Van de 2 is er één dood gegaan in de kooi

Gestart door Dano77, 21 oktober 2006, 13:30:34

« vorige - volgende »

Dano77

Hallo mensen,

Ik heb al een paar jaar 2 hele leuke en lieve valkparkieten in een kooi maar gisteren is er helaas 1 dood gegaan (toen ik hem nog op mijn hand had was hij dood gegaan).
Er blijft er dus één over, ik twijfel of dat er nog een nieuwe parkiet bij moet want ze waren heel erg aan elkaar gehecht. Maar weet iemand toevallig of een (pracht)rosella samen met een valkparkiet in een kooi kan?

Ik hoop snel iets van jullie te horen.

Groetjes,
Dennis

Anja

Hoi Dennis,

Heel veel sterkte met het verlies van je valkje.

Op de vraag of een valk met een rosella samen kan weet ik geen antwoord.

Hoop dat er snel iemand reageert die jou wel een antwoord kan geven.

Groetjes Anja

Dano77

Hallo Anja,

Lief van je dat berichtje dat parkiet dat dood is gegaan is precies hetzelfde parkiet als op die (grote) foto!

Groeten,
Dennis

wim roskam

beste dennis ,  allereerst wens ik je veel sterkte met het verwerken van het verlies van je valkparkiet , dan op je vraag terug te komen , dit gaat alleen als de vogels van jongs af aan hebt en ze bij elkaar zitten , of als de rozella aan valkparkieten gewend is , veel sucses mvg wim roskam .

Karin

Nee, ik zou geen rosella erbij nemen. Je kunt veel beter een soortgenoot nemen, dus weer een valkje. Die begrijpen elkaar veel beter. Daarnaast heb ik van veel mensen gehoord dat rosella's als ze wat ouder worden bijna niet meer tam te houden zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dano77

Hoi Wim,

Nog hartstikke bedankt voor de tip het wordt dus toch weer een valkje een witte denk ik zelf. Ik heb je site even bekeken en ziet er zeer netjes uit met veel info en mooie foto's!!!

Groeten,
Dennis

ManjaV

Weet je ook waar de andere valkparkiet aan dood is gegaan?
Als ik jou was, zou ik ook een ander valkje erbij nemen maar wel eerst proberen uit te vinden waaraan je valkje dood is gegaan...
(dit i.v.m. besmettelijke ziektes). Sterkte met het verlies van je valkje, het lijkt mij een verdrietige ervaring.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dano77

Hallo,

Ik heb echt geen flauw idee waar hij aan dood is gegaan hij was verder gezond en was zelf diezelfde avond nog zo vrolijk aan het fluiten dit is echt een raadsel voor mij. Het is ook behoorlijk stil geworden nu hij er niet meer is hij was vaak aan het fluiten en dat mis ik toch wel een beetje. Dat andere valkparkiet die over is gebleven is ook hartstikke lief maar hij is nu zo stil geworden en ziet er eenzaam uit en daarom wil ik er nog één bij halen.

Groetjes,
Dennis

ManjaV

Hoi Dennis,

Vertoonde hij van te voren ook geen tekenen van ziekte, bv 'bol' zitten?
Het is wel apart. Misschien had hij een hartstilstand.
Ziet je andere valkje er verder gezond uit? Zelf zou ik ook een ander valkparkietje halen als gezelschap. Hij zal het andere valkje namelijk best wel heel erg missen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dano77

Hallo Anja,

Hij zag er niet ziek uit en was ook niet bol maar hij was zelfs een uurtje ervoor zelf nog zo vrolijk aan het fluiten en die andere is ook kern gezond ik snap er niks van.

Groetejes,
Dennis

ManjaV

hoi Dennis,

Dat is wel heel erg vreemd.
Wellicht toch een hartstilstand, dat kan wel eens voorkomen...
Het blijft natuurlijk wel verschrikkelijk jammer.  :(

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dano77

Hallo Anja,

Het ergste hiervan vond ik nog dat dat beestje op m'n hand is dood gegaan je ziet hem helemaal weg zakken en je kunt eingelijk helemaal niets doen.

Groetjes,
Dennis

ManjaV

Hoi Dennis,

Verschrikkelijke ervaring lijkt me dat  :'( Ik kan er niet over uit hoe vreemd dit is dat het zo gebeurde. Een vriendin van mij had vroeger een grasparkietje die ineens van zijn stokje viel en dood was, ook hartstilstand... :-\

Groetjes,
Manja (en niet Anja ;D ;D)


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dano77

Hallo Manja

Sorry van je naam die ik telkens weer verkeerd had ik wil je ook nog bedanken voor je medeleven en tips die ik van je gekregen heb. Leuke en mooie foto's zijn dat, zijn dat jou valkparkieten?

Groeten,
Dennis

ManjaV

Hoi Dennis,

Geeft niet hoor  ;) de meeste mensen hebben mijn naam vaak fout.
Graag gedaan, alle tips en ik hoop dat je er een leuk valkje bij vindt voor je andere valkparkietje!
Dat zijn inderdaad mijn valkparkietjes op de foto. Ze staan er niet allemaal op, ik heb namelijk ook nog een bontje.
Bij het topic 'dagboeken' staan nog meer foto's, als je het leuk vindt om te kijken en dan bij het onderwerp: Mikki, Sunny, Dreamy, Daisy...enz.enz. ;D

Heb je trouwens al een leuk valkje gevonden?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki