9 mei 2025, 16:39:47

ringnumer

Gestart door leoni, 17 oktober 2006, 12:34:33

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

weet iemand waar ik via iets de kweker kan vinden via het ring nummer dat een valkje heeft?

groetjes leoni

Rianne

Misschien via de bond die de ring heeft gemaakt?

leoni

hoi rianne

op :
http://www.valkparkiet.com/nl/vraag/r5.htm
dan zou ik op die met NB moeten kijken maar daar heb ik al op gezocht maar kan het niet vinden  ::) dus ik dacht misschien weet iemand nog een site waar je het zo kan intypen en dat je dan de naam of iets van de kweker van je valkparkiet kan vinden.

groetjes leoni

Rianne

Weet je het ringnummer? Misschien kan iemand hier dan zeggen bij welke bond de ring vandaan komt.

leoni

hoii rinanne,

ja het ring nummer is BW89 en van 2004
dus ik weet ook niet of die man nog kweekt of staathij voor altijd geregistreerd?

groetjes leoni

Rianne

Kun je misschien ook zien welke afkorting er bij NL staat? Ik heb ringen van Europarrot en die is als volgt ingedeeld:
Er staat 55 en daar haaks op staat 06. Dat betekend 5,5 milimeter en jaar 2006. Dan staat er 001, dat is het ringnummer. Vervolgens staat er €P en daaronder NL. Dat betekend dat mijn ring van EuroParrot is en dat dat een Nederlandse bond is. Dan staat er RM885 en dat is mijn kweeknummer.
De bondsafkorting is dus belangrijk, anders weet je niet bij wie je informeren moet. :)

leoni

hoii rianne,

ow ja haha het hele nummer is BW89 77 NB 04
BW89 is het ring nummer van de kweker
77 het is het 77 valkje dat geringt is
NB is de bond
04 is het jaar
zo bedoel je?

groetjes leoni

Paauwtje

als er NB opstaat is het de NBVV
Je kan ze gewoon bellen op de website staat het nummer.
De man die je dan krijgt geeft je de naam en het telefoonnummer
(vandaag nog gedaan)
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

leoni

hallo  paauwtje

ow oke bedankt dan ga ik morgen denk even bellen  :D

groetjes leoni

Rianne

Ben benieuwd of het lukt. :) Heb je een valkje gekocht waar je vragen over hebt?

leoni

hoii rianne

ja die nieuwe pop, daar zoek ik ook een man voor en ik dacht misschien heeft die man ook nog z'n gele man. ik denk het niet maar als ik het niett vraag weet ik het nooit hihi.

groetjes leoni

Paauwtje

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer