23 april 2024, 14:24:09

Tweety, Cher, Sonny, Bruce en Flupke

Gestart door Ann, 16 oktober 2006, 15:38:18

« vorige - volgende »

Saar

ahaa okee
ja dat hebben wij ook.. Brutale kanaries en zebravinkies ;D
groetjes Saar :-*

Ann

Citaat van: Saar op 17 oktober 2006, 13:35:43
ahaa okee
ja dat hebben wij ook.. Brutale kanaries en zebravinkies ;D
groetjes Saar :-*


Dat maakt het des te interessanter ;D. De valkjes komen nooit zo dicht, jammer genoeg.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Ann,

Dat is toevallig dat jij een vogel hebt die Yeller heet.
Voor valkje nr 7 hebben we 2 namen.
Yeller of Yeuntje.

Trouwens een grote voiliere heb je hoor.

Groetjes Anja

Ann

Citaat van: elfelfje op 17 oktober 2006, 13:44:14
Hoi Ann,

Dat is toevallig dat jij een vogel hebt die Yeller heet.
Voor valkje nr 7 hebben we 2 namen.
Yeller of Yeuntje.

Trouwens een grote voiliere heb je hoor.

Groetjes Anja


Hey

Ja, mijn broer heeft die naam gekozen, aangezien ik de naam Robin al had gekozen. En Yeller zal wel van Yellow (het is een gele kanarie) komen zeker.

En is het dan bij jou Yeuntje geworden? (Srry als dat al in je dagboekje staat, dan heb ik erover gelezen :-[).

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Ann,

Jij raadt het goed maar ik heb het nog niet in mijn dagboekje staan.
Dat moet ik nog doen.
De naam Yeller bewaren we gewoon.
Je weet het nooit.

Groetjes Anja

Ann



The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

Hoi Ann,

Je vroeg hoe mijn voliere wordt....als ik de foto's zie van de jouwe, wordt ie ongeveer NET ZO breed ( of diep)...en over een lengte van 4 meter, Piet maakt er wel meteen een binnen/nachthok in EN een sluis, zodat er geen vogels uit kunnen vliegen!

Ziet er mooi uit en zeker als je hem NOG groter kunt maken....geweldig, zoveel ruimte heb ik niet....maar ik ken de Belgische lapjes grond om de huizen heen en ben daar best wel "jaloers" op  ;)

'k Zal toch moeten verhuizen naar daar  :P...

;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ann

Citaat van: Wilma1 op 17 oktober 2006, 18:53:29


Ziet er mooi uit en zeker als je hem NOG groter kunt maken....geweldig, zoveel ruimte heb ik niet....maar ik ken de Belgische lapjes grond om de huizen heen en ben daar best wel "jaloers" op  ;)

'k Zal toch moeten verhuizen naar daar  :P...

;D Wilma



Kom gerust, plaats genoeg ;). Maar zijn de lapjes in Nederland dan ZO Klein? Want wij wonen (naar Belgische normen, weet niet wat de norm in Nederland is) in een normaal rijhuis met een eigenlijk vrij kleine tuin. Hij is ongeveer 9 à 10 meter diep met nog een tuinhuis achterin.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

Citaat van: Ann op 17 oktober 2006, 21:26:27
Citaat van: Wilma1 op 17 oktober 2006, 18:53:29


Ziet er mooi uit en zeker als je hem NOG groter kunt maken....geweldig, zoveel ruimte heb ik niet....maar ik ken de Belgische lapjes grond om de huizen heen en ben daar best wel "jaloers" op  ;)

'k Zal toch moeten verhuizen naar daar  :P...

;D Wilma



Kom gerust, plaats genoeg ;). Maar zijn de lapjes in Nederland dan ZO Klein? Want wij wonen (naar Belgische normen, weet niet wat de norm in Nederland is) in een normaal rijhuis met een eigenlijk vrij kleine tuin. Hij is ongeveer 9 à 10 meter diep met nog een tuinhuis achterin.

Groetjes
Ann :)


Jullie "rijtjes" huizen hebben standaard veelal een veel grotere lap grond dan hier in Nederland....hier zijn wel huizen met een grote tuin, maar daar betaal je dan ook wel voor.....ik heb een tuin van 8 meter bij ongeveer 5 meter breed. Ja en door de vijver wordt ie dan ook wat minder royaal natuurlijk  :P

Ik kom al meer dan 35 jaar vaak en graag in België (omg. Kortrijk), familie en vrienden wonen er. Vandaar dat ik het verschil (eigenlijk voordeel  :P) er goed in zie en daarbij zijn jullie veel gemoedelijker dan de Hollanders, altijd groeten zelfs naar vreemden...hier moet je dat vaak "ver zoeken".

Maar dit is MIJN mening he :P voordat het halve forum over me heen "struikelt"  ;D er zijn ook uitzonderingen hier  ;). Ik vind Belgen een leuk en zeer gezellig volkje en zou me daar goed tussen kunnen vinden!

Ik zie jullie dus graag  :D en versta, in de meeste gevallen, de taal wel!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ann

Citaat van: Wilma1 op 18 oktober 2006, 10:55:44
Citaat van: Ann op 17 oktober 2006, 21:26:27
Citaat van: Wilma1 op 17 oktober 2006, 18:53:29


Ziet er mooi uit en zeker als je hem NOG groter kunt maken....geweldig, zoveel ruimte heb ik niet....maar ik ken de Belgische lapjes grond om de huizen heen en ben daar best wel "jaloers" op  ;)

'k Zal toch moeten verhuizen naar daar  :P...

