## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Caroline

Ik had weer heel wat bij te lezen zeg. Ik schrijf niet meer zo vaak maar lees nog wel heel veel. Mooie foto's zeg van het I-nest en Harrie is ook prachtig. Maar wat een eigenwijsje zeg. De tips die ik voor je had zijn al gegeven....Ik zou het zo ook even niet meer weten.

Succes ermee.

Mara

Anke

Citaat van: carco op 24 april 2008, 22:40:13
Komt die veelvraat naar mij toe  ???  :-X
Volgens mij had ik hem een andere naam moeten geven  :-[

Geweldige foto's voor de rest.

Groetjes: Caroline.

Hagrid  wil net zo groot worden als zijn naamgenoot in de film ;D ;D 

Hoi Caroline,
Ik heb weer genoten van de mooie foto's!!
Het is een knap stel hoor de I - tjes zo bij elkaar.
Enneh ik ben ook groot fan van George Cloony.
Igor is minstens net zo sexy hoor :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Hoi hoi,
Ik weet niet of jullie het verhaal van Lilo nog weten? Die is 3 keer opgenomen geweest in de dierenkliniek omdat ze niet kon eten (da's natuurlijk wel wat anders dan niet willen), maar ik heb haar op een gegeven moment samen met Joepie in een kooi gezet. Joepie at heeeeel graag. En ik gaf veel kiemzaad en de zaadjes van het voer plette ik met een fles, zodat ze niet meteen hoefde te pellen.

Dus wat je zou kunnen doen is.... Hagrid laten verhuizen naar Carcoline.. en dat zij hem even apart zet met een andere valk. Zien eten doet eten...
Mocht het niet lukken en Carcoline moet haar eigen jongen ook bijpappen, dan is hier ook nog tante Irene  ;D die kan bijspringen   8)

Ik denk idd dat Hagrid moet verhuizen om deze cirkel te doorkruisen.

Groetjes,
Irene

carco

Ik begreep dat Caroline hem al apart had gezet met andere valkjes die wel eten: dus helaas ben ik bang dat dit dus ook niet werkt.
Wat jij zegt over dat geplette voer is misschien wel een hele goeie.
Ik had al aangegeven gewoon de pap neer te zetten, maar meneer vertikt het ook om koude pap te eten anders zou je daar ook voer door kunnen prakken.

We kunnen in ieder geval afspreken mocht hij nog niet zelfstandig zijn en George is het al wel dat ik inderdaad Hagrid gewoon mee ga nemen hier naar toe zodat hij gelijk met Hedwig boven kan staan( dan zou die muts toch wel weer klaar zijn met broeden zeker? )
Maar dat is de keus van Caroline in de eerste plaats  ;)

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hoi hoi .... uiteraard weet ik het verhaal van mooi witte Lilo, die helemaal niet meer wit was.  ::) Och, wat was het meisje toch ziek.  :-\

Super dat het zo goed doet nu en helemaal leuk dat George haar vriendje mag worden.  :D

Maar goed, Hagrid .... echt in de weg zit hij me niet .... alleen ik kan het gewoon niet uitstaan dat het me gewoon niet lukt.  :-\  Hij "moet" niet weg maar kan me voorstellen dat Caroline zegt, hij moet nu maar thuis komen  ;) Ik zeg eerlijk .... normaal is  dit tegen mijn principes, een valkje mag hier echt pas weg als hij helemaal zelfstandig is maar in het geval van jou, Caroline, maak ik een uitzondering mocht dit nodig zijn. We kennen elkaar al een tijdje en ik weet dat dit eventueel goed zit.  ;)

Wat heb ik al geprobeert .... Hagrid heeft al weken bij Kouros (1 jaar) en Joop! om het eten af te kijken. Joop! is een paar weken ouder dan Hagrid, dus zit ook nog best veel op de voerbak, hij heeft ook nog niet de routine van een volwassen valkje. Hagrid bedelt alleen maar heel hard als ze ook maar iets bewegen.  :-\

