16 mei 2025, 00:28:53

Tweede pop erbij?

Gestart door Kokkie, 15 oktober 2006, 18:49:06

« vorige - volgende »

Kokkie

Ik heb een heel lief lutino popje wat ooit is aan komen vliegen. Ze is van 2002, en heeft een tijdje met een ander popje samengewoond, wat helaas te jong is overleden.
Ik heb verleden jaar een hartstikke leuk mannetje erbij geplaatst. Hij was ooit bij mensen aan komen vliegen en heeft daar anderhalf jaar gewoond. Maar hij wilde zo verschrikkelijk veel aandacht. Hij is erg lief, zingt prachtig, altijd vrolijk en vriendelijk. Maar kan ook erg om de mensen roepen. Hij is dus bij mijn popje ingetrokken. Hij heeft al een paar pogingen gedaan om haar te verleiden. Hij heeft zo zijn best gedaan dat ik bijna nog verliefd op hem zou worden. Maar hij mag alleen af en toe haar nekje kriebelen en voor de rest moet hij opzouten van haar..
Nu blijft hij op diverse momenten van de dag erg om mij en mijn man roepen. Niet altijd, maar wel erg regelmatig.
Nu was onze gedachte om eens bij een kweker te gaan kijken met het mannetje en hem dan kennis te laten maken met een vrouwtje die voor hem valt. En deze dan in de kamervoliere erbij te plaatsen.
Nu ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die deze situatie herkennen en hier ervaring mee  hebben.
Ik wil zo graag dat ze gelukkig zijn, maar niet zo afhankelijk van onze aandacht. Die krijgen ze toch wel regelmatig. Graag reacties van ervaringsdeskundige.

Karin

Geen kweker zal willen dat jij met je valkje langs komt ( gevaar voor besmetting ). Daarnaast zal je valkje er zich niet op zijn gemak voelen en op een popje vallen. Dat doet hij pas als hij thuis is. Als ze geen ruzie hebben en gewoon gezellig samen leven zou ik het zo houden. Want stel dat één van beide het niet met haar zou kunnen vinden... Of je moet plek hebben voor een vierde  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nu ik je nickname lees, had jij niet het zusje van Dazzle ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kokkie

Hoi Karin,

Dat klopt, ik had inderdaad Kokkie het zusje van Dazzle.
Hoe is het met Dazzle.
Bijzondere vogeltjes waren die twee. Helaas voor Kokkie is ze niet oud geworden.

Karin

Het gaat heel goed met Dazzle. Ze is wel een beetje op de kop geplukt, want haar man heeft er zin in  ;D Maar hij moet nog even wachten. Het zijn / waren  inderdaad heel bijzonder valkjes. Ze is niet meer zo supertam, omdat ze jongen heeft gehad, maar komt nog wel steeds bij me zitten samen met haar man ( die me weer graag heel jaloers in mijn oor bijt  ;D ). Heel gezellig ! Het is een erg leuk stel.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kokkie

Leuk dat Dazzle het zo goed doet. Geniet er maar van. Ik mis Kokkie af en toe nog wel.
Pipo is ook erg leuk, maar ik denk dat hij gelukkiger zou zijn als hij wat meer feedback krijgt van een popje.  Gabber is een erg rustig en gemoedelijk vogeltje. En ik heb het idee dat zij een extra vogeltje niet erg vind. Pipo accepteerde ze gelijk in de voliere. Ik heb de medium voliere van Ferplast. Met veel zitplaatsen en speeltjes. Ook mogen ze er elke dat uit. Dan gaan ze mee naar boven,  in mijn werkkamer. Daar staat nog een kooi met open dak en stok.
Maar ja zou Pipo dan wat minder naar ons trekken? Of kan ik het koppelen tussen Pipo en Gabber stimuleren met een broedblok?