25 april 2024, 01:03:13

Tomaat

Gestart door yentl, 5 augustus 2003, 20:11:00

« vorige - volgende »

yentl

Rare vraag, 'k weet het,
mag een valkparkiet kerstomaten eten (minitomaatjes)?
Ze zijn lekker vers uit de serre van mijn grootvader en vele lekkerder dan die van de winkels, zo van die vieze kerstomaten die bespoten zijn! Jakkes!
Ik eet die met de kilo's en ik sjouw mijn bakske tomaten overal mee naartoe, dus ook naar de volière (natuurlijk eet ik wel liever chips  ;D, maar daarmee sjouw ik niet). Telkens als Kyra en Flup die zien zijn ze heel nieuwsgierig en kyra zingt dan zijn "ik wil eten" liedje  ;D.

Graag reactie voor mijn bakje tomaten leeg is  :D, neenee hoor, bij mijn grootvader hangen er nog honderden!

groetjes Yent'l

daan

Hoi Yent'l.

Mijn vader heeft ook een kassie met minitomaatjes, en ik heb ze ook aan mijn valkjes gegeven, maar die van mij willen he niet. Maar bij mijn vader in de voliere vinden ze het heerlijk.

Groetjes Daan

yentl

Ja bij ons willen ze ook niet, ze hebben al geprobeerd maar ik denk toch dat ze er niets aan vinden  ::).

groetjes Yent'l

Paul

Hoi Yentl,
Die van mij eten ook geen gewone tomaten.
Je moet er zonder meer mee uitkijken want een tomaat bestaat geloof ik uit 90%vocht en ze mogen het dan niet te veel hebben omdat ze anders te dunne ontlasting krijgen en dat is voor even niet erg maar voor blijvend wel.
Net als met sla dus maar hoogstens 1 keer in de week geven.

Groetjes, Paul

Karin

Hm, morgen maar eens proberen, ik heb trostomaatjes in de tuin. Ik ben alleen bang dat die van mij het niet lusten. Ik probeer van alles : bramen, frambozen, aarbeien, aalbessen... Ze moeten niet, alleen Jazzy, Dazzle en Dizzy lusten appels... En ze knabbelen wat aan kruiden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Fiona

Hier wil Pico ook niets wat te nat is : sla, kiwi, sinaasappel, appel. Wat ik hem ook geef hij houdt het bij zijn zaadjes, snoepstok, sepia, en mineralen blokje. Van eivoer en gezonde dingen zoals fruit en groente moet hij niets weten.
Mijn dwergpapegaai at gisteren zelfs een koude gekookte sperzieboon. Als die iets ziet eet hij het bijna uit je hand! :-)

Misschien dat het bij Pico nog komt, hij is nu 2,5 mnd denken we :-) en misschien is hij het nog niet gewend.
In een tomaat zit wel veel vocht, dus uitkijken ivm diarree.

groetjes, Fiona