Verder heb ik de pap afgebouwd .... op dit moment krijgt hij alleen nog maar 's avonds en dan ook nog na 20 uur, hij moet dus eten als hij honger heeft .... helaas hij verrekt en lijdt dus honger, wat een oordovend gebedel opleverd.  :-\

Het bakje pap in zijn kooi gegeven naast een bakje eivoer en een bakje zaadjes en een bakje kiemzaad .... hij banjerde er alleen maar doorheen, als hij me ziet.  :o Daarom is ook zijn staart voor meer dan de helft afgebroken .... als hij me ziet klimt hij niet naar me toe, hij werpt zich in de tralies en is op die manier al menig keer verkeerd op zijn staart terecht gekomen.  :-\

En wat Caroline al aangeeft,ik vertelde haar al, Hagrid wil zijn pap op de juist temperatuur .... wordt hij ook maar enigsinds warm in plaats van 39-40 ° C, dan doet hij hetzelfde met de lepel en papbak als je op de foto zag, pislink wordt hij dan.  :-\

Bij me nemen en zaadjes/eivoer/trosgierst geven is ook geen optie .... heb ik ook geprobeert .... hij bedelt dan zo hard met zijn hele lijf dat ik er niet eens een zaadje in kreeg.  :-\

Waar ben ik nu mee bezig??

Harrie staat overdag in de hamsterkooi die ik voor hem kocht toen hij als baby apart ging .... de bodem bedekt met alle mogelijke soorten voer voor hem. De kooi staat boven in de waskamer, waar hij niet ziet en hoort bewegen. Resultaat na de eerste dag ..... niks, hij woog net 63 gram .... na zijn pap 93 gram en is nu na nog 2 uur nabedelen eindelijk aan het slapen. Bij Kouros en Joop! in de kooi want Sanne kwam vragen of ik harrie kwam halen en eten wilde geven, hij krijsde zo hard, ze konden er niet van slapen.  :-\

Morgenochtend als we wakker zijn gaat hij meteen weer in zijn hamsterkooi naar boven, ZONDER pap uiteraard. We zijn dan eerst  diploma zwemmen met Sanne en aansluitend naar Port Zélande, Sanne wegbrengen, die een week op vakantie gaat met oom en tante.  ;) ALs we morgen laat thuis komen weet ik al dat Hagrid niet heeft gegeten, dus krijgt hij weer pap.

Zijn pap (Nutribird) krijgt hij sinds enkele dagen gemengd met Orlux eivoer. Dan krijgt hij toch iets meer binnen. Pap is ook maar pap.

Wat wil ik nu gaat proberen??

Elke dag een beetje meer eivoer met water en een beetje minder pap erdoor te gaan geven en uiteraard de temperatuur elke dag een beetje de laten dalen. Hopelijk krijg ik het zo voor elkaar dat hij op een gegeven moment het natte koude eivoer uit het bakje eet i.p.v. de lepel en het ook gaat snappen dat hij de zaadjes uit eenzelfde bakje ook kan eten. Dit kwartje lijkt namelijk niet te vallen.  :-\

Dit is echt het allerlaatste wat ik nog kan bedenken, als dit niet werkt weet ik het echt niet meer ....

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat jammer nou van Hagrid dat ie nog steeds pap wil ...ik wens je ook veel succes hoor ! Ik weet ook niet goed wat je nog zou kunnen proberen he ....ik denk misschien nog even geduld ,en het komt goed ? ;D   Ik kan me echt wel voorstellen dat het niet makkelijk is zo he ! Misschien gaat het morgen inneens wel he ....succes hoor meid !Grtjs Ann

kimmie

Hoi Caroline,

Ik heb weer genoten van de foto's...!!
Ze zien er allemaal weer mooi uit...

Hagrid had eigenlijk Ron (uit Harry Potter) moeten heten...
Die vraagt namelijk ook altijd of er nog eten is ::)
Hopelijk krijgt Hagrid snel door hoe hij zelf moet eten...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Kaatje

Hoi Caroline,

Jeetje wat een enorme doerak is Hagrid zeg !! Hij probeert volgens mij hele volksstammen gek te maken ! Het is een klein, maar wel lief driftkikkertje als ik zo naar het fimpje kijk !

