15 mei 2025, 05:39:15

Sjimmie gaat weg

Gestart door bren, 29 juli 2003, 01:34:05

« vorige - volgende »

bren

Hoi allemaal,

Zondag a.s. breng ik mijn valkje Sjimmie naar Lique en Peter!
Ik heb hem 6 weken geleden gekocht in de dierenwinkel. Kort daarop heb ik een vriendje voor hem gekocht bij Lique en Peter. Al snel bleek dat die 2 niet met elkaar kunnen opschieten en dat is op dit moment nog niet beter. Ze vechten en schelden tegen elkaar. Ik en mijn vriend hebben toen besloten Sjimmie naar Lique en Peter te brengen en een ander valkje (tam) bij hen op te halen.
Ik verheug me echt enorm op het nieuwe valkje Micky en weet zeker dat Sjimmie erg goed terecht zal komen.
Toch voel ik me op de een of andere manier een beetje schuldig en vind ik het sneu voor het valkje dat we hem wegdoen.
Wat denken jullie? Zou Sjimmie snel wennen? Zou hij doorhebben dat ie is weggegeven of zal ie dat snel vergeten zijn in zijn mooie voliere? Ook al weet ik dat ie niet kan blijven, ik vind het rot...
Heeft iemand ervaring met het wegbrengen van zijn/haar valkje door omstandigheden?
Zou ik graag willen horen....

Groetjes, Brenda

Natalie

29 juli 2003, 01:50:22 #1 Last Edit: 29 juli 2003, 01:50:59 by Natalie
Hoi Bren!

Ook ik heb mijn beide valkjes weg moeten doen, maar dan vanwege mijn gezondheid. Gelukkig waren Angelique en Peter zo lief om ze op te nemen, en dat nam al weer een heleboel zorgen weg omdat ik wist dat ze het niet beter hadden kunnen treffen als bij hen! Natuurlijk heb ik het er heel erg moeilijk mee gehad, veel slaploze nachten en er zijn ook wel traantjes gevallen, en heb ik het zelfs al een keertje uitgesteld om ze te brengen omdat ik het zo vreselijk moeilijk vond om ze af te staan. Ik had de valkjes vanaf dat ze een paar weken oud waren en nu deed ik ze 'zomaar' weg. Enorme schuldgevoelens dus! Ik was dus van mening dat ik eigenlijk de enige was die goed voor ze kon zorgen omdat ik ze goed kende, ........maar het tegendeel is bewezen en nu kan ik er heel goed mee leven! Ik ben al een paar keer wezen kijken bij Lique en Peter en als ik zie hoe ze het daar nu naar hun zin hebben......daar word je helemaal blij van. Toen ik ze daar bracht zaten ze al direct tussen hun andere valkjes en ze hadden het echt direct naar hun zin. Sterker nog........ze hadden gewoon geen tijd meer voor mij  :-[ :-[ Dus Bren.....ik weet zeker dat Sjimmie het daar naar zijn zin zal hebben! Maak je maar geen zorgen hoor!

Kolkkie

29 juli 2003, 01:56:35 #2 Last Edit: 29 juli 2003, 01:57:51 by kolkkie
Hoi Brenda,

Ik heb ook zo'n ervaring. Hieronder heb ik mijn tekst uit mijn dagboek geplakt. Ik weet niet waar Frummel nu is, maar ik probeer er niet teveel over na te denken. Dat is denk ik het beste.
Sjimmie zal het bij Peter en Lique heel erg goed krijgen, dat weet ik zeker.

Groetjes,

Mariska

-------------------------------------------------------------

Frummel kocht ik 6,5 jaar geleden bij een dierenwinkel. Frummel was een bonte vlak, ik heb er helaas geen foto's van.  
De naam van Frummel baseerde ik op haar uiterlijk. Ze zag er zo verfromfraaid uit, dus dacht ik meteen aan Frummel.  

Frummel was erg wild, en ik kon haar maar niet tam krijgen. Als ik haar eens moest pakken, had ik gelijk al mijn vingers kapot van het bijten. Ik denk nu achteraf dat Frummel echt een volierevogel is geweest.

Vanaf het begin maakte Frummel zich al niet populair bij Coco en Einstein. Constant de baas willen zijn, terwijl ze er als laatste bij kwam. Na een aantal maanden begon ze onbevruchte eitjes te leggen, toen begon de ellende pas echt.  

Einstein, en in mindere mate Coco, mochten niet meer bij de voerbakken komen. Frummel beet ze tot bloedens toe in de pootjes, omdat haar eitjes op de bodem van de kooi lagen. Ik heb toen een broedblok gekocht en haar met het blok en al in een andere kooi gezet. Ze was echt zo vals als ik weet niet wat. Na 2 weken heb ik de eitjes weggehaald en Frummel weer in de kooi bij Coco en Einstein gezet. Daar ging het weer mis. Aangezien ik geen ruimte meer had in mijn kamer, heb ik de zware beslissing genomen om Frummel maar terug te brengen.  

Ik hoop dat ze nu een leuk thuis heeft gevonden waar ze gelukkig kan wezen.

------------------------------------------------------------------
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bren

Bedankt Natalie en Mariska voor jullie reacties! Nu weet ik dat ik niet de enige ben die mijn valkje door omstandigheden weg moet doen..

Groetjes xxx Brenda

Lique

Hoi Bren,

Nee, je bent zeker niet de enige hoor.
En Sjimmie, daar gaat het heel erg goed mee, hij heeft het reuze naar zijn zin. Hij zit lekker bij de rest, en past perfect in de groep.

groetjes lique