15 mei 2025, 17:07:29

misschien ziek??

Gestart door chris94, 24 september 2006, 19:20:31

« vorige - volgende »

chris94

hallo allemaal ik heb het gevoel dat paco ziek is alleen weet ik het niet zeker.
hij is een stuk stille en blijft bij je op de tafel zitten terwijl hij meestal meteen op verkenning uitgaat slaapt veel en zit veel op de bodem van zijn kooi.
ik heb al gevraagt aan mijn ouders of we naar de DA kunnen maar mijn ouders zeggen dat het niet hoeft (ben pas 12) wat moet ik nu doen??????

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw

Riny

Hoy Chris
Zit Paco ook bol?
Misschien komt die wel in de rui, dan zijn ze vaak ook anders als gewoonlijk.
Let maar extra goed op de ontlasting of die er hetzelfde uit ziet als anders.
Hopelijk is Paco morgen weer als anders.
Groetjes Riny :D

chris94

bedankt voor de snelle reactie ja paco zit soms wel bol ja en laatst zag ik dat hij diaree had :(

Anja

Hoi Paco,

Misschien is het dan toch verstandiger om naar een dierenarts toe te gaan.
Als hij bol zit en diarree heeft zou ik dat zeer zeker doen.

Groetjes Anja

Sanna

Hallo Chris,

Ik begrijp dat wanneer je pas 12 jaar oud bent dat je naar je ouders moet luisteren. Daarom hoop ik dat je ouders dit willen lezen: wanneer een valkparkiet op de bodem van zijn kooi blijft zitten is hij WAARSCHIJNLIJK ZIEK!! Als je ouders je toestaan een vogeltje te hebben, zijn zij er ook verantwoordelijk voor dat je vogel de verzorging krijgt die hij nodig heeft (het is zelfs bij de wet geregeld dat eigenaars van huisdieren het huisdier niet onnodig mogen laten lijden).

Ik zal je even uitleggen waarom ik denk dat Paco wel ziek is. Een vogel is een prooidier: die laat pas op het allerlaatste moment merken dat hij ziek is, want anders wordt hij zo opgegeten in de natuur. Verder moet je ook kijken hoe Paco zich gedraagt. Je zegt dat hij veel slaapt: slaapt hij op 2 pootjes of op 1? Zijn zijn poepjes nog normaal of zijn ze nat? Wat je in ieder geval wel kunt doen, en dat kost nog helemaal niks, is dr. Feld in Amersfoort bellen (033-2864772). Hij geeft gratis advies over de telefoon. Als jij dan zorgt dat je alles opgeschreven hebt wat er met Paco aan de hand is, dan kunnen je ouders zelf van dr. Feld horen of je naar een dierenarts moet gaan of niet. Let wel op! De meeste dierenartsen weten niet zo veel van vogels af. Misschien is het een stukje verder rijden, maar het is het beste om naar een dierenarts te gaan die er wel wat vanaf weet (zie lijstje in de linker kolom bij "Dierenarts").

Succes!
Sanna

chris94

oke ik zal het proberen maar ik kan naar de dierenarts gaan maar die is volgens mijn moeder niet goed we hebben ratjes gehad en deden er niks aan enzo of zal ik proberen om mijn moeder overtehalen om naar dennis papegaaien te gaan (woon in Hilversum)

Sanna

Chris,

Als je in Hilversum woont is Amersfoort niet zo heel ver weg. Ik zou liever ook niet naar Dennis Papegaaien gaan hoor, daar heb ik hele slechte berichten over gehoord. Trouwens, Dennis is geen dierenarts volgens mij ???...

Groetjes, Sanna