9 mei 2025, 00:37:49

Jong vogeltje met rare streken

Gestart door elmo, 6 oktober 2006, 21:34:51

« vorige - volgende »

elmo

Wij hebben een valkje van 6 weken en wij hebben nog 3 andere valkjes. Nu heeft de jongste een rare gedragsafwijking.

Als wij deze vogel eruit halen en op de schouder nemen dan begint het verschrikkelijk te bleren (het lijkt een beetje op het gejank van een baby) en het vogeltje doet zijn kopje constant op en neer. Dit kan makkelijk 5 a 10 minuten aanhouden.

Bij mijn vriendin blijft hij langer bleren dan als ik hem pak ?

De vogel is voor de rest helemaal tam en geniet van aandacht. Ik begrijp deze signalen van hem niet?
Wat bedoelt hij ermee ?

Lin

ik denk bedel gedrag hij wil dan voer bedelen. Waarschijnlijk heeft hij pap gehad of is net bij de ouders vandaan. dit stopt vanzelf hoor maar kan wel een tijdje duren. probeer dan geen aandacht te geven en vooral niet wat lekkers te geven. doe dit pas als hij stil is. Als hij pap heeft gehad let dan goed op of hij wel goed zaadjes eet. Het kan zijn dat dat nog niet goed wil lukken. eet hij echt nisk dan weer terug brengen naar de kweker voordat hij teveel afvalt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

elmo

Bedankt voor de reactie. Het vogeltje eet zaad en heeft de eetlust van een bouwvakker.

Ik geef hem geen pap (is dat nog nodig ?)

Lin

Nee hoor als je valkje goed eet, dan is pap absoluut niet nodig en ook nergens goed voor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)