28 maart 2024, 13:59:28

Héél vreemd gedrag...

Gestart door *Pietje*, 12 oktober 2006, 19:28:01

« vorige - volgende »

*Pietje*

Hallo allemaal...
Hopelijk kan iemand ons hier raad geven / helpen...
Wij hebben nu vier jaar onze valkparkiet Pietje!
Nog nooit eerder toonde hij het gedrag wat hij nu doet...
Door de regel is het een stil vogeltje die altijd los is als wij thuis zijn maar vaak op of in zijn kooi blijft!
Er zit weinig actie in...
Nu sinds (zéker) een dikke twee weken doet hij heel vreemd...
Ik ben ooit met hem bij het papegaaiencetrum in oerle (veldhoven) geweest en zij zei dat het een mannetje is!
Nou hier zijn verhaal...
Hij heeft zo'n knijp beertje op zijn kooi geklemd en hij ziet dat op de een of andere manier als zijn 'sexpartner'!!!
Hij klimt er boven op en maakt echt rijende bewegingen (tjá sorry tis nie anders... :-\ )
Hij wordt hier zichtbaar érg vrolijk van, geniet met volle teugen!
Maar goed,... op zich niks mis mee...
Maar het is nu zo dat als je thuis komt of  's ochtends benenden komt hij hélémaal hyper en stressie word... hij wil dan zo snél mogelijk zijn kooi uit (kan écht niet vlug genoeg gaan...)
Hij gaat dan razend snel naar zijn knijpbeertje en springt er weer boven op!
En gaat zijn gang...
Hij raakt ook érg in paniek als wij de kamer uit gaan / weg gaan... (tenminste ik denk dat het paniek is... Hij krijst enorm hard en komt je of achterna of gaat krijsend de kamer door vliegen en word echt zo giga hyper, druk op en neer lopen op zijn kooi, heel vreemd.)
Als ik thuis kom is het stil maar hoort hij de voordeur begint hij al te krijsen...
En wat ik nog het áller raarste vind... als wij langs zijn kooi komen en hem aan kijken of tegen hem praten of hem in zijn kooi willen doen dan vliegt hij récht op je gezicht af met zijn snavel wáge wijd open!!!
Het liefst pakt hij je dan vast / beet met zijn snavel...
Ik heb niet het idee dat het bijten is,... meer zich vast klammen!
Maar hem zo zonder een dikke trui over je armen in de kooi doen is er niet meer bij...
Het is bepaald niet prettig hoe hij zo op je af komt met die bek wagen wijd open...

Weet iemand wat ik hiermee aan moet, waar hij last van heeft / hoe ik hem kan helpen...
Zou ik dat knijpbeertje weg moeten halen?
Ik weet het écht niet meer met hem, hij is zó druk, hyper, dit is gewoon niet 'onze' Piet....
Hopelijk weet iemand raad...
Heel veel liefs Jill én Pietje!

Paauwtje

Ik weet niet of je het beertje moet weghalen.
Het gedag dat hij vertoont is puur zijn sekslust weg proberen te krijgen.
Het mindere is dat hij waarschijnlijk zijn beertje als popje ziet.
het probleem is nu dus dat hij deze ook gaat beschermen.
zelfs tegenover jullie.
je kan het beertje weghalen maar misschien is het beter dat hij dit niet ziet.
Wanneer je hem van het beertje afhaalt terwijl hij ertegen aanrijdt wordt hij agresief.
dus dit raadt ik af.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Het beertje verwijderen is een oplossing om het sexuele gedrag te verminderen. Hij ziet het inderdaad als zijn partner.
Negeer verder de bedreigingen, laat niet zien dat je bang bent. Mocht Pietje zijn behoefte op jullie loslaten, zet hem dan terug in de kooi. Hiermee voorkom je dat hij jullie als partner gaat zien.
Verder kun je er niet veel tegen doen. Het is nu eenmaal de natuur. De dagen worden al weer wat korter, hopelijk stopt het gauw. :)

Arlette

Hoi,

Ik zou ook het beertje weghalen en hem straffen door in de kooi te zetten.

Zelf heb ik dat de hele week gedaan met Flap (zie op forum Agressieve man). Het helpt echt.

Groetjes,


Arlette

*Pietje*

Bedankt voor jullie tips...
Ik ga het beertje weg halen en zo dat hij het niet ziet!!!
Ik ben benieuwd, laat het wel weten!
-x-

*Pietje*

Het gaat weer helemaal super met Pietje!!! :D
Thanksss...
Vind het alleen wel zielig dat ik zijn 'partner' afgepakt heb :-\
Hij zoekt m soms ook echt, gossie...

Paauwtje

misschien een tweede valk maar volgens mij was dat geen optie
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

*Pietje*

Nee ik wil idd geen tweede valk erbij...
Pietje zullen we tot op het laatste goed verzorgen maar als je er twee hebt en er gaat er een dood ben je (ik althans) snel geneigt om er weer een bij te halen, want het is zielig als ie dan weer alleen zit...
En zo blijf je aan de gang...
Wij willen hierna geen vogel meer in huis dus vandaar dit besluit...
Maar hij zit weer helemaal lekker in zijn velletje, dus héél erg bedankt!!!