2 mei 2025, 15:39:55

schimmel

Gestart door dyfaine, 28 september 2006, 00:16:07

« vorige - volgende »

dyfaine

hallo

Vandaag hebben we gehoord dat onze vorige valk die nu bij iemand anders is schimmel heeft , ik heb begrepen dat dit besmettelijk is en aangezien hij ook met onze andere was en nu met onze baby zou ik graag raad willen moet ik hun nu ook sprayen en heo zit t met de kooi?
\
Groeten loes

Riny

Hoy Difaine
Als ik jou was zou ik geen enkel risico nemen , en zoals jij al zei, de kooi desinfecteren en de valkjes sprayen.
Beter voorkomen dan genezen.
Groetjes Riny :D

syl

Ik zou niet te snel ingrijpen want het is echt geen pretje voor je valkje. het spul waar je mee moet sproeien is echt troep ik zou eerst als je zekerheid wil hebben veertjes op kweek laten zetten. waarom onnodig een valkje pesten als het niet hoeft ?

Inger m

Hoi,
Ik zou pas behandelen als je idd zeker weet of je eigen vogel ook schimmel heeft. Het beste kun je dit laten testen. Het middel is idd geen pretje voor de vogel. Hoe is de diagnose gesteld bij de andere vogel?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

syl

De diagnose is gesteld door middel van veertjes op kweek te zetten dit is bij dokter feld gedaan. Calli het valkje wat van dyfaine is geweest zit nu 3 weken bij mij. Calli plukte zichzelf helemaal kaal. wij zijn er gelijk mee naar dokter feld gegaan deze heeft bloed afgenomen voor een pbfd test deze was gelukkig negatief. en hij heeft wat veertjes geplukt en hier kwam dus duidelijk een schimmel naar boven. Calli is nu al 3 keer gesproeid maar ik blijf het erg vinden het te moeten doen vind het echt heel zielig voor haar. Ze heeft zolang hier zit nog niet geplukt en heeft ook weer kleine staartpennetjes en 2 lange vleugelpennen erbij ;). Calli moet nu nog 3 keer gesproeid worden en dan mag ze bij de rest in de voliere.