgens mij. Mijn Croky zou ook een pop zijn, tot ie met 4 maanden binnen no time een supermacho werd!

En als t kan zou ik er inderdaad nog eentje bijnemen als t wel een popje is, veel leuker en inderdaad minder stress door verhuizing.

Paul

Hoi Barbara,
Hier weet ik het met de jongen die op 15 mei geboren zijn al zeker die proberen al behoorlijk te praten vanaf dat ze 10 weken waren.
Het zijn dus beide mannetjes dus vanaf 3 maanden kan je het al vaak met zekerheid vaststellen.
Misschien is de een sneller dan de andere maar met deze twee is het gewoon al zeker binnen de 3 maanden zelfs.
Met mijn wildkleurtjes die nu in het nest zitten heb ik het idee dat ik al aan de kleuren van hun kopje kan zien dat ze man of pop zijn maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Groetjes, Paul

Barbara

10 augustus 2003, 05:50:18 #12 Last Edit: 10 augustus 2003, 05:55:14 by Barbara
Hoi,

Nou, das mooi, dan hoeft Angellex alleen nog maar korter te wachten tot ze het misschien weet! Ik zeg 'msschien' omdat je natuurlijk ook hele stille, rustige mannetjes hebt waarvan je dus kan denken dat het popjes zijn als ze niet of nauweljks druk doen. Maar, macho, al is het maar soms = man! Het schijnt dat popjes dat typische machogedrag (herrie maken door te roffelen met de snavel op allerlei dingen, vleugels van het lijfje doen en melodietjes fluiten) namelijk nooit vertonen.

Groetjes,

Barbara

Angellex

bedankt voor jullie reakties,ik moet zeggen dat ricky zich hier al prima vermaakt,en is ontzettend lief,hij mag graag geaaid worden dat vind hij heerlijk,en is nergens bang voor,ik mag hem zelfs over zijn vleugels aaien.Hij is gek van kettinkjes enzo,want soms heeft hij ook een velletje van ons oor of nek tussen zijn snavel,en dat voelt niet zo prettig,maar ben blij dat hij zich hier thuisvoelt.Met het (vrouwtje)die we al hadden gaat nu ook alles perfect.Bedankt allemaal.

Kolkkie

Hoi Angellex,

Wat fijn dat het zo goed gaat met je valkjes. Geniet er maar lekker van.
Wat die reacties betreft, daar is het forum ook voor ;).

Groetjes,

Mariska