Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 23 Mei 2012, 20:34:19
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Nieuws over Valkparkiet.com (Moderator: Peter)
| | |-+  Valkparkieten en vuurwerk
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print Omlaag
Auteur Topic: Valkparkieten en vuurwerk  (gelezen 2439 keer)
Speedy
Gast

Re: Valkparkieten en vuurwerk
« Antwoord #15 Gepost op: 31 December 2003, 00:44:40 »

Vanmiddag 2 enorme harde knallen hier voor de deur...ik wilde eigenlijk zo naar buiten rennen om diegene ff in zijn nekvel te grijpen, maar heb het maar niet gedaan.
De valkjes bleven stijf zitten en de kuifjes kaarsrecht omhoog, dus dit keer niet meer zo als een wilde door de volière heen.
Misschien dat het toch nog gaat meevallen.

Laten we hopen op een niet zo schrikachtig oudjaar voor alle valkparkieten en andere dieren.

Groetjes,
  Trudie
Paul
Gast

« Antwoord #16 Gepost op: 31 December 2003, 01:41:56 »

Hoi,
Hier waren vandaag ook een paar afgrijselijke knallen het leek wel een gasexplosie zo hard.
Maar de valkjes leken er amper van te schrikken terwijl we zelf rechtop zaten van de schrik :-(
Ze schrikken hier eerder van de telefoon dan van een knal buiten gelukkig.
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat het niet dicht bij de kooi gebeurd en dat de tonen van een harde knal nogal dof zijn.
Met oudjaar gaat het hier ook altijd heel erg goed en zelfs als we een raam open hebben schrokken ze vorig jaar nog niet.

Groetjes, Paul
Kolkkie
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #17 Gepost op: 1 Januari 2004, 06:18:28 »

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie valkjes afgelopen?

Ik was niet thuis, maar zo te zien is er niets gebeurd. Ze zaten lkker te slapen toen ik om 2 uur thius kwam.

Groetjes,

Mariska

Bovenaan (v.l.n.r.): Pukkie, Einstein en Coco
Onderaan (v.l.n.r.): Yoshi, Minggu en Punky

Coco R.I.P. 14-08-2006
Irene
Moderator
Valkparkiet
*

www.valkparkiet .com

« Antwoord #18 Gepost op: 1 Januari 2004, 06:23:45 »

beste wensen allemaal,
speciaal thuis gebleven voor de eerste oud en nieuw van de valkjes: gebeurt er niets! Gelukkig maar. Af en toe een scheef kuifje, maar verder niets. We hadden alle lamelen dan ook dicht en tv wat harder! Weer een ervaring rijker; gelukkig rustig verlopen!!
groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

giovanni
Gast

« Antwoord #19 Gepost op: 1 Januari 2004, 17:48:01 »

hello!
mijn valkjes stonden met een rechte kuif verstijfd te kijken  Smiley naar het vuurwerk, maar reageerden niet wild. Ze konden het allemaal van dichtbij zien vanuit de veranda  Cheesy
tommy
Gast

« Antwoord #20 Gepost op: 1 Januari 2004, 21:26:48 »

Hoi ik wil eerst iedereen een goed en heftig 2004 wensen.
Bij mij is er niets gebeurd gelukkig.
Ik was er niet maar mijn buurvrouw heeft even gekeken en de radio en lampen uit gedaan. Ik heb echt een hele lieve buurvrouw.
Groetjes Annemieke
Theetje
Donateur
Valkparkiet
*

www.valkparkiet .com

« Antwoord #21 Gepost op: 1 Januari 2004, 21:45:17 »

Hoi Allemaal,

Allereerst nog de beste wensen voor iedereen.

Hier zijn de valkjes gelukkig rustig gebleven. Er zijn geen verwondingen opgelopen. Frans en Shirley zaten lekker relaxed in de schommel en Henkie en Lizzy waren ook rustig. Ricky heeft als een idioot rondjes op de bodem van de kooi gerend, maar toen ie begreep dat ie er toch niet uitkon is ie rustig gaan zitten. Dokus heeft waarschijnlijk van de schrik een eitje kapotgemaakt en dat zat vanochtend ook op haar buik geplakt. Gelukkig was het een onbevrucht ei. Dat scheelde dus weer. De TV stond wat harder om het ergste geluid wat weg te nemen, maar de buurman had een rol met nitraatbommetjes die echt in de wijde omtrek te horen was. Waarschijnlijk heeft Dokus toen haar eitje vernield.

Gelukkig is nu alles weer rustig alhoewel er hier nog behoorlijk zwaar vuurwerk wordt afgestoken.

Groetjes

Theetje

luukluuk
Gast

« Antwoord #22 Gepost op: 2 Januari 2004, 01:00:25 »

Hallo allemaal
ook van hier alle een heel goed 2004
hier ook alle valkjes met de kuif omhoog ,en een heeft bij mij voor het raam naar het vuurwerk gekeken ,best wel mooi vond hij het geloof ik ! ze zijn echt nieuwgierig he !
gr Margot
Tara
Donateur
Valkparkiet
*

Seraiyo 4-ever

« Antwoord #23 Gepost op: 2 Januari 2004, 17:49:46 »

Hier is eigelijk ook alles goed gegaan, Malaia helemaal niet gehoord, de rest hebben enkele minuten gekibbeld maar is dan ook overgegaan Roll Eyes

Prettige dagen verder Wink
Annemieke
Kleuter valkje

Annemieke,Teddy & Punky

« Antwoord #24 Gepost op: 3 Januari 2004, 04:00:12 »

Hallo allemaal.

Allereerst iedereen en alle valkjes de allerbeste wensen voor 2004.
Met zo min mogelijk ziektes en zo veel mogelijk geluk met de valkjes.

Ook onze valkjes hebben het oud en nieuw goed doorstaan.
De knallen deed ze eigenlijk niet veel, maar de rode en groene lichten die door de kamer schoten als er weer een pijl de lucht in ging vonden ze iets minder. Met een grote badhandoek over de kooi was dat probleem snel opgelost.

Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky
Paul
Gast

« Antwoord #25 Gepost op: 3 Januari 2004, 06:44:40 »

Hoi,

Hier zaten de valkjes er allemaal redelijk ontspannen bij en ze leken net als vorig jaar helemaal geen last van de knallen te hebben gelukkig.
Ze kunnen niet rechtstreeks naar buiten kijken dus vreemd licht hebben ze ook niet gezien om van te schrikken.
We hebben ze voor de zekerheid wel allemaal in de kooien gezet want je weet nooit of er een raam uit gaat door een vuurpijl bijvoorbeeld en dan kunnen ze in paniek wegvliegen.

Groetjes, Paul
Pagina's: 1 [2] Print Omhoog 
« vorige volgende »