Voor jou .... lastig, lastig en nog eens lastig want na 9 weken mag je toch wel verwachten dat het zelfstandig eten gaat beginnen !

Meid ik hoop werkelijk dat je laatste idee van net dus wel het gewenste resultaat zal opleveren, ook kan ik me voorstellen dat je een beetje moedeloos begint te worden.

Ondanks dat Hagrid je helemaal niet in de weg zit heb je wel zo iets van kom op luilak en omdat het je normaal altijd lukt wil je dit met Hagrid ook bereiken natuurlijk. Ik weet zeker dat het je gaat lukken maar dat het nog een hele kluif gaat worden lijkt me in dit geval niet uitgesloten !!

Ik neem werkelijk mijn petje voor je af en je bent gewoon een kanjer van een valkjesmoeder  :D

Wens Sanne maar heel erg veel succes met diploma zwemmen en uiteraard een hele fijne vakantie toe  :D

Groetjes, Karin

Anja

Die Hagrid toch. Dat wordt nog wat Caroline. Eens zal hij toch zelf moeten eten. Het gaat je lukken meid dat weet ik zeker.

Mooie foto's en het filmpje van Hagrid.................tja daar is alles al over gezegd.

Sanne meid morgen heel veel succes met het afzwemmen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. Heel veel plezier in Port Seelande.

Groetejs Anja

*Petra*

Een heel fijne vakantie voor Sanne in Zeeland toegewenst, en heel veel succes met Hagrid! Wat een eigenwijsje is het toch, niet te geloven zeg! 

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline

Mijn neefje is geboren ....

Vanmorgen om 7.52 uur is Angél bevallen van een zoon en zijn zij en mijn broer Rob voor de eerste keer moeder en vader geworden en ik voor de eerste "echt" tante.  :D

Hij heet:

Damian

Gefeliciteerd, Rob en Angél en veel geluk!!

Ik ga me snel douchen en aankleden en dan naar het ziekenhuis, kleine Damiam ligt nog in de coufeuse, Angél was morgen pas 37 weken maar Angél en Damiam maken het verder goed.

Tot later .... met de foto's!!!!  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margreet

hallo,

He tante gefeliciteerd met je tantezeggertje en neefje van je kinderen.

groetjes Margreet

*Manon*

Hoi Caroline,

Wat een leuk nieuws.
Gefeliciteerd dat je tante bent geworden, zal best een speciaal gevoel zijn denk ik.

En dan die Hagrid, wat een doorzetter zeg!
Toen ik je verhaal las en je vertelde dat hij alleen maar van de lepel wil eten....
Toen bedacht ik me, maar misschien komt dit als mosterd naar de maaltijd en heb je het allang zelf uitgeprobeerd....
Maar ik dacht toen:
Als je nu die lepel gewoon in zijn kooi legt in het bakje eten, met wat zaadjes, eivoer oid erop, dan heeft hij misschien het vertrouwde gevoel van de lepel en gaat hij misschien daaraf eten.
Stel dat dit werkt, dan zal hij langzamerhand wennen aan zelf eten en de lepel hopelijk vergeten.

Misschien is dit wat te makkelijk gedacht van mij, maar wellicht is het het proberen waard.

Succes en veel plezier bij je neefje.

Groetjes Manon

Peggy

Goede middag Caroline,

Gefeliciteerd met je neefje Damiam !Dat is nou eens goed nieuws  :D

Sanne ;  heel veel plezier met het diploma zwemmen en een hele fijne week hoor in Zeeland,  geniet ervan lieverd  :D

Die Hagrid die hagrid toch..meid wat heb je een geduld met dat kleine ventje  ;) ik hoop heel erg dat al je moeite gauw beloond wordt.  Succes en een fijn weekend.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier