## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



De kooi van Van Gils is gepimpt.


Zo was het gisteren ....


... zo is het nu.  :D


Nieuw bakje met grit/maagkiezel, een Pedi-perchstokje en een speeltje met acrylringen en een belletje .....


..... een touwstok, een minaraalblok en een sepia en speeltje met houden stokken en touw.


Je ziet op de foto's Van Gils de hele kooi doorklimmen, hij vindt het wel leuk, al dat nieuwe spul.


Je zou toch zeggen dat zo'n lieverd door iemand gemist wordt ......



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

wauwwwww, jij hebt je best gedaan hoor voor van gils! super van je!
tja je zou inderdaad zeggen dat hij door iemand gemist wordt. denk je zelf dat hij lang vrij is geweest?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Misschien wordt hij wel over een paar weken gemist.  ::)
Misschien is de oppas niet voorzichtig genoeg geweest.  ::)
Misschien wilde die eigenaren wel gewoon van hem af.  ::)
Allemaal misschientjes,maar voorlopig zit hij goed !!  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Queenie heeft genoten van haar badje.



Kleintje, alias Benji is ook uitgevlogen.



Zo .... dit waren ze weer .... van het weekend maak ik weer van het L-nestje.  :D

Fijn weekend!!  :-*

PS. Even jou vraagje beantwoorden Kim  ;) .... nee, ik denk dat hij hooguit 2-3 dagen buiten heeft geleefd, hij had honger en dorst en was moe van het vele vliegen en het avontuur maar verder ziet hij er ongeschonden uit, hij mist geen enkele veer en al zijn veren zijn onbeschadigd, ook zijn nageltjes en snaveltje zijn niet afgeslepen of beschadigd buiten, je ziet duidelijk dat hij zo ergens uit een kooi gevlogen komt.  :-\
Ik heb op verschillende sites al foto's gezien van gevonden vogeltjes en ook hier hangt regelmatig een grasje aan het gaas buiten bij de andere grasjes maar die zagen er toch allemaal wat gehavend uit, Van Gils niet, die is helemaal puntje gaaf en .... ook helemaal niet verwilderd, hij gaat meteen op mijn hand zitten als ik in de kooi bezig ben, ik kan hem ook gewoon met volle hand beetpakken en hij wil gekroeld worden door me.

Maar .... dit is mijn mening hoor, misschien zit ik er wel helemaal naast.  ;)

En Yvon, je laatste misschien dacht ik ook al .... ik zie al tegen Ed, misschien hebben ze hem op straat gegooid omdat hij verschrikkelijk krijst.  :o



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline ....wat een schatje is Queenie toch zeg .
Fijn dat ze haar al zo goed voelt ook ! Grtjs Ann



Caroline



Antwoord op SMSje gehad.


Vanmorgen heb ik Janine aan de telefoon gehad, de dame die een advertentie had gezet op Marktplaats over haar weggevlogen valkparkiet, Flupke.

Qua uiterlijk zou het Flupke kunnen zijn, Flupke is ook een wildkleurtje zonder ring, ook landt Flupke altijd op haar hoofd en is supertam alleen Flupke heeft een tik, als je met een veertje door de tralies van de kooi gaat wordt hij helemaal enthousiast en gaat er mee kroelen en het versieren, hij fluit dan met vleugeltjes wijd het deuntje van de dikke en de dunne.  :D Ook reageert haar Flupke op het roepen van zijn naam.

Op Janine haar verzoek heb ik dus zijn naam enkele malen geroepen en ook zij heeft hem geroepen door de GSM (ik had tijdens ons gesprek de GSM op luidspeaker staan) met een veertje heb ik eerst door de tralies met hem staan te kroelen en later terwijl hij op mijn hand zat, eigenlijk moet ik zeggen: ik heb het geprobeert want hij heeft helemaal niks met het veertje, hij wordt pisnijdig op het veertje, bijt er naar en trekt hem uiteindelijk uit mijn handen om er mee te gaan spelen. Volgens Janine zou haar Flupke dit absoluut niet doen.  :-\ Zij denk voor 99 % zeker te weten dat dit haar Flupke niet is.

We hebben nu afgesproken dat ik had GSMnummer in mijn mobiel laat staan, mocht ie ooit gaan veranderen tegen een veertje en alsnog het deuntje van de dikke en dunne gaan fluiten, SMS ik haar.  ;)

Ik kreeg ook van Annelies nog een tip van een advertentie op MP. IK had deze al gezien een valkje, COco, in Oss weggevlogen maar Coco heeft split vlekjes in zijn nekje die Van Gils niet heeft en Coco is gekortwiekt dus denk ik niet dat hij zonder slagpennen meer dan 20 km heeft gevlogen.

