28 maart 2024, 12:19:28

mannetje

Gestart door Angellex, 7 augustus 2003, 15:14:18

« vorige - volgende »

Angellex

7 augustus 2003, 15:14:18 Last Edit: 7 augustus 2003, 15:14:35 by Angellex
Hallo we hebben gister een mannetje(tenminste)gehaald,zoals ik had verteld bij het verhaal kweken,gister heb ik hem de hele tijd in mijn handen gehad in de auto,en er was niks aan de hand,maar ik krijg hem nu niet meer uit de kooi,want ik wou hem ff uit de kooi pakken en toen beet hij dus in mijn vinger en niet zo zachtjes,het bloedde ook,dit heeft ons vrouwtje njooit gedaan.Wat moet ik hiermee?groetjess ???

Nes

Hallo,

ik denk dat je het valkje eerst een beetje aan zijn kooi moet leren wennen, zodat hij weet dat hij een veilige plaats heeft in huis. Het is allemaal waarschijnlijk nog een beetje onwennig voor hem. Probeer aan het eind van de dag of morgen voorzichtig nog een keer. Het kan ook de warmte zijn.
Mijn valkje heeft dan soms ook geen zin en dat laat hij dan ook weten. Dan laat ik hem met rust. Niks aan de hand hoor!
Komt heus wel goed.

Groetjes Nes.

ziralioness

De eerste dag dat Nina er was heb ik haar gewoon met rust gelaten. Het enige wat ik in de kooi deed was voedsel en drinken hangen, verder bemoeide ik me nog niet met haar.

Pas dag 2 en 3 af en toe de hand gewoon los in de kooi, niet naar haar toe, en pas dag 4 naar haar toe, maar dan met lekkere gierst erin. ;) Steeds een beetje dichterbij met de vingers... tot ze echt tussen mijn vingers vandaan at.
Ze is enorm snel tam geworden, maar ze was ook al een beetje tam toen ik haar kreeg. Daarna hebben we vingeroefeningen MET trosgierst tussen de vingers geklemd gedaan, daarna alleen nog vingeroefeningen, maar daarna alsnog wat gierst als beloning...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...