## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Dank je wel voor de leuke berichtjes.  :D :-*

En Hermien .... ik mag niet klagen .... ik stuur toevallig net iemand een Immetje met het antwoord dus zal het even naar hier kopiëren.  ;)

Op dit moment gaat het weer elke dag een beetje beter met me.  :D

Ik heb hele goeie hoop dat het dit keer blijft bij "gewone" gordelroos en dat ik er niet weer net als de vorige keer het Post herpetisch pijnsyndroom bij krijg en die enge tijdelijke aangezichtsverlamming, alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe lang "gewone" gordelroos eigenlijk duurt.  ??? 

Ik heb nu nog wel steeds de hele dag pijn maar nagenoeg geen zware zenuwenkrampaanvallen (zo noem ik ze maar, als ik helemaal in elkaar krimp van de zenuwenpijnscheuten), deze waren in het begin om de paar minuten ook met medicatie maar nu nog maar een paar keer per dag, verder slik in "nog maar" in 4 blokken van 2, 8 paracetamol per dag en ben gestopt met de Naproxen. Ook de kuur Zelitrex (speciaal voor gordelroos) is op. De kalmeringstabletten die ik had gekregen het weekend van de Huisartsenpostarts (raar woord) heb ik helemaal niet ingenomen .... deze kreeg ik om volledig versuft te worden zodat ook de zenuwenknopen zouden verslappen en de pijnstrijdingsmedicatie kon aanslaan. Na het lezen van de bijsluiter en informeren hier en daar vond ik het niet verantwoord om na innemen van deze medicatie nog de zorg van mijn 4 kleine kinderen (11 maanden, 4 jr. met Down syndroom, 5 en 7 jaar) tot mij te nemen en aangezien Ed moest werken had ik geen andere keuze, ze zijn te klein om aan hun lot over te laten.

Ik echt wel op momenten gedacht, hoe hou ik het vol .... ik denk omdat ik MOET .... Ed is werken, deze week zelfs 7 dagen (ook nog in ploegen), de familie is  werkelijk allemaal op vakantie en mijn ouders zijn in de 70 .... die kun je niet opschepen met 4 kleine kinderen.

En ik moet eerlijk bekennen .... het valt niet mee die drukte maar .... het leid me ook weer af van de pijn.  ;)

Gelukkig kan ik op dit moment met tussenposes rust ook weer wat computeren, tv kijken en lezen en ook auto rijden gaat steeds beter .... dit scheelt ook al weer een hoop. Hierin vind ik in mijn dagelijkse drukke leventje mijn ontspanning, dit niet kunnen valt me heel erg zwaar.  :-\ :'(

Op de bank zitten en voor je uitkijken .... pffffh, ik werd er gek van.   :o

Maar goed, we gaan gewoon door, komt helemaal goed.  :D

Ik heb er veel vertrouwen in .... en heb hier op de site ook veel steun van alle lieve berichtjes, kaarten, mailtjes, SMSjes, Immetjes e.d. 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of gordelroos ooit helemaal weggaat .... de plek in mijn gezicht, onderaan mijn linker wang is eigenlijk het hele afgelopen jaar gevoelig geweest. ALs ik moe ben, bij stress, als ik ongesteld ben .... in die periodes blijft het of pijnlijk, of het jeukt, of het tintelt of het is dof, afwisselend zeg maar.

Het is eigenlijk nog nooit een week helemaal mijn eigen wang geweest. 

Maar goed .... daar is mee te leven, maar die zware zenuwenpijnen .... die zijn echt heel erg onmenselijk.  :'(

Maar goed .... weer genoeg geklaagd  ::) sorry  :-[ .... ik ga zo lekker in mijn bedje ATWT kijken, Ed is net gaan werken dus ik heb het hele bed tot mijn beschrikking.  ;D ;D

Nogmaals allemaal bedankt voor alle steun.  :-*

Tot morgen.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

atwt, daar kijk ik ook altijd lekker naar.

meid, je bent dapper hoor! en ik hoop dat je ooit er helemaal vanaf komt.

slaap lekker :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Meid ik vind je een kanjer!
Ik kijk lekker atwt met je mee goed?  ;D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Ja, die opbeurende berichten werken goed, hè? Af en toe krijg ik het gevoel dat wij één grote valkenfamilie zijn, terwijl ik bijna niemand persoonlijk ken. Hoop bij de meeting in het NOP toch eindelijk eens wat gezichten te gaan zien!

