16 april 2024, 19:13:12

Kropverzuring, help

Gestart door •=Bonnie=•, 2 oktober 2006, 22:30:46

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ok, volgens mij heeft de kleine cathi  kropverzuring en zit deze daarom steeds vol lucht. Het ging al veel beter maar net rook ik toen ik hem in mijn hand hield een zure lucht. Ik heb geprobeerd hem ipv pap rijstwater te geven op pap temperatuur, laten braken lukte maar een klein beetje en er kwam zurig slijm uit.  :-[
Ik heb nog een tijdje geprobeerd met maseren maar het gaat niet, ik ben ook bang dat ik iets forceer het is nog zo klein allemaal :(

Wat kan ik doen om hem in ek geval tot morgenochtend erdoor te slepen? Morgen zou ik dan naar Feld kunnen.

Riny

3 oktober 2006, 09:29:14 #1 Last Edit: 3 oktober 2006, 10:22:18 by Riny
Hoy Bonnie
Je zou een druppeltje lijnzaadolie aan hem kunnen geven.
Dan na een minuut of 10 nogmaals proberen met masseren het kropje te legen.
Als je aan het masseren bent het jonkie onderste boven houden.
Hopelijk lukt dit, dan geen voeding meer geven maar water met druivensuiker.
Eerst moet het kropje tot rust komen.
Veel succes Riny :D

Lin

Ik heb het zelf een keer gehad dat ik een buisje erin deed en het leeg zoog (toen moest het echt eruiten was noodgreep). Ik kreeg het met masseren niet uit en in een keer druk uitoefenen en op de kop houden durf ik niet aan omdat dat de spieren kan belasten.Als je die overbelast leegt de krop vrijwel niet meer.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Dat zou ik ook niet aan durven :-\

Maar ik kan me die situatie met Lin nog herinneren en toen kon het niet anders.
Gelukkig ging dat wel goed.

Maar jij zit zo dicht bij Feld dat je beter daarheen kunt rijden denk ik als het nodig zou zijn.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Citaat van: Bonnie op  3 oktober 2006, 13:39:03
Was ook geen kritiek op Lin hoor, maar inderdaad wat je zelf al zegt, ik zit niet ver van Feld. Overigens is dit vogeltje maar zo groot als een valkje van 3 a 4 dagen.


Ja dat is voor mij onwijs ver. dan kan je beter naar Feld en geen risicos zelf nemen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Citaat van: Bonnie op  3 oktober 2006, 13:39:03
Was ook geen kritiek op Lin hoor, maar inderdaad wat je zelf al zegt, ik zit niet ver van Feld. Overigens is dit vogeltje maar zo groot als een valkje van 3 a 4 dagen.


Dat dacht ik ook niet hoor ;)

Maar ineens stond die situatie me weer heel helder voor de geest.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)