## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Kirsten

Ja klopt ze heeft donker en witte veren om en om,. supermooi! en tja volgens mij geef ik mijn eigen aanleg voor een dikkertje zelfs door aan mijn vogels hahahaha

Ze heeft haar draai al helemaal gevonden zo te zien,.  en wat steekt haar kleur mooi af tegen het rode kussen  :-*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline



Foto's deel 4,

L-nest van Armani & Princess,

gisteren, 22 juli 2008.


Lieffie



Lieffie heeft op dit moment nog geen donkere pennetjes, ben benieuwd of dit mijn eerste bonte wordt zonder grijs.  :D Of net als Joep en Gabber, met enkele veertjes.  ;) Want ook papa Armani heeft maar enkele veertjes grijs.


De oogjes al geopend.  8)


VInd ik persoonlijk een hele mooie foto.


Lou Lou



Ook Lou Lou heeft nog nergens een donkere aftekening.  ;)




Lou Lou wordt morgen geringd.  :D


Lemon



Het kleine lelijke eendje, geboren met een vlies opgedroogd op zich, vol met bloed en viezigheid maar nu toch een prachtig donsje geworden.  :-*


Ik ben heel erg benieuwd of Lemon ook een andere mutatie wordt als de 2 oudste, zijn dons is namelijk geel feller geen dan dat van de oudste 2.


Nog wat etensresten op zijn oogje, dat gelukkig nog niet geopend is.  8)


Groepsfoto's!!







Iedereen bedankt voor de leuke reacties!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

wowwwwwwww...ik kan bij jou ook echt niet een paar dagen missen hé..kan meteen weer een tijdje lezen en genieten..ten eerste gefeliciteerd met Queeny wat een super mooi valkje is ze..lijkt wel of ze cinamon en donker te samen heeft..dat filmpje was erg leuk om te zien en te horen natuurlijk..en wat heb je weer een supermooie donsjes..

hoe krijg jij die kleintjes zo mooi op de foto als je ze in je hand hebt..maak je die dan zelf? mij lukt dat niet hoor..

gr gerdy

amazingleeuwtje

ohhhhhhhh caroline wat een droppies heb jij, zit hier helemaal te genieten.... ennnnnnn ik weet niet hoe het met jou L-nest gaat verlopen, maar ik zit er hard aan te denken om daar als het mogelijk is een popje van te willen, dan zit ik hier keurig met 3 mannen en 3 poppen en een pibull parkietje  ;)..

lieve groetjes syl..

oh ja ik ga zaterdag voor een weekje op vakantie, dus zal van mij kant stil zijn..

Anke

Hoi Caroline,
Wow ik had een boel in te halen na een dagje niet online.
Allereerst gefeliciteerd met Queenie.
Wat een beauty is ze zeg :-*  Het is niet zo gek dat Unique meteen stapel verliefd is :)

Van je foto's van de het K en L nestje heb ik genoten, wat een snoepjes!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Al je foto's zijn schitterend,van zowel grote als de kleintjes en hele kleintjes.  :-* ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Wat is nou toch heb meegemaakt??  :o


Eindelijk lekker weer, de kinderen hebben al 3 weken vakantie en eindelijk is het warm genoeg om het badje vol te laten lopen.  :D

Na een heerlijke dag met veel waterpret ben ik terwijl Ed kookt  ;) in de tuin het speelgoed aan het ruimen en ik was het badkleding aan het ophangen. De kids zijn ook binnen, zich aan het kleden.

In gedachten verzonken ineens ..... OEPS!!  :o

Een bekend gevoel .... er landt een vogel vanuit het niets bovenop mijn hoofd.  :o Gelukkig ben je als je zelf tamme valkjes hebt dit wel gewend dus ik reageer heel erg relaxt, loop met vogel op mijn hoofd richting raam en kijk naar het spiegelbeeld ..... EEN VALKPARKIET!!

100 % zeker wetend dat dit er geen van mezelf is, ik heb namelijk om ongelukjes te vookomen met de kids, overal slootjes opzitten ;) pak ik snel een theedoek van de tuinstoel en .... hebben die kip!!  :D Ehh, haan.  ;)

Jawel .... je gelooft je ogen niet .... ik heb op het moment een wildkleur ventje in huis.  ::)
Voor de mensen die het niet weten .... ik behoor tot de categorie, GEEN wildkleurfan.  :-[

Mijn eerste zorg was een kooi .... met het valkje nog in een theedoek en behulp van Ed snel een kooi uit de schuur gevist. (makkelijk zoveel kooien als reserve hebben staan)

Voor hij in de kooi ging even na gekeken en gecontroleerd of hij een ring had, toen even een bakje water voorgehouden waar hij dankbaar uit dronk en toen in de kooi geplaatst waar hij met afhangende vleugels op de stok ging zitten. Toen ik een trosgierststreng erin hing ging hij op mijn hand zitten, toen ik een voerbakje plaatste idem dito, kortom .... hij is dus echt super de supertam!!

Eenmaal in de kooi heeft hij niet gegeten maar gevreten, een trosgierst en een bakje voer waren geen enkel probleem voor hem, nu zit hij lekker te slapen.

Ik heb even hier op de site gekeken waar ik overal kan informeren of iemand hem mist en heb inmiddels geïnformeerd in een straal van 25 km bij Amivedi, de Dierenbescherming en de Dierenambulance, maar nee gevonden genoeg maar vermist nee, geen enkele.

Min of meer op advies van de Dierenbescherming van deze regio heb ik hem niet als gevonden opgegeven maar ga ik elke week kijken of hij ergens als vermist is opgegeven.

Waarom??

Ja, je gelooft het niet maar het gebeurt heel erg vaak met zowel vogels als katten en honden dat ze voor mensen op vakantie gaan buiten worden gezet en als de mensen hun pleziertje hebben gehad en weer thuis zijn, gaan ze alle advertentie af om na te gaan of hun huis dier is gevonden en hebben ze op die manier een makkelijke oppas geregeld.  >:( :'( :censuur

Zij redeneerde, iemand die zijn valkje echt mist zet binnen een week echt wel een advertentie, als ik wekelijks op de betreffende site kijk komt het op die manier toch goed.  ;)

Het gekke is, we zijn de hele middag in de tuin geweest, hij is nog helemaal niet eerder geweest, ook hebben we heb helemaal niet gehoord vandaag, toen hij op mijn hoofd lande kwam hij rechtstreeks aangevlogen, ik hoorde hem niet eens, hij fladderde niet maar pats zo bovenop mijn hoofd, zich vast houdend aan mijn haar en niet meer loslaten, ik kon er zo mee de tuin door lopen naar het raam.  :-*

Conclusie:

- Is dit ventje per ongeluk weggevlogen bij iemand, zal ik er alles aan doen om dit baasje voor hem terug te vinden.

- Is hij buiten gezet .... vette pech maar naar zo'n soort mensen gaat hij echt niet terug.  >:( Dan blijft hij lekker hier .... ja jullie lezen het goed  ;D ;D  Ed zei, een valkje wat zoveel vertrouwen in jou heeft dat het op je hoofd landt om jou bescherming en hulp te krijgen mag je toch zeker niet meer weg doen.  ::) :P

Op dit moment heeft hij tijdelijk een naam gekregen, dit maakt het voor de kinderen makkelijk om hem te benoemen .... uiteraard weer een parfumnaam en wel  .... Van Gils.  ;) Heeft Ed hem gegeven.  ;D
Hij zit in een valkparkietenkooi (persoonlijk vind ik dit te klein maar ik moet voorlopig wat ;) ) en hij hangt in het voorste gedeelte van de bijkeuken. +/_ 4 meter van de valkjes in de huiskamer .... +/- 3 1/2 meter van de kweekkooien in het achterste gedeelte van de bijkeuken.
Hier blijft hij zeker minimaal 8 weken in quarantaine en mocht ik zijn baasje dan niet gevonden hebben zie ik wel weer verder.  :)


Hier nog wat foto's van de lieverd.


Vanmiddag 16.44 uur, een paar minuutjes hier.


Lekker knabbelen van de trosgierst.





Na het eten zijn we even met de kids wezen fietsen en bij thuiskomst zat hij in ieder geval al niet meer met afhangende vleugeltjes.


Vanavond 19.19 uur, keurig opgestapt op mijn vingers voor de foto's.  :D


En eenmaal uit de kooi ook keurig blijven zitten en niet wegvliegen, terwijl hij toch overal valkjes hoort.

Ik ben verliefd.  8)

Let bij de bovenste foto's niet op de stof op de kooi, ik heb de kooi natuurlijk niet eerst schoongemaakt maar hem meteen in de kooi gezet met eten en drinken.


ZO zit hij nu .... weinig luxe nog maar ik wil hem eerste ven laten wennen .... morgen ga ik de kooi lekker schoonmaken en aankleden voor hem, krijgt ie nieuwe stokken en speeltjes en bakjes. Ook heb ik dan een beeld van zijn ontlasting en krijgt hij houtsnippers i.p.v. een krantje en tuurlijk een mineraal blok en een sepia en grit.  ;)

Op dit moment heeft hij door het water druivensuiker voor wat extra energie .... mocht ik mijn twijfels hebben, krijgt hij een ab-kuurtje.  ;)

Nou .... zeg nou eerlijk .... dit maak je toch niet vaak mee??



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Agnes

Jeeh wat een verhaal, wat GAAF!

Dit maak je echt nooit meer mee :)

Inderdaad, wat een vertrouwen moet zo'n beestje hebben.
Groot gelijk dat je hem niet meer zomaar wegdoet.
Laat de eventuele eigenaar zich eerst maar bewijzen dat hij zo'n beestje waard is ;D

Enne, wildkleur.......ik ben er gek op ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rob S

Waren al die weggevlogen valkjes maar zo als deze! Wat een verhaal zeg, echt heel apart. Hopelijk is hij gezond en heb je een leuk valkje aan hem, want ik vermoed ook dat hij gewoon is losgelaten. Helaas gebeurd het veel >:(

Annelies

Citaat van: Caroline op 23 juli 2008, 22:38:44




Hallo allemaal

Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe kanjer.

Caroline ik heb een beetje jouw woord keuze vervormd voor de naam.

Zijn naam zal niet Benjamin zijn maar we verkorten het naar Benji.

Ik hoop dat het je goedkeuring kan weg dragen.



Kleintje, de benjamin.  :-*


Kleintje


Kleintje


Kleintje  :-*

Is het weer geen super kanjer. :-*






Annelies

Jeetje wat een verhaal.

Maar jij heb toch een bord boven je huis staan van valkjes hotel.

De beestjes voelen gewoon dat het goed is bij jouw  ;D ;)

Gr Annelies

carco

Jeetje zeg: dat is zeker een verhaal. Jij trekt echt alle valkjes naar je toe en vaak nog van degene waarvan je dus absoluut de mutatie niet wilde ( oa 2 lutinoos in het begin  ;) )
En nu dus een supertamme wildkleur.

Ik ben heel erg benieuwd of iemand hem gaat missen:als ie van mij was ik zeker wel  :-\

Mooie foto's voor de rest en dat filmpje van Unique vind ik geweldig! Hij voert een hele liefdesdans voor haar op  :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Geweldig .... een hele leuke naam, Annelies!!  :D

Benji heeft vandaag vroegtijdig zijn ouderlijke woning verlaten en is op kamers gaan wonen!!  :o ;D


ZIjn zusje, Keesje, was vandaag ook uitgevlogen en pa en ma wipwappen alweer enkele dagen en mama Coco ging vandaag alweer het blok bewaken .... hoogtijd dus om het blok te verwijderen .... nog een nest is echt uitgesloten.  >:(

Eventuele eitjes wissel ik dan ook om.  ;)

Benji is vandaag 4 weken dus niet echt veel te jong om al uit te vliegen.  ;)


Hier nog even een foto van Keesje en Kiaro.


Gek .... Keesje, links, zoekt toch haar witmasker broertje op, de enige andere witmasker.  :D

==================

En inderdaad een verhaal .... ik zei nog tegen Ed .... zo zie je maar .... heb ik straks toch nog een wildkleurtje. Maar .... het vinden van zijn eigen baasje heeft prioriteit .... ik kan me namelijk heel erg goed voorstellen dat als ik zo'n ontzettende lieverd door een ongelukje met een open deur of kozijn kwijt was, ik het ook geweldig fijn zou vinden als mensen hem vonden en terug gaven.  ;)

Uiteraard ben ik ook al aan het bedenken wat ik eigenlijk ga doen mocht er zich niemand melden die een valkjes mist. Ik ben heel erg bang voor ziektes e.d. dus waarschijnlijk eerst mestonderzoek en een wormenkuurtje en daarna .... och .... misschien zet ik er na 8 weken quarantaine wel een maatje bij, Oilily, een lutinopopje.  ;) Of zoiets .... ik denk namelijk niet dat ik hem over 8 weken al in de groep durf te plaatsen.  :-[

Maar goed .... dit is vooruit denken .... eerst maar even afwachten hoe het verder met hem gaat verlopen.  :)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

jeetje wat een belevenis zeg..zomaar ploep op je hoofd..en dat hij jou heeft uitgezocht..geweldig toch..er zijn genoeg mensen buiten en in de tuinen met dit mooie weer.. maar dan toch jou uitgekozen..super

fijn dat je hem zo hebt opgevangen..en dan nog zo tam ook

veel sterkte met dhr van Gils hahahah

gr gerdy



*Yvon

Tja,het is dan wel niet je favoriete mutatie,
maar als er toch een "gewone" wildkleur zo op je hoofd landt,
krijgt die vanzelf wel iets speciaals.  ;) ;D
Op watvoor manier die naar jou toe is gekomen,zal je wss nooit helemaal achterkomen.
Hij heeft iig mzzl dat hij op jouw hoofd is gelandt en goed zit.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >