11 mei 2025, 17:05:47

Ziek of gewoon stress

Gestart door Arthur, 5 oktober 2006, 09:59:51

« vorige - volgende »

Arthur

Wij hebben een valkparkiet geadopteerd uit een dagopvang van ouderlingen. Hij (of zij) zat daar te vereenzamen en nu zit hij dus thuis. De laatste weken is hij begonnen met op zich te bijten. Ondertussen krijst hij dan alsof hij erg boos is. Op die manier trekt hij donsveertjes uit. Ik heb al gekeken of er eventueel mijten in de veren zaten maar heb niets kunnen ontdekken.
Kan dit ook van de stress zijn of is het misschien aangewezen om een dierenarts op te zoeken.
Indien dit laatste het geval is heeft er iemand goede ervaringen met een dierenarts in Belgisch Limburg in de buurt van Hasselt
Groetjes,
Hilda & Arthur

bobbie

Hoi,

Dit klinkt als een plukker, helaas.

Hoelang heb je deze valkparkiet nu? Heb je hem ontwormd/ontluist etc toen je hem meenam? Daar zijn mooie combinatie pipetjes voor in de verkoop tegenwoordig. Dan behandel je alles in 1 keer.

Een keer na laten kijken door een vogelarts kan nooit kwaad natuurlijk.

Zat hij in de opvang tussen andere vogels?
Zit hij nu alleen?

groetjes, Nel :)

Arthur

We hebben onze Flup nu ongeveer 4 weken. Hij plukt zich niet echt kaal - hij trekt niet echt zijn pluimen uit - maar zijn gedrag is in alle geval niet normaal.
Wat voor verzorging hij daar gehad weet ik niet maar ik veronderstel eten en drinken en dat was het....
We gaan er in allegeval mee naar de DA.
Nog bedankt voor de tips
Arthur