29 april 2024, 04:14:48

welke mutatie

Gestart door ginny, 21 oktober 2006, 14:29:51

« vorige - volgende »

ginny

Mijn eerste valkparkiet, in een winkel gekocht en volgens de verkoper popje , ze is geringd met rode ring van dit jaar.
Weet iemand welke mutatie dit is???

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ginny


Paauwtje

Daarnaast kan je zien aan de ring dat ze in iedergeval van dit jaar is.
Je kan ook de kweker herleiden via de ring en hiervan de gegevens opvragen bij de NBvV want daar is de ring van
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

ginny

Bedankt,er staat 117 en 06 op de ring,er staat wel nog meer op maar ik kan het niet lezen daar ze erg bang is en ik haar niet meer stress wil bezorgen door haar vast te nemen.
Ze komt wel uit een winkel uit belgie, kan het dan zijn dat ze een ring aanheeft van een vereniging uit nederland???

Lin

Ja in Nederland hebben we ook de rode ring. zit de ring een beetje ruim om het pootje? Lijkt me wel maar kan ook wel eens anders zijn. Dan draait het ringetje vanzelf wel. Dit zal op de ring staan: een euroteken en p, dat betekend euro parrot de vereniging,de initialen van de kweker in mijn geval LK en dan nog een vast nummer die elke kweker krijgt erachteraan bijv. LK 867. Dan komt het jaartal en de ringgroote 06 en 5,5 en tot slot het nummer van het valkje zelf.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ginny

Bedankt, dat is heel interrissant,want als ik ooit zou willen kweken is het beter dat ik weet uit welke ouders ze komt.

Lin

Nou het kan handig zijn als je bijvoorbeeld ziektes tegen komt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nick01

hoi lin.
hoezo kan t handig zijn als je ziektes tegen komt?
die vogel kan al wel bij meerdere kwekers , handelaren  of markten ondergebracht geweest zijn.
zo'n beestje kan al wel van alles op zijn gelopen bij derden.
ik vindt niet dat je daar een kweker nog mee lastig kunt vallen.
hoe is die dierenwinkel met hygiene en quarantaine?
ik achterhaal nooit de eigenaar voor zulke dingen.

het zou wel handig kunnen zijn voor de eventuele splitten.
maar ikzelf gok het hier meestal op , ik zie vanzelf wel wat er uitkomt er kunnen toch alleen maar meer mutaties uitkomen dan dat je al wist nooit minder want je weet de dragende kleuren al.

ginny

Bij de vogelhandel zit het wel goed, de vogels zitten zeer ruim en proper en moest de vogel ooit iets mankeren zou ik wel naar de va gaan en de kweker daarbij niet lastig vallen,maar ik vind het wel goed als ik zou weten voor wat dat de vogel split is als ik er nog moest een mannetje bijhalen, dat is nog niet direct de bedoeling,maar misschien later als ik haar tam gekregen heb.