7 mei 2025, 18:47:16

verplaatssing nesthok

Gestart door tram driver, 23 oktober 2006, 10:23:44

« vorige - volgende »

tram driver

Ik heb nog een nestje van 4 zitten in de buitenvoilere waarvan er net 2 uit zijn, mag je dit nest met ouders en al naar binnen verplaatsen in een grote kooi, ivm met de opkomende kou ????

Paauwtje

De temperatuur moet dan niet veel verschillen binnen want de ouder hebben zich net een beetje aangepast aan buiten
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Van buiten naar binnen halen geeft minder problemen als andersom. Maar er zijn er net 2 uitgevlogen, dus de jongen zitten al goed in de veren neem ik aan? Hoe oud zijn de jongen nu precies?

Riny

Hoy Tram driver
Je mag ze wel naar binnen halen dat kan geen kwaad.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de ouders naderhand als de jonkie's groot zijn , niet meer naar buiten kunnen.
Die zullen dan ook binnen moeten blijven tot het voorjaar.
Anders wordt de overgang wel erg groot.
Groetjes Riny :D

Karin

CitaatIk heb nog een nestje van 4 zitten in de buitenvoilere waarvan er net 2 uit zijn,

Als ik het berichtje lees denk ik dat je bedoelt dat ze net uit het ei zijn gekomen. Klopt dat ? Als je het blok naar binnen doet is de kans groot dat de ouders de jongen in de steek laten. Je had eigelijk  of het blok eerder weg moeten halen, of de ouders naar binnen moeten doen, want het is nu te laat ( lees : te koud, te nat ) om buiten te kweken. Als het blok in het nachthok hangt kun je misschien een verwarming in het nachthok zetten. Buiten in de kou laten hangen is ook een risico. Dus beide opties ( naar binnen halen en buiten laten hangen ) kan betekenen dat de jongen het niet gaan halen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves