4 mei 2025, 06:14:13

slapen op eten

Gestart door SirG, 4 oktober 2006, 16:03:26

« vorige - volgende »

SirG

4 oktober 2006, 16:03:26 Last Edit: 6 oktober 2006, 17:38:46 by SirG
eej,

Ja weer een vraagje !! Onze Beau (nog steeds niet tam) wilt steeds op zijn eten slapen.

Als we hem dit toestaan, zou hij in zijn eten ontlasten. Nu hebben we al een nieuwe bak voor eten in te doen gekocht, zodat hij er minder gemakkelijk op kan gaan zitten echt en dat hij vanop een tak zijn eten moet pakken. Maar nu heeft hij gevonden hoe hij hierop kan gaan zitten en tergelijkertijd slapen.

Weet iemand raad hoe we dit nu weer kunnen oplossen?

groetjes van Catharina
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

Rianne

Valkjes slapen het liefst op het hoogste punt. Misschien helpt het om de bak wat lager te hangen?

SirG

4 oktober 2006, 16:13:54 #2 Last Edit: 6 oktober 2006, 17:39:08 by SirG
eej Rianna,

nog lager...?? Het eten staat iets juist boven de knieën. De kooi is een kamervolière. Ach ja het is het proberen waard hé !! eens kijken wat hij hierop te zeggen heeft...

Dank u wel in ieder geval !!

groetjes van catharina

angelina

Hoi,

Mijn Zazou heeft dat ook een hele tijd gedaan.
En ook bij mij was haar voerbakje niet het hoogste punt.
Ze heeft dit een hele tijd volgehouden totdat mevrouw doorkreeg dat op stok zitten tijdens het slapen wel wat relaxter was.
Toen mijn 2e valkje kwam heb ik ook direct een andere kooi genomen die veel groter en hoger was.
Daarin heeft zij het niet gedaan.
Het voer staat hier op de bodem en de vogels zitten altijd op de hoogste stok.

Misschien als je straks je andere valkje erbij hebt dat het zich dan oplost of wie weet voor die tijd wel als hij doorkrijgt dat op stok slapen toch ontspannender is.

Greetz Angelique

Love birdies

Lin

even een andere opmekring ik weet niet of dat de kooi si waar je valkje nog steeds in zit. Maar ik zou ten eerste andere stokken kopen. als je tips wil kijk dan even onder huisvesting en dan juist huisvesten valkparkiet.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

SirG

eeej Lin,

dat kooitje dat je op de foto ziet is van de kweker van ons Cato (die komt binnen een goei weekje). Wij hebben een kamervolière, die groter is als ik en waar nu ondertussen de originele takken (plastieke) vervangen zijn door naurlijke takken (van wilgen ;)). Geen zorgen hoor, als we iets zien dat niet goed voor hen is, dan doen we er alles aan om dit te verbeteren !!!

In ieder geval, meneer Beau zit nog steeds te slapen op zijn eten, alhoewel zijn eten bijna op de grond staat. Mss eens proberen van op de grond te zetten !!

Ach ja we zullen wel zien als ons Cato er is. Mss stopt hij er dan mee, omdat hij ziet dat zij dat ook niet doet hé !!

in ieder geval bedankt voor de reacties !!

groetjes van Serge & Catharina

Lin

Het was even een check. Gelukkig ben je goed voorbereid. etensbakjes heb ik op de hoogte van de stokken zo kunnen ze er net niet in poepen maar blijven ze wel op de stokken slapen omdat die net iets lager is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)