6 mei 2025, 07:52:22

nestje

Gestart door Angellex, 6 augustus 2003, 17:11:53

« vorige - volgende »

Angellex

6 augustus 2003, 17:11:53 Last Edit: 6 augustus 2003, 17:18:52 by Angellex
 ;)hallo wij hadden een vraagje,wij hebben een pop,en willen graag een nestje,nu mochten wij van iemand een mannetje lenen,maar nu is onze vraag kan dat ook gewoon in een vogelkooi?wij hebben namelijk geen voilere.Alvast bedankt Angélique en Alex

Tara

Hoi Angélique en Alex,

ik heb ook mijn koppel apart gezet in een kooi toen ik wou kweken hoor, er hing een blok aan de buitenkant, we hadden het stokje dat aan het blok hangt eruit gehaald, gaatjes in geboord en via bindbandjes aan de kooi gehangen aan een deurtje, maar ik had er dan ook 3, maar jij misschien ook meer dan eentje ... Zo is het best wel makkelijk hoor, mijn kooi was iets van 60 op 35 cm en dan nog 60 hoog ongeveer.

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Angélique en Alex,

Het is echt heel erg leuk, om een nest te hebben, maar het heeft zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
Het kan jammergenoeg ook mis gaan.
Maar als je zo graag een nestje wilt, waarom neem je er geen geslachtsrijpe man bij. Je zit zowiezo, dat ze eerst aan mekaar moeten wennen.
Dan is het tijd voor de paring.
Een week erna komen er hopelijk eitjes.
Dan duurt het nog 18/21 dagen, voordat ze uitkomen, en zullen beide ouders de kleintjes moeten grootbrengen, omdat het alleen moeilijk op te brengen is.
Dat duurt ook toch wel ruim 6 weken.
In die tijd, zijn de man en pop een koppel geworden, anders paren ze niet zo gauw.
En dan wordt de man weer weggehaald.
De pop zit met de kleintjes en wordt eenzaam, en de man vereenzaamd ook.
Als je echt heel graag een nest wil, zou ik er een broedrijpe man bij nemen, die je vervolgens ook houdt, want een koppel is hartstikke leuk.

Groetjes Lique