Caroline (carco) en Annelies, bedankt voor het meedenken en meezoeken.  :-*

Oh, vannacht heeft Van Gils op 1 pootje geslapen.  ;)

=============

Verder baal ik een beetje .... Lou Lou, het tweede jong van Armani & Princess heeft een prachtige Primrose tekening .... alleen wat grijs op beide schoudertjes tot nu toe .... vanmorgen ontdekte ik dat er ook enkele grijze staartveertjes door gaan komen, foute veertjes dus.  :-\ Jammer, uiteraard zijn er belangrijkere dingen en is het sowieso een heel mooi valkje maar als je een bepaalde mutatie kweekt, zie je die natuurlijk graag perfect.  ;)

Bij Lemon, de jongste zie ik nog niet veel en bij Lieffie zie ik nergens nog grijze veren doorkomen .... heel erg spannend dus.  :D

En spannend blijft het dan sowieso tot een week of 4-5 want zonder donkere veren kan ik ook het geslacht niet zien dus zal ik veertjes moeten opsturen.  ;) Maar .... ik heb voldoende zakjes op voorraad.

Zelf heb ik nog 2 Primrose getekende popjes "nodig", mutatie's maakt verder niet uit, één sowieso van dit koppel, de andere mag ook van Amor & Diégah zijn, deze is bestemd voor de bonte geelwang man die hopelijk ooit voor me geboren gaat worden.  ;)

Ik ga .... het badje is volgelopen, even een berg emmers met heet water erin en de waterpret kan weer beginnen.  ;D

Tot later!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

nou ik ben benieuwd of hij het veertje nog leuk gaat vinden ;D
hoelang was die mevrouw haar flupke al kwijt dan?
ja je wilt het ook zeker weten dat het haar flupke is, want je doet dit valkje niet zomaar aan iemand mee.
ga jij lekker zwemmen?
veel plezier :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat Van Gilse van zijn gepimte kooi geniet :)
Spannend hoor veertjes kijken :)
Geniet maar lekker van het water, het is zooooo bloedheet 8)
Groetjes Ank




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Heey Caroline,

Wat een super verhaal zeg...
Van Gils had het niet beter kunnen treffen bij jou...!!
Hij ziet er mooi uit...

Ben benieuwd wanneer we weer foto's van de kleintjes krijgen...
Want zo te horen worden ze weer prachtig...

Oh en trouwens...
Als Meeko en Nani volgend jaar eieren gaan leggen, kan ik daar bonte geelwang mannen split voor x2 cinnamon en kans split bronze fallow kweken ;)

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Ik heb veel bij te lezen hier, er is dan ook veel gebeurt in een paar dagen.
Eigenlijk lach ik me suf om je....   :P :P
Er komt een parkiet aangevlogen... wildkleur.. jij die, zoals je zelf ook al schreef, niet van wildkleur houdt. Begrijp ook wel dat je deze niet aan zijn lot over laat natuurlijk  ;) :D
Hij wordt opgevangen, krijgt een mooie huisje met allemaal mooie speeltjes.... en hij krijgt zelfs een naam.... een naam die helemaal in jouw schema past.... een parfumnaam nog wel... toe maar, meneertje wildkleur heeft het prima voor elkaar..... bij mevrouw Caroline die niet van wildkleurtjes 'houdt'  ;D ;D ;D

Heel erg fijn voor  Van Gils dat hij een goed huisje bij jullie heeft. En dat je nu de enige juiste baas of bazinnetje voor hem aan het zoeken bent, laat je liefde voor de dieren maar weer eens zien.

Jammer van Lou lou dat ze niet het 'goede' patroon heeft. Anders begrijp ik uit je verhaal had je haar zelf gehouden.
Hopen dat de andere jongen wel een goed getekend patroon heeft, is toch weer leuk om er eentje zelf te houden  ;)

Groetjes Manon

Hermien

Ik was bij Kirsten vandaag, toen wij je bericht over het SMS-gedoe lazen. Van Gils zou gek zijn op een veertje. Weet je, kan het misschien toch zo zijn dat in de beleving van de eigenares Van Gils speelt met het veertje, maar dat in jouw beleving Van Gils er pisnijdig om wordt? Maar ja, hij zou er toch ook een deuntje bij moeten fluiten? Moeilijk, moeilijk. Verder blijft het inderdaad erg geestig, jij die niets van wildkleur moet hebben, krijgt er gratis één uit de hemel vallen....
Wel super dat je hem zo verwent, het lijkt verdorie wel een hotel! Zal ik mijn 'Vliegtuig' ook ff loslaten....? ;D

Dierenfreackske

Hoi hoi ....wat fijn dat Van Gils het zo goed heeft bij jou ! En ook fijn dat de valkjes weer van hun fijne douche hebben genoten , prachtige foto's trouwens , en ook van het wildkleurtje die zijn kooi inspecteerd ! Hij ziet er heel goed en gelukkig uit bij jou hoor ! Ach , wat jammer van Lou Lou haar tekening , die bijna perfect was ! Maar het blijft een supermooi valkje he !  Grtjs Ann



Kimm

hoi caroline,

hoe gaat het met het wildkleurtje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Hoi Caroline,

Wat lief dat je van gils een moi kooitje hebt gegeven...
Uiteraard zou volgens mij iedereen hier op het forum hetzelfde doen..
Ik hoop dat je zijn baasje gaat vinden..
Maar zou ook zomaar kunnen zijn dat iemand op vakantie ging en geen oppas had... >:(
Ik moet er niet aan denken dat te doen, dan maar niet op vakantie als er niemand voor mijn valkjes kan zorgen...

groetjes


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.