18 april 2024, 20:06:30

Scenic pellets

Gestart door Ineke, 18 oktober 2006, 15:45:08

« vorige - volgende »

Ineke

Op papegaaien forums lees ik zowel positieve verhalen over Harrison als ook Scenic pellets. Omdat Scenic voordeliger is dan Harrison zou ik graag willen weten of iemand van jullie dit voor de valkjes (heeft) gebruikt en wat de ervaringen zijn?

Inger m

Hoi Ineke,
Toevallig ken ik degene die de import van de scenic pellets gaat doen in Nederland. Zij organiseren donderdagavond 26 oktober een info avond hierover. Ik ga daar waarschijnlijk wel heen, omdat ik daar wel benieuwd naar ben. Die mensen hebben het eerst maandenlang op hun eigen papegaaien getest, voordat ze het gingen uitbrengen, omdat hun ervaringen positief zijn, gaan ze er verder mee. Ik heb er zelf nog geen ervaringen mee.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Ja, dat had ik hier gelezen:
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?PHPSESSID=3e9e435617fecab2bdf87e740efee973&topic=24697.new

Nu heb ik Harrison besteld, maar daarna wil ik scenic proberen. Dat is bijna Eur.5,- per pond goedkoper.
Ik las, dat zelfs de meest verwoede zaadeters direct scenic lusten en dat papegaaien zelfs met plukken stoppen, dus ik ben benieuwd wat je van de info avond vindt!

Rianne

Hoi Ineke,

dat zeggen ze over Harrison's ook ;)

disney

Ik voer ook senic

Mijn valk en grasparkiet eten uit zichzelf niets anders dan zaadjes en trosgierst en ook de senic weigeren ze. Omdat de grasparkiet een beetje een kneus is kan ik ze ook niet via een normaal omzetschema omzetten, want dan verzwakt hij erg.
Ik geef ze de senic nu eens in de zoveel tijd geweekt door het eivoer. Als ze trek hebben eten ze dat wel, dus krijgen ze het binnen.