!!!!jong valkje van 1 week krijgt geen eten HELP!!

Gestart door biarda, 20 oktober 2006, 19:11:11

« vorige - volgende »

biarda

20 oktober 2006, 19:11:11 Last Edit: 20 oktober 2006, 19:24:51 by biarda
Ik heb 4 jongen waarvan er nu 2 de ogen hebben geopend.
1 jong die zijn ogen nog dicht heeft volgt de andere 2 en blijft zo bij de groep, maar er is er 1 die achterblijft.
Zijn krop is helemaal leeg en de andere 3 zitten goed vol.

De ouders lopen ook over het jong heen alsof hij er niet is.

Wat kan ik doen in deze situatie??????
Ik heb opfokvoeding van bird pretty in huis, maar ben de bijsluiter kwijt hierin staat vermeld hoeve[el water en formula je moet mixen bij welke leeftijd.

Graag advies!!!

groeten Biarda

Karin

Maak de pap zo dik als vla, zorg dat het zo'n 39 - 40 graden is ( voelen op je pols of lip ) en geef 10 - 12 % van het lichaamsgewicht. Is het valkje dus 40 gram, dan geef je ca. 4 ml per keer. Minimaal 1 x per dag het kropje helemaal leeg laten gaan, alles wat je gebruikt goed afwassen en laat het jong gewoon bij de ouders zitten. Het kan zijn dat ze weer gaan voeren en de warmte / omgang van broertjes / zusjes is belangrijk. En lees dit door :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

biarda

ik heb hem net een spuitje voeding gegeven, ik kon hem niet wegen dus ik heb op zijn krop gelet, en het niet te groot laten worden in vergelijking met zijn lichaam.
Toen ik hem pakte was hij ook helemaal koud, dus nu ligt hij even bij te komen op mijn borst (lekker warm)

Ik ga zo ook even voelen hoe de andere jongen aanvoelen of die ook koud zijn.
Het is mij vandaag wel opgevallen dat de ouders er niet op hebben gelegen, ze voeren de overige 3 wel.
Ik had net het ene jong bij de andere gezet, en moeders kwam ze weer eten geven, zodra ze de snavel van dit jong vastpakte liet ze weer los.
Ook zag ik dat papa aan de vleugels pikte en heeft vrschillende wondjes op zijn rug.

groeten Biarda

Lin

Zoals je wel in het stuk heb gelezen is wegen heel belangijk. Dan weet je ook hoeveel je je valkje moet geven en of je valkje aankomt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

biarda

Ik heb een gramman weegschaal die per 20 gram aangeeft.
Ik heb hem erop gelegt en het metertje verschoof nauwelijks.

Ik heb hem zojuist terug gezet maar nu bij de andere jongen.
pa en ma hebben hem nu weer gevonden en geven hem nu ook eten.
Ik hoop dus dat het probleem was dat ze hem niet konden vinden.
Ik hou ze nu wel goed in de gaten. De andere 3 jongen waren goed warm.
En het 4de jong nu ook, ik heb hem een tijdje op mijn borst gelegt tot hij weer warm aanvoelde, en toen terug gezet.

Op dit moment zie ik via de webcam (hoef ik ze niet zoveel te storen) dat ze goed te eten krijgen inclusief het 4de jong.

gelukkig.....

groeten Biarda

Karin

Zet in ieder geval de verwarming ook lekker aan. Dan koelen ze niet zo snel af als de ouders er even af zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Biarda
Ik raadt je wel aan om een digitale keukenweegschaaltje te kopen.
Met een gramman weegschaal , weet je nog niets.
Juist de goede hoeveelheid voeding , is heel erg belangrijk.
Groetjes Riny :D

biarda

Hallo.

nou inmiddels hebben ze alle 4 hun ogen open en verdwalen ze niet meer.
De ouders geven ze alle 4 te eten, dus het probleem van het ene jong is opgelost.

Helaas was de inhoud van het 5de ei overleden.
De oudste 2 krijgen al een klein kuifje en op de vleugels beginnen de veren te komen, ook hebben ze een heel klein staartje. Deze zijn nu 2 weken.

groeten Biarda