9 mei 2025, 20:33:54

beetje ongerust...

Gestart door DiMitri, 6 augustus 2003, 22:28:43

« vorige - volgende »

DiMitri

Hoi, mijn valkparkietje is nu net 7,5 weken en hij is nog niet aan de zaadjes. Hij wil er gewoon niet van eten! ik doe wel telkens zaadjes door het eivoer maar hij eet enkel het eivoer er tussenuit, en de zaadjes laat hij liggen of smoddert hij langs zijn bakje. Ik heb ergens gelezen dat een valkje tussen de 6 en 8 weken aan de zaadjes begint, nou het begint stilaan tijd te worden ::)
Ik zal nog maar wat even geduld uitoefenen zeker, of kan ik nog meer doen?
Groetjes, DiMi

Paul

Hoi Dimi,
Het ene valkje is vaak sneller dan de ander.
Ze kunnen soms vanaf 5,5 week al zelf eten maar sommige zijn vaak wat trager maar na 6 a 7 weken moet ie toch normaal wel langzaam overgaan naar zaadjes.
In het stukje "is Kuifie ziek" staan ook diverse tips om je valkje een beetje te dwingen op zaadjes over te gaan die vaak goed werken.
Dat ie al zelf eivoer eet is in elk geval al een goed teken en beter dan pap met die leeftijd.
Eet ie ook van de trosgierst of wil ie dat ook niet?

Groetjes, Paul

DiMitri

Trostgierst is totaal geen probleem voor hem hoor :D
Bedankt voor je reactie, paul

Valerkiet

als hij voor 8 weken niet zelfstandig eet kan hij ervan sterven!!!!!!!! :o
doe je best ik weet dat je het kunt!!
suc6!!!!!!!!

DiMitri

Paul

Hoi Dimi,
Je kan proberen wat zaadjes van een gierststengen over de gewone zaadjes te strooien en hem dat dan op de bodem van de kooi zetten misschien dat ie dan ook de grotere zaadjes eet.
Dat ie al trosgierst en eivoer eet is al heel erg goed hoor.
Drinkt ie wel af en toe een beetje water?
En geef je hem nog pap of alleen eivoer, zaadjes en gierst?
Ik denk zelf dat ie wel snel zaadjes gaat eten hoor maar een beetje stimuleren kan natuurlijk geen kwaad :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

helo

goed dat je valkje al trosgierst eet, dan krijgt hij tenminste al iets van zaadjes binnen, en voor de rest, even wachten denk ik!!

SDC:D

DiMitri

pap geef ik hem niet meer, en water zie ik hem af en toe drinken, dus dat zit wel goed. Vandaag zag ik de resten van de zaad-eivoer-mengeling en er lagen enkel nog lege zaadjes in! Ik blij  :P