## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Kimm

hoi carolien,

wat leuk gedaan zeg! en spiky is erg mooi zeg. een bontje,daar hou ik wel van, super hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Citaat van: Caroline op 12 maart 2008, 20:12:53






Ik ga even IM's en mailtjes beantwoorden .... daarna is het paptijd voor Sophy aansluitend paptijd voor Gipsy, Gabber en Groupie.  ;)







Geef je kleine Sophy niet de verkeerde pap  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Gipsy heeft een leuke nieuwe naam gekregen.

En Caroline de voorstelling is erg leuk  ;D ;D

•=Bonnie=•

LOL je moet met wel geduld hebben bij die manier van voorstellen hoor  ;) Leuke naam.

Anke

Hoi Caroline,
Hoe gaat het hier?
Jij houdt de spanning er graag in he....leuk voorgesteld hoor ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Hey Caroline,

Fijn dat het pappen (ook met AB) bijna over is. Ondanks dat het een goed gevoel geeft dat ze vooruit gaan is het ook veel zorgen natuurlijk. Ik ben wel erg blij om ze allemaal te zien en vooral omdat de veertjes bij de meeste er volledig zijn. Zeg maar Foei tegen Eros als hij plukt..  :-X :-[ Wanneer kwamen die eitjes uit?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sally

Hallo Caroline,

Stond hier ook wat achter, maar ben weer helemaal bij.
Ik heb mogen genieten van de vele mooie foto's die je neergezet hebt hier.
Ben ook echt blij dat ze het allemaal zo goed doen.
En Dobey helemaal zelfstandig? Wat goed zeg! Dan mag ie al verhuizen, of nog niet?
Ik vroeg me ook wel af wanneer het eerste eitje van Eros en Perle uit gaat komen. Wel vervelend dat ze Harrie plukken he!

Groetjes Sally

lynette

Hoi Hoi

Gipsy heeft een prachtige stoere naam gekregen en ohhhh wat kan je goed de spanning opbouwen ik heb geen nagels meer over  8)
en wat jammer dar E & P plukken nu maar hopen dat de aankomende donsjes van hun met rust worden gelaten.

Je ventje Diégo doet het goed fluiten ohhh gaat steeds meer op bullit lijken bijna syngroon fluiten  ;D
Kroeltje van hem voor jou

Gelukkig zijn er geen zieke bij gekomen maar er word super voor ze gezorgd  :-*

Groetjes Lynette en de beestenbende


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...fijn dat het zo goed gaat met de g-tjes ...Ik vind ook Spike en Ysni len Dobey hele mooie namen , hihi !
Ben er al vergeten natuurlijk ! