16 april 2024, 10:29:11

Nina heeft nu een dagboek!

Gestart door ziralioness, 9 augustus 2003, 03:00:01

« vorige - volgende »

ziralioness

9 augustus 2003, 03:00:01 Last Edit: 12 augustus 2003, 00:19:01 by ziralioness
Morgenochtend is het zover, ik ben jarig (word 19) én ik ga mijn valkje ophalen! Het is een wildkleur jonkie van ongev. 7 weken oud. Hij/zij is al handtam. :)
Het is allemaal een beetje apart geregeld en het ging ineens supersnel. Ik laat jullie meer weten zodra ik weer tijd heb om te schrijven, en dan hoop ik ook zo mooi mogelijke webcamfoto's te hebben. :)
Zoals jullie misschien al wisten gaat hij/zij Frisbee heten. :)

Ik houd jullie op de hoogte, ik zal ook wel een dagboek bij gaan houden... ;)

Dikke knuffel,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Gefeliciteerd Diane !! Spannend hoor ! En wat een leuke naam !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Diane,

Alvast van harte gefeliciteerd. Wat leuk dat je je valkje op je verjaardag kan ophalen. Het heeft iets speciaals. Pukkie had ik ook op mijn verjaardag opgehaald. Dus nog ff geduld en je hebt Frisbee in huis.

Ik vind het een mooie naam trouwens ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Ze is er!!!!!!!!!!!

Ik heb haar vanmorgen opgehaald, en ze heeft zich keurig gedragen. :) Geen paniek gemaakt ofzo. Ze heeft haar eigenaar wel even flink gebeten toen hij haar vastpakte, maar da's ook wel logisch. ;)
Ze is hier heel erg stil en rustig.
Ik ga nu eerst verjaardag vieren, dus later typ ik meer.

Hier de eerste foto van haar, een beetje onscherp... maar je kunt haar wel zien. Ze is dus 7 weken.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

anika_en_spirit

hoi hoi diane,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!  ;D ;D
en ook nog eens gefeliciteerd met je verjaardag.
leuk dat je je valkje op je verjaardag mocht ophalen !!
veel plezier met frisbee, leuke naam trouwens.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Paul

Hoi Diane,
Zo op de foto lijkt het me echt een schatje hoor.
En gelukkig eet ie met 7 weken al volledig zelf dus problemen met voeren heb je dan gelukkig niet :-)
Nog een fijne verjaardag verder maar dat zal nu zeker wel lukken :-)
Met 7 weken kan je je valkje trouwens nog prima tam maken hoor dat moet geen probleem opleveren :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Diane,

Wat een lief valkje zeg. Geniet er maar lekker van, en natuurlijk van je verjaardag. Later horen we wel wat meer ;)

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

allereerst happy birDday to you!
leuk dat je nu ook een valkje hebt, geniet er maar van!

sdC:D

Falco

Alsnog Van Harte met je verjaardag! :)

Ik wens je heel veel plezier met je prachtige valkje!
En ik vind de naam ook heel leuk!

ziralioness

Hallo allemaal!

Nog even een kort stukje over mijn kleine voor ik naar bed ga.

Of ze Frisbee blijft heten weet ik nog niet, het past om een of andere reden niet bij haar... :-S Ik denk nog even over een andere naam na. Volgens de verkoper is het een popje, en als ik zo haar gedrag moet beoordelen ben ik dat met hem eens. Ze is heel stil en rustig, en piept alleen als ze van streek is. Kleintje *zo noem ik haar nu maar eventjes* is echt een rustig meisje, ondanks alle stress van de afgelopen dagen. Ik was bezorgd of ze het voer en water zou weten te vinden, nu ze nog niet eens aan de kooi gewend was, dus heb ik naast de hangende voerbakjes een handje zaadjes op de bodem gelegd, een stengel trosgierst bij de zitstok en water in een bakje op de grond. Ik was verrukt toen ze al de eerste dag wat begon te knabbelen. Vandaag at ze zelfs goed, en toen ik haar vanavond zag drinken was ik helemaal gelukkig! Ze zit voornamelijk op de laagste zitstok trosgierst te knabbelen of haar veren te fatsoeneren. Ja, ze poetst zich zelfs al! Een goed teken lijkt me. :)

