23 april 2024, 21:39:19

Hoe oud moeten ze zijn...?

Gestart door yentl, 7 augustus 2003, 22:25:15

« vorige - volgende »

yentl

Hou oud is een valkje ongeveer als ie zelfstandig kan eten? Stormy is nu ongeveer 6,5 week oud en ze krijst nog altijd bij haar moeder voor eten.

groetjes, Yent'l

Paul

Hoi Yentl,
Die laatste jongen van mij die nu volwassen zijn aten met 5,5 week volledig zelfstandig alle zaadjes en ook zonnepitten al.
Maar ze zijn nog weken bezig geweest bij de ouders bedelen om voer terwijl ze zelf konden eten :-)
Dat is dus heel normaal dat de jongen dat nog weken lang doen soms bij de ouders.
En de ouders voeren ze dan soms ook nog als ze lang genoeg doorzeuren :-)

Groetjes, Paul

yentl

hey paul,
je hebt gelijk,ik heb vanochtend griffineke, de jongste valk, alleen zien eten. Nu volgende maandag ben ik tot vrijdagavond weg op paardenkamp, mag ik de valkjes dan niet binnenhalen binnenkort. Gaat dat al, alleen de kleintjes? Of moeten de kleintjes nog steeds bij hun ouders blijven, de jongste is nu toch al 'n dikke 5 weken oud.

groetjes Yent'l

Valerkiet

wat leuk dat hij al zelf eet! gefelici.!!! :)

Paul

Hoi Yentl,
Je kan ze alleen naar binnen halen als je zeker weet dat ze zelf eten.
Je kan ze even alleen binnen zetten en een paar uur in de gaten houden en kijken of ze zelf zaadjes kunnen pellen.
Alleen in de bak pikken is niet altijd eten want ze moeten de zaadjes ook stuk kunnen krijgen.
Dus voordat je ze blijvend binnen zet moet je echt zeker zijn.

Groetjes, Paul

yentl

Ik heb gisteren onze Griffin binnen gezet, de jongste, hij heeft 4 zaadjes gegeten, niet erg snel maar, het ging wel, dus 'k denk wel dat het in orde is, hij zat ook alleen in de voerbak van 't eivoer te eten gisteren, 'tjonge dat beestje leert veel sneller dan de anderen. En hij moet misschien wel weg, nu ja, zij die ons valkje wil zal toch eerst een grotere kooi moeten kopen want een valkparkiet ga je bij mij weten moeilijk in een kleine kanariekooi krijgen, dus zal ze eerst nog een andere kooi moeten aanschaffen, en ze wil niet al teveel geld uitgeven, maar een kooi en een nieuwe valk kost meer dan een klein vogeltje alleen, dus het ligt voor de hand wat ik nu zeg: dan kan ze beter een nieuwe kanarie of een ander klein vogeltje aanschaffen. Als ze hem willen zullen ze toch nog een paar weken moeten wachten.

groetjes Yent'l

Paul

Hoi Yentl,
Een valkje in een kanariekooi kan echt niet hoor.
Helemaal met je eens dat je hem dan niet geeft voor ze een andere kooi kopen want dat is echt dierenmishandeling als je hem in zo'n klein kooitje zet :-(
Eerst zorgen voor een goeie kooi en dan pas een valkje en dat kost nou eenmaal wat geld.

Groetjes, Paul

clowntje46

Hoi lieve valkvriendjes en vriendinnetjes
Haha  jaaa dat kost zeker wat om een valk ,,, met kooi aan te schaffen  die lieve beestjes valt nog wel mee maar die kooien  hihi en dan moet je net als ik  door het ** VogelVirus** getroffen zijn,
 gaat heel je belastinggeld En Vakantie geld eraan hihihihi maar goed ben ONWIJS gek met m,n *Beauty*
Groetjes Ans

Stijn dc

hello

ze kunnen met zes weken al perfect alleen overleven!
maar bij mij blijven ze tot ongeveer acht weken bedelen!
soms zwicht vader dan, maar moeder niet hoor!
maar ze blijven het proberen!

SDC:D