Een ding ben ik dus niet met je eens. Ik kijk beslist geen ATWT! Ik zet straks gewoon lekker een dvd van HKODP op.
;D

Peggy

Hoi Caroline,
Ben blij om te lezen dat de pijn nu toch minder wordt. Lijkt me werkelijk verschrikkelijk, die zenuwpijnen en dat met 4 kleine kids.  Knap hoor.  af en toe snap ik niet hoe je het allemaal toch weer draaiende houdt.  maar ja,zoals je zelf al zegt;  je moet door  maar dan nog;  ik vind het knap  ;)
Als ik zo eens terugdenk dan heb je dit jaar al veel voor je kiezen gehad..en toch blijf je er weer de moed in houden en blijf je met updates enzo komen.  Is toch superrr!
Je jonkies zijn weer helemaal geweldig.  en je bent dus alweer bezig met de volgende kweekrondes...kei leuk. Je moet eigenlijk ook wel;  je hebt wrsl al tig reserveringen  :P Maar je hebt natuurlijk ook wel een leuke hobby...ik hoop deze winter ook jonkies te hebben van onze Joep en heel wrsl Guusje.  alhoewel;  hij wipt met Belle maar verder zit hij de hele dag bij Guusje en kroelt alleen met haar  ::)
Het baasje van Rocky heeft me trouwens vanmorgen gebeld...voor zover ik weet,  denk ik ook niet dat vanGils  Rocky is maar ze zou het toch fijn vinden om jou een keer te spreken. Ik im je even haar 06 nr of heb je liever dat ik jouw nr aan haar geef?  wil je me dan wel even jouw 06 nr doormailen.  weet namelijk niet of ik dat nog heb.

Weltruste voor dadelijk en ik probeer weer wat vaker hier binnen te wippen.
Beterschap hè  :-*

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Caroline,
Wat heb ik een bewondering voor je!!!!
Gelukkig gaat het nu alweer iets beter.
Veel beterschap gewenst!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Caroline

Goeiemorgen!!!  :D

Wat een lieve berichtjes weer hier. BEdankt!!  :-*

Ik kom later terug met foto's, lieve foto's van de valkjes.  :D

En even voor Peggy:

Bedankt voor alle moeite die je hebt genomen.  :-*

Ik heb net die mevrouw uit Someren aan de foon gehad .... inderdaad .... Van Gils is niet Rocky .... Rocky had een gestreepte staart en een grijs koppetje met enkele gelige kuifveertjes en floot niet, kortom het was 100 % pop.  :D

Ze baalde wel heel erg en werd helemaal ontroerd toen ze het verhaal hoorde van Van Gils.

Toen ik vertelde dat ik valkjes kweekte heeft ze wel mijn nummer opgeslagen en neemt ze na haar vakantie contact met me op .... ze kan niet zonder vogel en wil dolgraag weer een valkje.  ;)

==================================

Wat betreft Van Gils: Ik heb gisteren voor de laatste keer alle sites afgelopen .... 2 weken lang deed ik dit dagelijks, daarnaast informeerde ik afgelopen weken enkele malen bij 3 Dierenspeciaalzaken en bij de Dierenartsenpraktijken hier in Veghel, ik bekeek de kabelkrant en las de regionale blaadjes, kennissen en familie waren op de hoogte gebracht, mochten zij ergens flyers zien hangen en .... ik schreef erover in mijn dagboekjes bij Valkparkiet. com en op het forum van Kirsten, liet daar tevens foto's en filmpjes zien  .... kortom ik heb mijn best gedaan.  ::)

