19 april 2024, 20:01:19

Schuim op zijn ogen

Gestart door Shirley, 20 september 2002, 05:39:34

« vorige - volgende »

Shirley

Mijn valkparkiet is nu 8 jaar oud. Sinds een paar weken niest/hoest hij vaak, waarbij er schuim op zijn ogen komt wat later weer gewoon wegtrekt. Er komt geen schuim uit zijn snavel. Buiten het schuim dat hij op zijn ogen krijgt tijdens het niezen/hoesten is hij fit. Hij speelt eet goed en drinkt ook voldoende. Ik ben al bij de dierenarts geweest en hij heeft medicijnen gehad...vitamine en een medicijn dat normaal voor honden en katten wordt gebruikt, de naam ben ik helaas vergeten. Heeft u enig idee wat mijn vogel heeft en hoe hij beter kan worden? Het tocht niet in huis ofzo, dus daar kan het niet aan liggen.

Alvast bedankt

Groetjes,
Shirley

linda

ocharme , ik heb met je te doen en ik hoop dat je iemand vind die weet wat er met je valkje aan de hand is .groetjes linda en pico

Shirley

Hoi Linda en Pico,

Bedankt voor jullie reactie. Karel heeft nieuwe medicijnen die ik hem 3 weken moet toedienen. Het niest en hoest al veel minder. Het schuim op zijn ogen is gelukkig verdwenen. De dierenarsten weten nog steeds niet wat het was, maar hij is in ieder geval aan de betere kant.

Groetjes,
Shirley  :)