2 mei 2025, 19:22:38

waterfontein

Gestart door melanie, 5 augustus 2003, 21:55:27

« vorige - volgende »

melanie

Hallo allemaal,

Misschien is dit een leuk idee voor de warme dagen voor onze valkjes, een kamerfonteintje.
Gewoon bij de blokker gekocht, en een plankje in de hoek gemaakt, ondersteund met een balk naar de bodem van de kooi.
Je moet het alleen regelmatig verschonen.

Groetjes Melanie

Paul

Hoi Melanie,
Gaan ze ook echt in het fontijntje zitten bij jou?
Ik heb een andere uitvoering ook bij Blokker gekocht en daar zit heel af en toe wel eens een valkje in maar dat gebeurd helaas niet zo vaak :-(
Ik heb ook een keer een foto kunnen maken dat er een van mij in zat :-)

Maar misschien dat ze in dat soort fontijn van jou meer schik hebben dus ik ben benieuwd wat ze daar mee doen.

Groetjes, Paul

Valérie duton

hé wat leuk zo'n fontijntje :)
ik wist nie dat er ook blokkers waren in holland :-/

Barbara

Leuk hoor! Maar kijk je wel uit dat ie er niet af valt bovenop een valkje? Of is tie daarvoor te zwaar?

melanie

Hoi Barbara,

De bak kan niet omvallen, daarvoor is tie te zwaar, en de bovenkant kan je vastzetten in de onderkant.

Groetjes Melanie

Valerkiet

leuk!!
is mischien een goed idee voor m'n toekomstige voliere :D :D ;) ;) ;) :D

melanie

Ik heb de waterfontein nog wat veranderd, ik heb er twee kruikjes op gezet, dan kunnen ze zich eronder wassen.
groetjes Melanie

Valerkiet

8 augustus 2003, 17:52:19 #7 Last Edit: 8 augustus 2003, 17:52:55 by Valerkiet
hihi leuk! :D
maar bijten ze nie in de electiciteitsdraad?? :-/

melanie

die gaat gelijk door het tralies heen, achter de bak

melanie

Ik heb al stiekem een foto gemaakt, tijdens een wasbeurt.
groetjes Melanie

Valerkiet

ow ok handig!!!! let toch maar op met die draad zou ik zeggen :-/

Paul

Hoi Melanie,
Ik denk dat ze met dat model van jou wel meer schik hebben en zeker omdat de bak minder diep is.
Bij die kikkerfontijn van mij hadden ze eerst de kikker in het midden omgegooid om er zelf in te kunnen  :D
En dan maar denken dat valkjes niet slim zijn.
Ik ga toch nog eens kijken naar een ander model, net zo iets wat jij hebt voor de valkjes hier.
Zo te zien hebben ze er bij jou erg veel lol mee.

Groetjes, Paul

Valerkiet

is dat een kamervoliere? of lijkt dat maar zo? :-/

Paul

Hoi Melanie,
Ik was vanmiddag even bij blokker en voor 15 euro in de aanbieding kon ik dat fontijntje van jou niet laten staan :-)
Nou maar hopen dat ze er hier ook lol aan gaan beleven.
Ik zal ook eens kijken of er wat aan te veranderen is dat ze een soort douche hebben waar ze onder kunnen zitten.
Alleen wat ik met die zak kiezelstenen aan moest weet ik niet maar die heb ik maar bij die kikker in het water gelegd :-))
Ik laat wel even weten als ze er hier ook mee bezig gaan.

Groetjes, Paul

melanie

Hoi Valerkiet,

Het is inderdaad een kamervoliere, ik heb een wat grotere aangeschaft.
Hoi Paul, wat leuk dat je er een gevonden hebt, nou maar hopen dat jouw valkjes het ook leuk vinden, heb je dezelfde als mij of een grote schaal met drie kraantjes erop, daar zitten namelijk wel stenen bij, mij zusje heeft die voor haar ratten gekocht, maar was voor mij te groot en te zwaar om in de voliere te hangen.

Groetjes Melanie