2 mei 2024, 19:21:06

rrrrrrrrrrrrrrrrr

Gestart door Barbara, 29 juli 2003, 05:23:19

« vorige - volgende »

Barbara

29 juli 2003, 05:23:19 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:04 by Angelique
Hoi allemaal,

Croky, mijn geparelde mannetjesvalk vindt het sinds een paar dagen leuk om telkens een heleboel keer achter elkaar een soort van rollende r te laten horen, van telkens een paar seconden lang. Het is best grappig, maar soms word ik er een btje moe van, hij doet het vaak 's avonds namelijk. Maar ja, toen ik het voor t eerst hoorde heb ik hem aangemoedigd door zelf een paar keer een r te laten rollen als hij dat deed, dus het is ook een btje mijn eigen schuld  ;D Maar mijn vraag is dus of iemand dit herkend, hij is er zelf mee begonnen!

Groetjes,

Barbara

Barbara

30 juli 2003, 06:27:57 #1 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:13 by Angelique
Niemand kent dit....? Heb ik ff een apart valkje!  ;D :D :D

Of ik ben gewoon ongeduldig...  :P

Paul

30 juli 2003, 07:35:51 #2 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:20 by Angelique
Hoi Barbara,
Dat geluid komt me niet bekend voor :-)
Wel doen mijn valkjes vaak rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr als ze op mijn toetsenbord zitten maar dat zie je alleen op het scherm.
Klinkt het misschien een beetje als een kanarie die hij wel eens gehoord heeft misschien?
Het kan zijn dat de buren er een hebben en ze hebben een redelijk goed gehoor dus misschien komt het daarvan.

Groetjes, Paul

Barbara

31 juli 2003, 02:00:09 #3 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:27 by Angelique
Ik heb nog nooit een vogel gehoord bij de buren geloof ik... Maar kanaries doen dat dus wel? Dan heeft Croky een identiteitscrisis!  :D

yentl

31 juli 2003, 17:10:36 #4 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:36 by Angelique
Hallo Barbara,
je bent niet de enige hoor, ik heb er ook eentje zitten, mijn tamme lieve lutino Flupke, die kan ook de rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  zo'n 3-5 seconden laten rollen  ;D. Het hoort bij zijn liedjes, die van jouw lijdt niet aan een identiteitscrisis, of de mijne heeft hetzelfde probleem :D.

Het is dan ook een apart gevalleke :), dus dat zal bij die van jouw ook wel zijn.

groetjes Yent'l

Lique

31 juli 2003, 17:19:37 #5 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:43 by Angelique
Nee, de Rrrrrrrrrrrr doen ze niet na, maar wel het getik van het toetsenbord.
Teken van verslaving? hahahaha

Barbara

1 augustus 2003, 02:21:15 #6 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:10:53 by Angelique
Nou, ik heb ook een lutino, maar die doet het niet na hoor! Wel leuk dat de jouwe het ook doet, en die van mij doet het ook telkens zo lang ongeveer. En het is een gevalletje apart ja, want hij is supermacho terwjl het er op lijkt dat ie zijn parels houdt... ::) Hij is nl in de rui maar ik zie alleen nog maar geparelde veertjes terugkomen...

Natanella

1 augustus 2003, 02:25:18 #7 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:03 by Angelique
 :D Hoi Barbara, tis toch altijd weer wat bijzonders he, met die beessies! Wie zei dat het leven saai was? Zeker geen valkparkietbezitter!!
Kan me dat echt zo voorstellen! Eerst vind je het leuk en moedig je ze aan en daarna denk je: ojee waar ben ik aan begonnen!!
Zou mij ook kunnen overkomen hoor!
Solo heeft vanmorgen voor het eerst over het toetsenbord gelopen en ik was als een trotse mammie zó blij!
Maar waarschijnijk baal ik over een poosje en denk: hoe leer ik het hem toch af!! ??? ???

Zodra Solo de rrrrrr laat rrrrolllen dan laat ik het je horen!
groetjes, Anita

Barbara

1 augustus 2003, 06:15:30 #8 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:41 by Angelique
Haha, inderdaad! Eerst denk je; wat een saai beestje, gaat nooit eens op onderzoek uit en vraagt nooit eens aandacht, uiteindelijk moet je het valkje bijna van je af slaan om eens rustig te kunnen typen, lezen, eten. drinken, tv kijken....

