3 mei 2025, 16:47:49

Tweety, Cher, Sonny, Bruce en Flupke

Gestart door Ann, 16 oktober 2006, 15:38:18

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Ann

Wat een mooie valk is Angel zeg, ik kan me wel voorstellen dat het pijn deed om Mozes terug te brengen.

Ik ben benieuwd of de eitjes uit gaan komen. Ik heb een jonge kwartel in mijn voliere rondlopen, dat is zo lief....

Mara

Ann

Hey Mara

Bedankt voor het compliment.
Het deed inderdaad geen deugd om Mozes weg te doen, maar mijn vader zegt dat er nog meer volgen (de kleintjes) en dat dit al een goede voorbereiding is, want ze allemaal houden gaat ook niet.
Proficiat met je jonge kwartel. Bij ons lukt dat niet, er liggen overal eitjes, maar geen jongen ;).

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Ann

2 juni 2007, 12:44:05 #272 Last Edit: 2 juni 2007, 12:45:41 by Ann
Hey iedereen

Tot mijn spijt heb ik geen tussentijdse foto's van de kleintjes, het zijn nu al flinke - uitgevlogen - vogels. Hier volgen de 2 nieuwe kleintjes van Cocka en Jules. Hun 3e en 4e jong in totaal. Dus C & D ;). Ik geef deze jongen geen namen, maar hou dit volgens Alfabet bij. Ik mag de jongen toch niet houden  :'(.

De eerste die is uitgelogen:

En zijn/haar zus:

Mooie vogels. ;D

En er is nog nieuws:

Tot mijn verbazing hoorden we gisteren iets piepen in het blok van Cher en Sonny ;D ;D ;D. Cher is mama!! We hebben het gisteren gehoord, maar ze verdedigt haar jongen enorm en gisteren konden we dus geen glimp opvangen.
Vandaag zat Sonny erop en heb ik een glimpje kunnen opvangen. Ziehier het (eerste! :D) jong van Sonny en Cher:
  ;D ;D ;D .

Wat we echter nog niet weten, omdat de ouders het nest niet verlaten, is of het gaat om een ei van Cher zelf of om een ingelegd, bevrucht, ei van Cocka. We hebben een kruis gezet op de eieren van Cocka, maar hebben dus nog geen kans gehad om dit na te kijken.

Groetjes
Blije en trotse Ann :)

Centje bijverdienen?

Mara

Hoi Ann

Wat mooie valkjes zeg die al zijn uitgevlogen. En wat fijn dat Cher nu ook een mooi donsje heeft.

Mara

Ann

Het wordt hier al meer een maand-dagboek, maar heb toch zo weinig tijd om nog online te komen :-[.

Op valkparkietvlak is er weer enorm veel gebeurd ook.
We hebben Alpha weggedaan, omdat er anders overbevolking kwam, in de binnenvolière. Het maximum, voor ons, is daar 6 en anders zaten we er binnenkort met 7! Alpha is echer wel naar een goede thuis en dat is het belangrijkste. Zij is naar een gezin met een kamervolière die een popje zochten voor hun man. Toen ze daar aankwam hing ze al direct de lieve, tamme valkparkiet uit :D.
Het valkje van Sonny en Cher, dat we Jezus gedoopt hebben, omdat het een ei van Jules en Cocka is, en Sonny en Cher het hebben uitgebroed zonder "het" te doen ;), is ondertussen uitgevlogen. Het is nog niet zeker of we Jezus bijhouden. Aangezien we sinds gisteren een tweede opvangvalkje hebben: Flupke. Flupke komt van mensen die haar, een popje, wegdeden omdat ze niet meer uit haar kooi kon door hun nieuwe hond.
Dus mét Jezus zitten we aan 6 valkjes binnen, echt dé maximum voor ons. Buiten zetten is geen optie, omdat de twee kleintjes buiten ook weggaan en nu heerst er eindelijk rust tussen Cocka, Jules, Gizmo en Angel. Daar komen er dus ook geen meer bij.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Mara

Hoi Ann

Wat leuk om ook nog eens wat van jou te lezen.  ;) Neem je tijd hoor, zolang we maar zo nu en dan van je horen. Er is een hoop gebeurd bij jullie lees ik.

Liefs

Mara

Ann

Hey Mara

Bedankt :)... er is inderdaad een hoop gebeurd en ik hoop dat het, buiten het wegdoen van de kleintjes, nu toch wel zo blijft.

Hieronder nog even 2 foto's van:

Jezus

Flupke

Ze is wel tam, maar ze was doodsbang van de camera, vandaar maar één foto. Ze zit nog apart, zo kan ze nog wat wennen aan de nieuwe situatie. Ze is blikbaar ook al lang niet meer uit haar kooitje geweest. En ik heb het nog niet aangedurfd.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Anja

Hoi Ann,

Leuk weer wat te horen van je. Er is bij jou een boel gebeurd zeg. Een opvangvalkje erbij. Ik heb ook 2 opvangvalkjes erbij en nu voor 2 weken ook nog 3 logeervalkjes.

Groetjes Anja

Ann

Hey Anja

Dan moet ik dringend bij jou eens bijlezen ;D.

Groetjes

Centje bijverdienen?

Anja

Hoi Ann,

Hoe is het hier? Alles goed? E n hoe gaat het met de valkjes?

Groetjes Anja

Anja

Hallo Ann,

Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Ann

Van harte met je verjaardag!!! Maak er een mooie dag van.

Mara

Ann

Hey Anja en Mara

Bedankt voor de verjaardagswensen. Ik ben net terug van vakantie. Met mij is alles in orde, net zoals met de valkjes.
Het kleintje van Sonny en Cher, Jezus, is nu reeds meer dan 2 maanden oud en al een stevig valkje.
Cocka en Jules zitten buiten met een nest van 4 valkparkietjes. Het waren er eerst 5, maar het heeft niet mogen zijn :(. Dit is de eerste keer dat hun nest zo groot is. De vorige 2 malen hadden zij er "maar" steeds 2.
Wat we ook ontdekt hebben is dat Angel, joepi, ook een man is, want deze heeft al lustig zitten wippen met Gizmo ;D, echter nog zonder resultaat.

Groetjes

Centje bijverdienen?

Anja

Hoi Ann,

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met je valkjes. Jammer dat er 1 dobnsje is overleden.

Hoe was je vankantie?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Ann

Jammer dat een donsje het niet gered heeft. Maar gelukkig dat de andere vier het wel goed doen.

En inderdaad,z oals Anja al vroeg, hoe was je vakantie?

Mara