18 april 2024, 18:19:17

Tweety, Cher, Sonny, Bruce en Flupke

Gestart door Ann, 16 oktober 2006, 15:38:18

« vorige - volgende »

Ann

16 oktober 2006, 15:38:18 Last Edit: 28 januari 2008, 16:42:25 by Ann
Hallo iedereen

Omdat ik de laatste tijd zoveel tijd spendeer op het forum, vond ik dat het wel tijd werd voor een eigen dagboek, waar ik dan ook in zal typen als ik tijd heb en er iets gebeurd met mijn 6 valkjes Tweety, Cher, Gizmo, Mozes, Cocka en Jules.

Eerst kort iets over mezelf. Ik ben dus Ann ben 21 jaar en ben woonachtig in Deurne, België (nabij het Sportpaleis).
Ik heb een valkparkiet sinds 1998, maar het échte valkparkietenvirus om te willen kweken is begonnen sinds ik lid ben van dit forum.

De voorstelling van mijn 6 valkparkieten

De eerste valkparkiet die bij ons kwam is Tweety, dit gebeurd op 25 april 1998, uit een dierenwinkel in ons straat. Zij is zéér aanhankelijk en vind kroelen het beste dat bestaat. Als ik het doe natuurlijk ;).


De tweede valkparkiet is Cher, op 14 juli 2001, uit dezelfde dierenwinkel als Tweety. Cher is een valkje dat niet zo sociaal is. Zij houdt niet echt van kroelen. Sinds kort hebben we speciaal voor haar een speeltuin gemaakt en daar heeft zij echt haar draai gevonden en kan zij zich uren amuseren. Aanraken hoort er nog steeds niet bij, maar ze komt nu echt met plezier uit haar kooi.


Dit waren mijn 2 tamme valkparkietjes. Verder heb ik buiten nog 4 valkjes zitten waar ik mee wil kweken.

De eerste is Gizmo. Een pop, gekocht op de vogelenmarkt te Antwerpen op 28 augustus 2005. Gizmo hadden we eigenlijk gekocht als man en zou een koppel vormen met Cocka.


Cocka, eveneens ook van de vogelenmarkt en gekocht op 28/08/2005 bleek wel een pop.


Nu zat ik daar met 2 poppen en kreeg ik er geen meer :'(. Maar... ;D na lang zagen, kreeg ik toch Jules: een wildkleur man, op 20 augustus 2006. Ik was door het dolle heen! Wat het nog leuker maakte, was dat hij op 21 augustus 2006 al direct op Cocka zat. Ja, ja deze 2 vormen een koppeltje. Ze hebben nog geprobeerd om voor mij ;) een nestje te maken, maar het heeft niet mogen zijn. Nu kijk ik rijkhalzend uit naar april om te kijken wat deze 2 in petto hebben ;D.


Eén koppel is heel leuk, maar ik verlangde naar meer :P. Dus... kreeg ik op 10 oktober 2006 Mozes. Ik hoop dat hij/zij een koppel gaat vormen met Gizmo en dat ik geparelde valkjes krijg in 2008. Het wordt alleen nog even afwachten of Mozes wel een man is... want hij is een gepareld jong van 2006. Dus ik hoop dat de parels snel verdwijnen. Zoniet mocht ik hem steeds ruilen, maar ik weet niet of ik dit over mijn hart krijg. Dus duimen, maar.


Zo nu weten jullie ook iets meer over mij en mijn 6 valkjes ;D

Groetjes
Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Ann,

Eindelijk heb ik je gevonden. Ik was al door de dagboeken aan het spitten om te zien of jij ook een dagboekje had. Ik zie nu dat je er 1 begonnen bent.
Ik ga je proberen te volgen hoor.

Je hebt hele mooie valkjes met hele mooie namen en ik duim voor je mee hoor geen probleem.


Wilma1

Hoi Ann,

Leuk te lezen HOE jij "verslaafd" bent geraakt  ;D...DOOR HET FORUM...nou IK ook dus  :P...je komt hier niet meer vanaf hoor  ;)

Ik zie ook andere soorten tussen de valkjes zitten ik dacht ook een kanarie, maar misschein was het de lutino op afstand....leuk dat ze zo bij elkaar zitten en een mooie ruimte!!

