7 mei 2025, 09:57:39

grasparkietvoeding?

Gestart door wezzez, 12 oktober 2006, 18:32:34

« vorige - volgende »

wezzez

hallo

mijn vraag is: ik heb in de winkel een zak voeding gekocht van 25 kg voor grasparkieten, zouden valkparkieten dit ook eten?

aangezien de zak open is mag ik deze niet meer terug geven  :-\

grtz

wezzeken

Anja

Hoi Wezzeke,

ik weet dat jonge valkjes die net zelfstandig eten wel een voer voor grasparkietjes krijgen omdat ze deze zaadjes beter kunnen pellen.
Maar of je het aan een volwassen valk kan geven  ??? ???

Ik denk het niet omdat daar misschien niet de complete voedingstoffen in zitten.

Groetjes Anja

Rianne

12 oktober 2006, 18:38:04 #2 Last Edit: 12 oktober 2006, 18:57:33 by Rianne
Hoi,

sowieso zit in zaadvoeding niet alle voedingsstoffen die een valkje nodig hebben. Je zou het voer kunnen mengen met wat zonnepitten en kleine zakjes voer voor valkparkieten. Ik gebruik zelf een 5kg trommel waar ik het voer in meng.
Het is belangrijk dat je valkje ook groente, fruit en brood te eten krijgt maar laat dit niet te lang (niet de hele dag) in de kooi staan en ruim de restjes op die op de bodem blijven liggen.

wezzez

hallo

bedank voor het vlugge antwoord. dus als ik het goed begrijp zou het voor deze avond geen kwaad kunnen, als ik morgen dan een zakje koop voor valkparkieten en deze meng met het grasparkietenvoeding zal het geen kwaad kunnen.

ben ik zo juist?

grtz

wezzeken

Anja

Ja je hebt het juist.

Maar ook de dingen erbij geven wat Rianne in haar berichtje schreef.
Anders kijk maar eens op deze link.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm

Groetjes Anja

Rianne

Het kan geen kwaad hoor. In grasparkietenzaad zitten alleen wat minder soorten zaden. :)

Riny

Hoy Wezzeken
Als je grasparkietenzaadjes voert moet je wel minderen met strengen trosgierst.
In grasparkietenvoer zitten al veel trosgierstzaadjes in.
Groetjes Riny :D