Gisteren was het 16 dagen geleden dat Van Gils buiten in de tuin op mijn hoofd lande, mij uitkoos als zijn nieuwe baasje .... inmiddels is hij helemaal gewend hier, hij eet netjes alles wat ik hem aanbied, hij is dankbaar voor zijn speeltjes, sepia, mineraalblok en maagkiezel/grit .... deze dingen lijkt hij allemaal niet echt gekend te hebben. Aan douchen en badderen heeft hij "een broertje dood"  ::) dit vind hij nog niet zo geweldig maar hij krijgt gewoon elke dag een vers badje en 2 x per week een douche, hopelijk went hij er nog aan, vooral nu is het wel lekker voor hem .... hij is sinds enkele daagjes wat in de rui .... hij krijgt allemaal nieuwe pennetjes in zijn nekje.  :D Alle aparte dingen in zijn ogen, denk aan macaroni en spaghetti, groente en kruiden, snoepvoer en zonnepitjes, liet hij de eerste week ook links liggen maar van de week vond ik na een paar uurtjes een leeg bakje en .... het was opgegeten hoor, het lag niet op de bodem van de kooi.  ;)

Kroelen mag niet zomaar .... dit moet ik eerst netjes vragen  :o ;D maar na mijn vraag .... "kom je kroelen dan??" .... gaat zijn koppetje naar beneden en gaan zijn oogjes dicht zodra ik mijn vingers door zijn kuifje laat gaan.  :-*

Enkele malen per dag mag hij er even uit .... inmiddels weet ik dat hij niet weg vliegt bij me en naar de andere valkjes gaat, die intereseren hem niet .... hij stapt netjes op mijn hand en vanaf mijn hand springt hij door op mijn linkerschouder waar hij gewoon lekker gaat zitten.  :)

Verder is Van Gils geen krijser, hij heeft een heel beschaafd fluitje waarmee hij enkele malen per dag enkele in mijn ogen ouderwetse deuntjes voor ons fluit.  8)

Ja .... jullie merken het al .... Van Gils heeft mijn hartje gestolen .... gisteren heb ik hem in mijn handtekening bij geschreven .... Van Gils is niet langer woningzoekende .... Van Gils is thuis, hij is mijn valkje, mijn wildkleurtje (klinkt wel hè??  ;D ;D

Hij blijf lekker hier, bij mij.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

leuk hoor dat van gils officieel jouw valkje is geworden en nog wel een wildkleurtje ;D

ik had jou een paar blazijdes terug ook nog een berichtje gestuurd over van gils, had je dat nog gelezen? :D

groetjes kim

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou dat van Gils mag blijven kijk ik niet eens vreemd op.  :P
Raar he ?  ;D

Gelukkig gaat het weer een stuk beter met je !!  :-*

En je valkjes zijn PRACHTIG !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Citaat van: VP-Sjakie op  6 juli 2008, 13:11:58
Hallo mensen,
De valkparkiet van mijn oom is vermist, hij is ongeveer 2,5 jaar oud en luistert naar de namen Rikki en Nikki.

Toen mijn oom het hok schoonmaakte is hij ervandoor gegaan.
Mijn oom zou hem erg graag terug willen hebben, hij is niet geringd en foto's hebben we ook niet. :(

Heb jij dus een valkparkiet gezien in de regio Nieuwerkerk aan den ijssel/rotterdam/capelle aan den ijssel zou u hem astublieft willen brengen naar ons?

Hij lijkt heel erg op deze valkparkiet:

Alvast bedankt!!
Belangrijk: Hij zat met zijn 2en in een kooi, is zeer tam en lief.

GEvonden!!

Sorry als ik vergeten was te reageren, Kim.  :-[

Bij deze nog bedankt voor het meedenken/zoeken ....  :-*

Ik had inderdaad naar bovenstaande topic gekeken maar het daarin betreffende vogeltje is weggevlogen in de buurt van Rotterdam .... ik woon in Veghel, dit ligt tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven in Noord-Brabant .... even uit mijn hoofd ik denk zeker 80 km van Rotterdam vandaan.

ZO'n tocht heeft Van Gils nooit kunnen maken en .... dit valkje was al 18 dagen zoek toen Van Gils hier aanvloog, als ik kijk naar de conditie van Van Gils en het slechte weer in die a8 dagen, nee onmogelijk.  :-\

Maar nogmaals .... bedankt.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

graag gedaan caroline ;) !
en geef van gils een dikke knuffel!

groetjes kim

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met de "thuiskomst" van Van Gils ;D
Zo te lezen is het een geweldig valkje :)
En hij heeft natuulijk bij jou een wereldplek uitgezocht ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes