19 april 2024, 02:36:39

groente en fruit

Gestart door Samantha, 4 oktober 2006, 12:27:42

« vorige - volgende »

Samantha

Hallo allemaal.

mijn valkjes eten allemaal geen groentes en geen fruit. Ik bied het ze regelmatig aan, maar ze kijken er niet naar om.
Van het nestje heb ik 1 jong gehouden en dat gaat super. Hij zit binnen (de rest in de voliere buiten) en wordt echt heel tam nu. We zijn al lekker aan het kroelen en hij stapt netjes op als ik hem uit de kooi haal.

Nou zo ik hem zo graag groente en fruit geven, maar ook hij taalt er niet naar. Ik heb al appel/ peer/ pruim/ broccoli/ sla geprobeerd maar hij kijkt er niet naar om. De trosgierst eet hij alleen als ik het voor zijn snavel houd, als ik het in de kooi ophang hoeft hij het niet. Ook het snoepstokje is niet intressant. Hoe leer ik hem dat al dat lekkers toch echt voor HEM bedoeld is? Hij is 9,5 week nu. Ben ik te snel? Of is hij zo langzaam?

Zijn nestgenootje, is een echte lekkerbek en vreet alles hoor ik van de nieuwe eigenaar.. Dus ik denk toch dat het aan mij ligt of zo..

Lin

Hey,

Hoe lukt het als je het buiten de kooi aanbied? of als je het ergens in de kooi ophangt dat ze er moeite voor moeten doen? Vaak vinden ze het ook lekker om uit je mond te eten. Stukjes (heel klein) worden bij mij hier wel vaker gegeten dan een hele stuk.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

heidi

Hallo Samantha,
Ik meng broccoli en stukjes  appel door het eikrachtvoer,en soms wat pijnboompitten.
Quickje nu 7 weken eet alles op.
Groetjes Heidi

tifit

miss een tipje toen ik mijn valkje fruit wou late eten appel liet hij onaangeroerd ik zette hem op tafel gaf hem een stuk en at zelf van mijn appel sindsdien eet ie het mijn zus heeft ook een een valparkiet en ik wou die ook leren appel eten hier heb ik het zo geleerd: een stuk in me mond zo at ze het nu eet zei het enkel haar eigen stuk ze wil niks weten van mee eten uit mond.. mijn valparkiet vind alles goed mee eten... hoop dat je er iets aan hebt ;)