19 april 2024, 23:07:31

Ik kan het krijsen niet afleren

Gestart door valkparkiet_ce, 22 oktober 2006, 11:51:19

« vorige - volgende »

valkparkiet_ce

Ik weet dat sommige valkparkieten vaak krijsen om aandacht te vragen.
En dat je dat gedrag moet negeren, en dit doe ik ook al een paar maanden maar hij blijft krijsen. :(
Kan ik hier iets aan doen, zo ja wat.
Of moet ik gewoon nog een paar maanden wachten ???

Alvast beankt

Anja

Hallo,

Je zou eens op deze link kunnen kijken.
Daar staat dat van het schreeuwen ook beschreven.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20616.0.html

Veel succes.

Groetjes Anja

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkparkiet_ce


valkparkiet_ce

Ik heb ook gelezen dat je ze kan belonen als ze mooi en goed fluiten, maar hoe kan ik hem belonen?
Zou een clickertraining kunnen doen. ???

ManjaV

De reden dat je valkparkiet zo krijst is omdat hij je denk ik mist als je even bij hem vandaan loopt of wat anders doet.
Veel van het krijsen (zo niet alles) zou eventueel over kunnen gaan als je een maatje voor hem erbij koopt. Dan heeft hij constant iemand bij zich en heeft hij constant aandacht. En je valkje blijft ook dan wel tam. Ik heb er hier momenteel vijf en ze zijn allemaal tam ;D
Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: valkparkiet_ce op 22 oktober 2006, 12:22:43
Ja hij zit alleen. :-[


Neem er een vriendje bij. Valkjes zijn groepsdieren en moet je niet alleen houden. Dat kan problemen geven zoals schreeuwen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy valkparkiet_ce
Valkparkieten zijn inderdaad sociale dieren.
Wat natuurlijk niet betekend dat als hij / zij een kooigenootje heeft, het schreeuwen verleden tijd is.
Je zult even goed moeten proberen om ze dit gedrag af te leren.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi,

Het krijsen zal dan wel veel minder worden, is mijn vermoeden.
Toen ik Mikki alleen had, bleef hij ook telkens roepen als ik bijvoorbeeld even de kamer uitging. Dat ging dan vaak over in krijsen. Toen ik Sunny erbij had, deed hij dit niet meer.
Nu krijst Mikki af en toe wel eens, als hij uit de kooi wil, maar dat negeer ik dan. ;) ;D Maar krijsen en roepen zoals voorheen, nee, gelukkig niet. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi,

Toen ik Yunah alleen had kon die ook zo krijsen. Vooral als we niet in de kamer waren maar bv in de keuken. Hij zag ons niet maar hoorde ons wel.
Het was om af en toe gek van te worden. We hebben er snel genoeg een tweede valkje (Yeni) bijgekocht en het krijsen werd minder en nu krijst hij helemaal niet meer. Nu hebben we ook 5 valkjes en a.s. zaterdag komen er nog eens 2 bij.

Groetjes Anja