Wat tamheid betreft heb ik ook nog niets te klagen. Ik mag haar al over de veren aaien als ik niet te wild doe, ze blijft hierbij niet stilzitten maar gaat ook niet fladderen. In haar nekje gekriebelt worden vind ze niet leuk, dan geeft ze een piepje als commentaar. Op de vinger zitten, wat ik vanavond eventjes probeerde, peinst ze nog niet over. Een zacht beetje, niet eens hard, was het antwoord. Morgen maar weer eens zien, ze moet natuurlijk ook nog wennen. :) Ik gebruik altijd een tweetonen fluitje als ze lawaai maakt of als ik de kamer inkom, zodat ze niet schrikt en weet dat ik het ben. Als ik buiten zit en haar hoor piepen, en dan het fluitje hard genoeg doe zodat ze het horen kan, word ze ook al stil(ler).

Ze hangt heel erg aan me. Gisteren (de verjaardag) begon ze hevig te piepen, (we zaten met de visite in de tuin, en mijn raam stond open, dus hoorde ik haar) dus ik naar boven. Immers, al weet ik dat je eigenlijk niet erop hoort te reageren omdat ze het dan zullen gebruiken om je terug te laten komen, zo'n eerste dag wilde ik wel op haar angst reageren zodat ze niet in paniek zich zou verwonden ofzo. Het arme ding vloog door de kooi, dus ik ging, zacht pratend, naast haar kooi zitten. Ze keek me met een schuin kopje aan, kalmeerde en ging vervolgens, mij ondertussen met een schuin oog in de gaten houdend, zitten eten. :) Ja, ze eet het liefst als ik erbij ben, en dan kijkt ze me aan alsof ze zeggen wil ''knap ben ik he?''

Kortom, het gaat prima met ons. Ze is nu lekker parmantig door de kooi aan het fladderen, ze word al handig in het bereiken van beide zitstokken en lijkt ook al door te krijgen hoeveel ruimte ze heeft. Klimmen langs de tralies vind ze leuk. Nu probeert de trosgierst los te krijgen, door eraan te hangen en te hopen dat de knijper loslaat, maar het lukt haar niet. ;) Kleine eigenwijs...

Morgen meer, ik ga mijn bed in!!!


Groetjes,
Diane en haar Valkje

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

wat een leuk verhaal over jouw en je valkje!!
je ziet wat je er al mee kan beleven, en dat nog maar op de eerste dag!
fantastische diertjes!

sDC:D

Vanessa_TC

Hallo Diane,

Gefeliciteerd met je kleine valkje!! (en natuurlijk nog met je verjaardag)

Ik zal je dagboek lezen hoor!


Groetjes Vanessa.


ziralioness

Hoi allemaal!

Ik heb net foto's gemaakt met de digitale camera, vanmiddag zal ik ze hier neerzetten. Het valt me op dat Kleintje een ''gespleten'' kuifje heeft. Haar hoogste kuifveer staat als een vorkje uit elkaar, waardoor je twee plukjes krijgt. Erg schattig en apart, ik vraag me af of ze dat houd.

Ze voelt zich goed vandaag, mijn hand vond ze vandaag geen succes. ;) Ze heeft nog niet geprobeert me te bijten. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Nina heeft nu haar eigen dagboek... maar is het wel een popje? Ik geloof dat het nu nog niet te zeggen is, maar haar kopje lijkt zo geel in verhouding met andere dames...?

Wat denken jullie? De foto staat in mijn handtekening.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,
Het is natuurlijk nog te vroeg om het met zekerheid te zeggen nu en het beste kan je het aan het gedrag zien wat ie over een maand misschien al gaat vertonen.
Ik zal wel even een gokje voor je maken als je dat wilt :-)
Ik denk zelf dat het een mannetje is namelijk.
Er zitten namelijk inderdaad erg fel gele plukjes veren tussen.
Maar houd je er niet aan vast hoor want het kan net zo goed een popje zijn nog.

Veel plezier met je valkje :-)

Groetjes, Paul