Cher lijkt wel wat op mijn Stacy OOK een cinnamon gepareld popje,

2e van rechts

die rechts ernaast zit, is ook een geparelde maar dan een man EN EEN BELG  :D ;) Maxime!! Speciaal naar Belië geweest om hem op te halen!

heel veel lees en schrijfplezier op het forum!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Ann
Leuk dat jij ook een verhalenboekje gestart bent.
Je hebt mooie valkjes met mooie namen.
En verslaafd ben je hier niet alleen.
Groetjes Riny :D

Saar

Hoi Ann
dat werd tijd :P ;D ;D
Ik zal je dagboekje in de gaten houden :)
groetjes Saar :-*

Ann

Hey Anja

Ja, ben een dagboekje begonnen. Wat anders moet ik doen ;). Jouw dagboekje probeer ik ook te volgen, maar is al net iets groter, dus stukje voor stukje lees ik bij.
Jouw namen vind ik anders ook heel leuk. Jouw favoriete letter, zeker? ;D

Hey Wilma
Dat wist ik al langer dat ik hier niet meer vanaf kwam ;).
Je hebt bij de foto's goed gezien. Er zitten idd kanaries bij de valken en ook sijzen. We weten al langer dat dit perfect gaat. Tweety en Cher hebben jaren samen gezeten met Robin, onze tamme kanarie. Hij is jammer genoeg overleden op 8 september, maar heeft de mooie 10 jaar bereikt. Toch even een foto'tje, maar dan ga ik niet meer off-topic :P.

Jouw Stacy is een heel mooi valkje, maar lijkt ze niet eerder op Tweety in plaats van Cher of vergis ik me? (Kan zijn, weet nog niet zo veel over de mutaties ;)).

Hey Riny
Bedankt. Ook jouw dagboekje probeer ik bij te lezen, maar dat gaat ook heel lang duren ;) ;D.

Hey Saar
Ja, ik heb lang getwijfeld, maar heb toch niks beter te doen ;) en ik blijf jouw 2 dagboekjes ook volgen, want zie (lees ;) ) jouw grasjes ook graag bezig.
Vond trouwens je handtekening van je liggend grasje leuk, en je ziet mijn kanarie deed dat ook :D, die kon zo minutenlang liggen (misschien wel langer ;) ).

Groetjes
Ann :)





The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Ann,

He jij hebt ook al zo'n maffe vogel net als Saar ;D ;D :P
Onverstelbaar hoor echt knap.

En nee de Y is niet mijn lievelingsletter maar ik vind het leuk klinken. Af en toe vergissen we ons en dan krijg je de gekste combinaties  :D :D
We hebben nu valkje nr 7 uitgezocht en je raadt het al ook die naam begint met een Y.
Heb weet ik hoeveel andere namen gezocht maar ik kom toch bij de Y uit.

Groetjes Anja

Ann

Citaat van: elfelfje op 16 oktober 2006, 19:07:44
En nee de Y is niet mijn lievelingsletter maar ik vind het leuk klinken. Af en toe vergissen we ons en dan krijg je de gekste combinaties  :D :D
We hebben nu valkje nr 7 uitgezocht en je raadt het al ook die naam begint met een Y.
Heb weet ik hoeveel andere namen gezocht maar ik kom toch bij de Y uit.

Groetjes Anja


Ik vind dat persoonlijk heel origineel en je hebt het jezelf niet echt simpel gemaakt. Het is niet de makkelijkste letter;). Maar ben benieuwd naar Nr. 7.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Wilma1

AHA... ik ben niet  :P de enige met namen met I of Y of IE...behalve Coco en Koko ( de 2e vogel een halsbandje...kregen we en heette Coco...tja ach dan maar 2) zijn alle namen hier eindigend met "klinkend IE"....OOK de poezen!!

En kan bets dat ik Tweety bedoel hoor, ik haal wel eens wat doorelkaar  ;D...leuk een kanarie.. die had ik ook, maar is 3 jaar geleden gestoken door een paardevlieg en is er later aan overleden.....zo zielig!