Neem nou precies dit moment; Croky heeft laatst ontdekt dat er aan de zijkant van de telefoon hier naast de compu heel leuke schuifknopjes zitten die hij er makkelijk af kan halen met zijn snavel, wat ie dus net doet.... Ik zet de telefoon dus sinds die eerste keer met de zijkant tegen het opstaande randje van het plankje, maar mijn vriend weet dit niet (anders 'mag' ik nooit een derde valkje ::)) en zet hem dus weer zo dat Croky erbij kan... ::) dus dan zit Croky weer blij met het knopje in zijn snavel te kijken of ik het zie... als ik boos tegen hem spreek laat ie hem op een gegeven moment wel los, maar eerst speelt ie de omschuld zelve, alsof het een hele lekkere zonnepit is... ziet er wel grappig uit, maak ik nog wel eens een foto van, maar nu gaat ie dus uit wraak dat ie er niet meer bij kan aan het draadje knabbelen (ook al beschadigd :o) Croky, foei! Hè wat, ikke?... grr, valkjes! ;D

Fiona

1 augustus 2003, 13:09:43 #9 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:32 by Angelique
Heej Barbara,
Mijn kanaries vroeger deden het inderdaad wel, en als ze het deden zag je dat tongetje helemaal trillen :-)
Doet croky het nog steeds?

Ik dacht dat je op vakantie was, het was zo rustig bij je berichtjes, maar ja als je midden in de nacht gaat posten dan lig ik in muin kuikenbakkie :-)

groetjes, Fiona

Barbara

2 augustus 2003, 03:00:28 #10 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:49 by Angelique
Hoi Fiona,

ik heb sinds een week of 2 weer werk, met onregelmatige tijden dus ik kom hier minder vaak!

Wat een leuke uitdrukking, kuikenbakkie, kende ik nog niet.

En ja, Croky doet het nog steeds, maar vaak als ik hem 2 of 3 keer waarschuw stopt ie er wel een tijdj emee, maar vaak laat ik hem ook wel hoor, net hoe m'n pet staat en hoe moe ik ben. Ik zal s kijken of ik z'n tongetje zie trillen, lijkt me wel grappig om te zien

Groetjes,

Barbara

Fiona

3 augustus 2003, 00:34:06 #11 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:25 by Angelique
Ahha, barbara, vandaar de schandalig tijden ;-)
Ik stuur je van de week wel even een mailtje, kamp nu met een giga keelpijn en morgen de verjaardag van Alyssa dus.

Ik kwam vandaag in een dierenwinkel valkjes tegen, klein kooitje. Lutino's en wildkleur, En Alyssa riep meteen "doet pico nou" oftwel wat doet die hier ?
Ze vond het later maar raar dat ie toch gewoon thuis zat.

Groetjes, Fiona

Barbara

4 augustus 2003, 05:15:08 #12 Last Edit: 4 augustus 2003, 16:11:17 by Angelique
Hoi Fiona,

Ah, ik heb ook keelontsteking gehad, niet erg pijnlijk, wel lang ken toch penicilline gekregen (mocht ook zelf zonder uitzieken, maar waarom zou ik, doe mij maar wat hulp in de strijd tegen de bacterien...).

Alvast gefeliciteerd met Alyssa, ze is nu jarig! Grappig he, dat zo'n kleine nog niet echt snapt dat er 'merdere Pico's' kunnen zijn  :)

Ben benieuwd naar de perikelen met Pico!

Groetjes,

Barbara

Fiona

dank voor de felicitaties. Ja ze is vandaag jarig , we hebben het gisteren met familie gevierd.
Ik ben allergisch voor penicilline, dus dat schiet niet echt op. Tis nu al een week en mijn stem is nu pet, helemaal schor en het gaat ook niet over met dit warme weer en de airco, maar ja anders is het niet uit te houden.

Alyssa is helemaal gek met Pico, alleen als hij over de grond loopt vindt ze het maar raar en loopt ze weg. maar ze wil hem wel steeds aaien. :-)

Groetjes, Fiona