|
Pagina's: [1]
|
|
|
Auteur
|
Topic: Dubbele bestandsnamen bij het uploaden... HELP (gelezen 951 keer)
|
Peter
Opper valk
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi allemaal,
Vandaag weer een backup van de server gemaakt en wat foto's bewerkt. Graag wou ik nogmaals een oproep doen om de bestandsnamen uniek voor je zelf te maken. Vandaag ben ik 25 minuten bezig geweest met de foto's aanpassen maar ruim 30 minuten aan het stoeien geweest om alle foto's weer online te krijgen omdat er telkens konflikten zijn met namen die erg veel op elkaar lijken.
Dus graag ik vragen om als je foto's upload ze een bijzondere naam te geven met eventueel datum. Ook hier weer het stukje gekopieerd van het uploaddeel: Helaas lijken veel fotonamen op elkaar en daarom wouden je vragen om je foto een speciale naam te geven, als je een foto wilt uploaden met de naam voliere hernoem de foto dan naar: je_eigen_naam+fotonaam+datum.jpg zodat je deze naam krijgt petervoliere11062003.jpg de naam komt minder vaak als voliere.jpg. Er staan bestanden op de server zoals: Voliere.jpg, voliere.jpg, VOLIERE.JPG, voliere.JPG, Voliere.Jpg. Voor de server zijn ze allemaal anders maar toch verschijnen er steeds vaker foute foto's bij de forum berichten doordat veel bestandsnamen op elkaar lijken.
Groetjes, Peter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
Gast
|
Hoi Peter, Ik gebruik tegenwoordig ook bij elke foto een datum en een a, b, of C achter de naam bijvoorbeeld sjakie310703a.jpg en daar kan inderdaad nooit een tweede van komen als iedereen een datum zou gebruiken achter de naam van de foto. Het zou heel toevallig zijn als iemand net op die dag een foto met dezelfde naam post. Ik kan me helemaal voorstellen wat een moeite het kost om alles uit te zoeken :-(
Groetjes, Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fiona
Gast
|
Hoi Peter, inderdaad al 2 keer gemerkt dat hij een foto niet wilde uploaden, maar....dan krijg ik wel een melding om er een unieke naam aan te geven. Dus hij post niet voor dat ik dat gedaan heb, krijg je dan toch zoveel errors?
Groetjes, Fiona
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tara
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
Seraiyo 4-ever
|
Hoi,
ik gebruik net als Paul ook steeds nu eerst de naam van de valk en dan de datum, als ik een tweede van deze nodig heb zet ik gewoon een cijfer voor de naam zoals vroeger bijvoorbeeld: 2kizmo01072003 Zo doe ik het ongeveer. Is best handig hoor en je hebt geen problemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter
Opper valk
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi allemaal,
Het gaat inderdaad ook steeds beter met de namen en dautms e.d. maar helaas worden er ook nog veel gewone namen gebruikt zoals voliere.JPG enzo. Bedankt voor de reactie's 
Groetjes, Peter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rene
Gast
|
Ik bewaar de fotos tegenwoordig op m'n eigen homepage, dan is er helemaal geen probleem met dubbele 
Het scheelt ook iets in dataverkeer/kosten van de website, en Peter hoeft voor deze dan geen moeite meer te doen met backups en bewerken 
-- Rene
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanna
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Biltse valkjes
|
Zou het ook niet handig zijn als wij zelf eenmaal ge-uploade foto's weer konden bewerken/verwijderen?? Ik moet toegeven dat ik zelf per ongeluk 2 foto's (ik hoop tenminste dat het er niet meer zijn) dubbel ge-upload heb . Het systeem geeft dan zelf een 1 of een 2 achter de door jou gekozen naam. Of je komt er na het uploaden achter dat je plaatje toch wel heeeeel errug groot op het forum overkomt. Het zou handig zijn als je hem dan nog kunt aanpassen.
'tIs maar een ideetje...
Groetjes, Sanna en Pepper
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1]
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.107 seconden met 21 queries.
| |
|