Het wordt al lekker druk in je boekje!! :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ann

Citaat van: Wilma1 op 16 oktober 2006, 21:05:36
AHA... ik ben niet  :P de enige met namen met I of Y of IE...behalve Coco en Koko ( de 2e vogel een halsbandje...kregen we en heette Coco...tja ach dan maar 2) zijn alle namen hier eindigend met "klinkend IE"....OOK de poezen!!

En kan bets dat ik Tweety bedoel hoor, ik haal wel eens wat doorelkaar  ;D...leuk een kanarie.. die had ik ook, maar is 3 jaar geleden gestoken door een paardevlieg en is er later aan overleden.....zo zielig!

Het wordt al lekker druk in je boekje!! :D
;) Wilma



Ooh, jammer dat je kanarie door een stom insect is overleden. Bij Robin was het echt de ouderdom, waardoor hij niet meer door de rui is geraakt :'(.
Mijn broer wilde niet zonder kanarie, dus zit er nu een nieuwe bij. Yeller (met een Y :P ). Deze is absoluut niet tam, maar deze kanarie is een kooi zo gewoon dat die er niet uitvliegt als het deurtje wagenwijd openstaat, grappig ;D.


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Ann

17 oktober 2006, 12:36:45 #10 Last Edit: 17 oktober 2006, 12:56:35 by Ann
Hallo iedereen

Gisteren de vogels voorgesteld. Nu de verblijven ;).
Tweety en Cher verblijven in een Ferplast kamervolière, waar ze het prima naar hun zin hebben.


De 4 valkjes buiten verblijven in onze houten volière van ongeveer 6 meter lang, 1 meter breed en ongeveer 1.80 meter hoog. Een kleine sluis voor de extra veiligheid is er eveneens (en die hebben we al 1x nodig gehad voor een sijs).




Binnenkort wordt een groot deel afgespannen met panelen zodat ze beschut zitten tegen de koude, want een binnenvolière is er (nog ???) niet.
Eveneens wordt de volière binnenkort uitgebreid zodat deze nog eens 3 meter langer wordt. Nog meer plezier voor de vogels, dus ;D.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Petra en Cheeky

Ha Ann,

Leuk dat je even bent komen buurten in mijn nieuwe verhalenboek! Ik kende je nog niet, dus ik moest toch even gluren hoe het bij jou allemaal zit!  ;) Mooie foto's maak je en de voliere ziet er goed uit! Kost een hoop tijd allemaal he! Maar ja, dat kosten meer hobbies!

Groetjes,
Peet

Ann

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 17 oktober 2006, 13:05:23
Ha Ann,

Leuk dat je even bent komen buurten in mijn nieuwe verhalenboek! Ik kende je nog niet, dus ik moest toch even gluren hoe het bij jou allemaal zit!  ;) Mooie foto's maak je en de voliere ziet er goed uit! Kost een hoop tijd allemaal he! Maar ja, dat kosten meer hobbies!

Groetjes,
Peet


Hey Peet

Nee ben net met een dagboekje begonnen. Zal het jouwe ook proberen te volgen ;). Het kost idd wel wat tijd, maar het is leuk en goed besteed ;D. (En de volière bouwen is toch mannenwerk :P )

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Saar

 :o :o :o :o
Sooooow wat is je voliere groot!
Maar stel je hebt vogeltjes die je wilt verkopen (jonkies bv)
Hoe krijg je die dan te pakken ??? ?
groetjes Saar :-*

Ann


Citaat van: Saar op 17 oktober 2006, 13:17:41
:o :o :o :o
Sooooow wat is je voliere groot!
Maar stel je hebt vogeltjes die je wilt verkopen (jonkies bv)
Hoe krijg je die dan te pakken ??? ?
groetjes Saar :-*


Met vogelnetjes. Ik weet het is niet de beste manier, maar er zit niets anders op.

De valkparkietenjongen wil ik sowieso tam maken, dus dat zal niet nodig zijn ;). En eigenlijk hebben we alleen de parkieten zo gevangen, want de kanaries en sijsen zijn absoluut niet bang en landen zeer dicht bij, dus soms heb je ze al met vingervlugheid ;).
Een foto als bewijs ;). (Deze kan ik natuurlijk niet pakken, maar ze doen dit ook op een stok en dan heb je ze wel ;)).


Groetjes
Ann :)



The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl