28 maart 2024, 16:58:48

Buitenvoliere `s winters verwarmen?

Gestart door Vanessa_TC, 7 augustus 2003, 12:44:07

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Het is dan nu nog erg warm om over de verwarming te beginnen,  :-/ maar ja ik ben toch wel benieuwd wat jullie meningen zijn. 8)

Aangezien we zelf ook een voliere in de tuin willen maken, kan ik wel wat goede tips van jullie gebruiken.


Dus stemmen maar, een toelichting erbij is ook zeker welkom.

Groetjes Vanessa.

Karin

Ik heb wel geen buiten volière, maar heb toch gestemd op " absoluut". Als het gaat vriezen moet je zeker een bijverwarming hebben in het binnenhok. En goed isoleren natuurlijk. Het hoeft echt geen kamertemperatuur te worden als het maar ruim boven nul is. Een graad of 10 boven nul lijkt me genoeg. Er zullen vast speciale verwarmingen hier voor zijn en als je volière tegen je huis aan staat zou je misschien zelfs je cv door kunnen trekken en er een termostaat op zetten. Zoiets heeft mijn moeder met haar schuur gedaan om het vorstvrij te houden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sander

hallo

ik heb zelf een buitenvolière. M'n volière is aan 3 kanten afgeschermd dus is het al voldoende om een goede isolatie te hebben(vind ik toch ;D)

groetjes
sander

birdy2

 8) Hoi,

In de winter heb ik plexiglas wat ik voor het gaas vastschroef in de buitenvoliere. In mijn buitenvoliere heb ik in het geïsoleerde binnenhok een vorstvrij verwarming. Zodat de temperatuurverschillen in de winter niet te groot worden, waardoor ze juist ziek kunnen worden. Deze verwarming is zit tussen 2 houtplaten ingebouwd. Omdat mijn (gras)parkieten graag knagen heb ik alleen een roestvrij stalen driehoek om het draad heen laten maken, zodat ze er niet op kunnen zitten en knagen. Deze verwarming heb ik gekocht in een klein winkeltje in Wageningen, waar ze merendeel alleen diervoeder verkopen.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

P.s. Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik met mijn  vnl. grasparkieten op jullie site kijk. Maar er zijn enige overeenkomsten waar ik soms ook iets aan heb of ideeen krijg. En een site voor grasparkietenhouders (voor alleen hobby) waar je echt wat aan heb, heb ik nog niet gevonden.  :-/


Paul

Hoi Birdy2,
Natuurlijk is het niet erg als je voornamelijk grasparkieten hebt.
Je bent hier altijd welkom en je hebt toch ook een valkje begreep ik?
Ik heb zelf ook 2 grasparkieten maar juist voornamelijk valkparkieten hier.
En die verwarming in je binnenhok daar ben ik het helemaal mee eens, het belangrijkste is dat het vorstvrij is want een binnenhok van 20 graden zou ook weer niet goed zijn als ze dan van de kou in die warmte komen.
Maar als het buiten echt zwaar vriest helpt alleen isolatie denk ik niet en dan is zo'n verwarming om het vochtvrij te houden echt heel erg fijn voor je vogels.

Groetjes, paul