16 mei 2025, 00:44:38

slapen op eten 2

Gestart door SirG, 9 oktober 2006, 14:38:26

« vorige - volgende »

SirG

eej,

Weer een vraagje over Beau'tje !! Beau slaapt al een hele tijd op zijn eten. Nu hebben we zijn eten naar beneden gedaan, maar hij heeft nog wel de neiging om daar te blijven zitten en vooral als het avond wordt !!

Zou het kunnen dat hij op zijn eten slaapt omdat hij zeker wil zijn dat hij zijn eten wel krijgt ??

grtz Catharina
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

angelina

Volgens mij heb ik het al eens eerder aan je geschreven maar ik herhaal het nog een keertje voor de zekerheid.

Ik denk dat ie het gewoon een lekker plekje vind om op te zitten.
Je hoort het wel vaker dat valkjes zoiets hebben en ja daar kom ik weer met mijn Zazou maar ook zij heeft dat heel lang gedaan.
Waarschijnlijk als Cato er is dan trekt dat wel bij en gaan ze samen op stok als ze in 1 kooi zitten.

Greetz Angelique

Love birdies

Riny

Hoy Catharina
Ik heb ook een valkje gehad wat altijd op het etensbakje ging zitten slapen,ik heb er toen een tweede bakje langs gehangen wat leeg was.
Toen was bij mij het probleem opgelost.
Misschien dat dit bij jou ook werkt.
Bij mij was het dus wat Angelique al zei, een lekker plekje om te zitten.
Groetjes Riny :D

sophieenlasse

Hoi,

Ik had je al geschreven, dat mijn Nijntje ook een wat typische relatie met zijn eten heeft. Nu ik dit weer zo lees, schiet me nog een voorbeeld te binnen:
Af en toe koop ik een snoepstaaf voor de jongens. Nijntje begint al te brullen zodra hij alleen het doosje ziet. Zodra ik de staaf in de kooi bevestigd heb, kleeft hij (nog steeds onder luid gebrul) aan de staaf vast. Hij gaat echt als een bezetene door tot hij echt niet meer op kan en de staaf al grotendeels leeg is. Iedere keer weer zitten we ademloos toe te kijken bij zoveel parkietenkabaal en geweld.
Snif en co.

SirG

Beste,

Riny: ik ga dat eens proberen !!

Ja hij roept niet hoor, hij valt er meestal gewoon in slaap, overdag ook !! En lekker zitten ( ???het is zo'n etensbakje zoals je hier op de internetwinkel kan kopen !! niet echt confortabel, ma ja) !! En nu kan het echt niet meer lager hangen hoor !! Ik zal er maar mee leren leven denk ik zo !! lol !! rare snuiter !! Hij heeft wel al meer takken (zoals bv tak voor zijn nagels te laten slijpen) gevonden. Hier had hij heel erg bang van, maar dat is toch al goed gekomen !!

Ik vind het alleen zo gek/raar dat hij op het ongemakkelijkste plaatsje blijft zitten !! Ik vind het niet zo erg (hij is, als hij erop zit, best wel schattig), maar dat hij erin poept, dat is voor hem toch nie echt aangenaam !!

Ach ja, bedankt voor de reacties !!

grtz Catharina

Paauwtje

Ik haal het eten er 's nachts uit.
Je moet even kijken wanneer de valk en de grasjes indoezellen.
wanneer dit gebeurd(bij donker worden) haal je het voer eruit.
Je kna zo meteen de voerbakjes schoonmaken en wegzetten.
's ochtens laat ik ze eerst op mijn hand of schouder komen om daar wat zaad uit mijn hand te eten(ben begonnen met gewoon het geven want ze willen niet meteen op de hand o.i.d.)
Je krijgt ze zo heel makelijk am aangezien dit ook een vanje problemen was.
Daarna krijgen ze vers voer en vers water.
Water laat ik altijd zitten.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

SirG

Beste Paauwtje !!

ja dat van Riny werkte ook niet, dus nu doen we dat ook zo, maar nu zit hij op de stok voor zijn nagels en hij zit hier nogal ongemakkelijk op naar onze visie toch, want hij zit tegen een hoek en met zijn staart omhoog !! Hij slaapt wel op 1 pootje, maar het moet volgens mij nogal een ongemakkelijke houding zijn !! Ach ja, we zullen er wel wer iets op moeten vinden zeker !! Want ja ik heb gelezen dat hij hier niet te lang op mag blijven ziten omdat dit niet goed is voor zijn cloaca en voeten !! we gaan die stok dan naar benden halen enne bij zijn eten, zodat hij er nog wel voldoende op komt te zitten, maar er niet op blijft ziten !! Tis nogal een vogeltje zenne onze Beau !!

Ocharme het vogeltje hé !! tis ook nooit ni goe waar hij zit hé lol !! Ma ja ooit zullen we wel iets vinden, waar hij gelukkig mee is en zichzelf niet zo ongemakkelijk zet hé !! Maar kan dat kwaad, dat hij zo met zijn achterste penne omhoog zit, die staan helemaal gebogen dan !!??? Ik vermoed dat het toch wel eens kan afbreken of zou hij zelf voelen, wanner er te veel druk opstaat ???

groetjes van Catharina !!

Paauwtje

Vaak zie je bij bijvoorbeeld verkopers als de welkoop dat valkjes niet goed kunnen zitten op hun stok hun staart zit dan in de weg.
Zo kan het komen dat hun staart vergroeid vaak wordt deze dan rond.
erg bollig.
En niet mooi misschine kan je de stok anders plaatsen.
Wat je ook kan doen is de stok waarop hij meot slapen op het hoogste punt plaatsen.
Dus alles verder weg ook mineraal blokjes etc.
vaak zul je zie dat ze daar dan op gaan zitten.

SirG

Beste,

we hebben al 1 stok hoger hangen dan de rest !! Er hangt helemaal niks aan en er staat ook helemaal geen eten of snoep of dergelijke dingen in de buurt, maar helaas is onze valk er niet zo tevreden mee om zo hoog te ziten hij zit meestal in het midden, maar als we de dingen hangen die daar hangen, dan hangt het speelgoed in zijn hals terwijl hij op die ene stok zou gaan ziten !! Het eten staat dan beneden van zijn probleem (op eten te willen gaan zitten) !! Als er nog raad is, is dit naturlijk altijd welkom hé !! Hoe meer zielen mee denken, hoe vlugger het probleem wordt opgelost hé !!

Bedankt alvast !!

grtz Catharina

Paauwtje

haal je 's nachts het eten er wel uit je krijgt hierdoor dat ze 's ochtends meer van je willen weten en dathij er dus niet op kan slapen.

SirG

Beste Paauwtje

ja zijn eten gaat weg, maar hij blijft wel op de stokken zitten, die voor zijn nagels dienen (ik kan moeilijk alle stokken er altijd gaan uithalen hé ;D). In ieder geval denken we dat ons Cato'tje er binnen een goeie week er wel zal zijn :D en zullen we dan wel zien wat er van hem wordt !!! Ik hoop alvast dat het goed gaat gaan en dat hij niet agressief en nog harder begint te gaan krijsen !!

Ach ja, op hoop van zegen hé !!

grtz Catharina

Paauwtje

Goed laten wennen eerst apart en daarna de kooien naast elkaar.
dus eerst in quarantaine, en daarna apart in een kooi maar wel naast elkaar.
Dan op den duur samen los laten en overdag af en toe bijelkaar in de kooii.
Wanneer dat goed gaat ze bijelkaar in.
Meestal komt het dan helemaal goed