Help!! Ze kan niet meer vliegen!! :'(

Gestart door Gray, 22 oktober 2006, 18:53:41

« vorige - volgende »

Gray

Help!! Ze kan niet meer vliegen!!  :'(

Mijn valkje is 3,5 jaar oud en altijd vrolijk.
Alleen nu sinds een week kan ze niet meer vliegen.
1 vleugel van haar gebruikt ze gewoon niet meer. Wanneer ze wil vliegen, stort ze dus ook recht naar beneden. De goede vleugel strekt ze dan wel, maar de slechte vleugel houdt ze op haar rug.
Nu kan ze er wel mee om hoog bewegen (om bv onder haar vleugel schoon te maken), maar ze kan de vleugel niet strekken.
Verder is ze helemaal niet "down" en het blijft een vrolijke valk. Wanneer ik haar goede vleugel beet pak, gaat ze zoals gewoonlijk piepen omdat ze dat niet leuk vindt. Wanneer ik haar slechte vleugel beet pak, reageert ze er gewoon helemaal niet op. Misschien heeft ze er helemaal geen gevoel meer in?
Ik wil er binnenkort mee naar de dierenarts. Alleen zie ik op tegen de kosten met het advies om de vogel rust te geven. Daarom hoop ik dat iemand hier een beetje een antwoord kan geven.

Groetjes,
Jennifer en haar Gray

Ineke

Vooropgesteld dat je naar n vogelarts gaat en niet naar n gangbare da die niet in vogels thuis is, zou ik toch met de vogel gaan om te weten te komen of de vleugel gekneusd of gebroken is.
Een gangabare da zal waarschijnlijk t antwoord geven dat je zelf ook al zegt. Een goede, betrokken vogelarts zal geen genoegen nemen met dat antwoord. Iets anders is natuurlijk ook nog mogelijk...misschien dat ze rontgenfoto's kunnen maken? Ik hoop voor je, dat anderen evt. adviezen hebben, maar ik denk dat je t advies krijgt om naar n GOEDE da te gaan.

Riny

Citaat van: Gray op 22 oktober 2006, 18:53:41

Ik wil er binnenkort mee naar de dierenarts. Alleen zie ik op tegen de kosten met het advies om de vogel rust te geven.

Hoy Jennifer
Ik zou niet binnenkort maar morgen naar de DA gaan
Dat je op ziet tegen de kosten , daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Maar als je vogel nu eens erge pijn heeft?
Je wil toch het beste voor hem.
Groetjes Riny :D