;D Wilma



Kom gerust, plaats genoeg ;). Maar zijn de lapjes in Nederland dan ZO Klein? Want wij wonen (naar Belgische normen, weet niet wat de norm in Nederland is) in een normaal rijhuis met een eigenlijk vrij kleine tuin. Hij is ongeveer 9 à 10 meter diep met nog een tuinhuis achterin.

Groetjes
Ann :)


Jullie "rijtjes" huizen hebben standaard veelal een veel grotere lap grond dan hier in Nederland....hier zijn wel huizen met een grote tuin, maar daar betaal je dan ook wel voor.....ik heb een tuin van 8 meter bij ongeveer 5 meter breed. Ja en door de vijver wordt ie dan ook wat minder royaal natuurlijk  :P

Ik kom al meer dan 35 jaar vaak en graag in België (omg. Kortrijk), familie en vrienden wonen er. Vandaar dat ik het verschil (eigenlijk voordeel  :P) er goed in zie en daarbij zijn jullie veel gemoedelijker dan de Hollanders, altijd groeten zelfs naar vreemden...hier moet je dat vaak "ver zoeken".

Maar dit is MIJN mening he :P voordat het halve forum over me heen "struikelt"  ;D er zijn ook uitzonderingen hier  ;). Ik vind Belgen een leuk en zeer gezellig volkje en zou me daar goed tussen kunnen vinden!

Ik zie jullie dus graag  :D en versta, in de meeste gevallen, de taal wel!
;) Wilma



Oooh...Dank je. Nu moet ik oppassen voor dikke nek  ;).

Onze tuin is dus bijna even groot, want wij hebben dus (als ze is uitgebreid) over de hele lengte de volière. (En de huizen zijn tegenwoordig door de EURO enorm duurder geworden) In het begin lag er bij ons ook een vijver in de tuin, maar die heeft mijn vader dichtgegooid omdat wij toen nog zeer klein waren en da's gevaarlijk he ;). En dan creëer je wel extra ruimte.

Ik kom niet bepaald veel in Nederland, maar wel dikwijls tegen de grens. Heb veel familie wonen in Meer (Hoogstraten) en we gingen dan altijd spelen in De Mosten. En als we dan een verkeerde afslag namen (ik dus de laatste keer :-[) zit je zo in Nederland en dat heeft een uur geduurd eer we terug in België waren ;)).

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Ann

Hallo iedereen

Vandaag de verklaring hoe ik aan de namen van de valkjes kom.

Tweety:
Eigenlijk is Tweety echt een cliché-naam voor een vogel, maar ik zag haar zitten en het was echt een Tweety. Ze reageerde ook direct op haar naam, dus...

Cher:
Cher was al wat moeilijker. Mijn broer was in de periode dat we haar kochten echt gek op het liedje: 'I've Got You Babe' van Sonny en Cher. Vandaar dus de naam.

Gizmo:
Vond ik altijd een leuke naam uit de film 'The Gremlins' en aangezien ik dacht dat het een man was... Het blijft Gizmo omdat ik er niet zo van houd om namen achteraf te veranderen.

Cocka:
NIET afkomstig van Coca-Cola ;), maar wel van 'Cockatiel' of 'Valkparkiet'.

Jules:
Deze naam heeft mijn moeder gekozen en dat was de roepnaam van mijn grootvader.

Mozes:
Als Mozes een man is, wil ik hem koppelen aan Gizmo en aangezien de 2 eerste letters de 2 laatste zijn van Gizmo klinkt dat goed voor een koppel. Mijn broer noemt ze in één adem Gizmozes :D.

Voila de geschiedenis van de namen ;D.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Ann

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik weet dat het fout is :-\. Maar ik wilde het niet verzwijgen.

Het eerste donsje is vandaag geboren. Ik had op het forum raad gevraagd en wist dat ik de blokken moest wegnemen, maar dit was buiten mijn vader gerekend. Hij laat de blokken hangen en zegt dat ze hier sowieso uit kunnen leren. (Ik kan ze echt niet achter zijn rug verwijderen). Ook heeft hij al meerdere kanarienesten gehad in deze periode die nog perfect hebben overleefd. Dus nu duim ik voor het kleintje (en het 2e eitje dat aan het uitkomen was) en laat ik ze zoveel mogelijk met rust.

Groetjes
Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Saar

owjee :(
Kan je ze niet naar binnen halen dan?
Ik ben anders bang dat ze t niet overleven :-\
groetjes Saar :-*

Ann

Citaat van: Saar op 19 oktober 2006, 13:22:09
owjee :(
Kan je ze niet naar binnen halen dan?
Ik ben anders bang dat ze t niet overleven :-\
groetjes Saar :-*


Als ik ze naar binnen haal met blok (in een kooi) en al, gaan de ouders de kleintjes dan nog zien als hun kleintjes? En zorgt dit dan niet voor ongewilde stress? De ouders zijn de volière gewoon en hebben nooit in een (kleinere) kooi gezeten.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Saar

hmm..
Wij hebben t wel met t eerste nestje gedaan, De ouders met de kleintjes naar binnen, mams deed niks, die zat alleen de vader te irriteren, dus die ging weer naar buiten.De vader heeft alleen het donsje opgevoed. Maar die heeft wel in een kleine kooi gezeten... Hmm... dit is moeilijk... Misschien moet je t maar weer voorleggen bij kweken? En dat nestje was ook in oktober
groetjes saar :-*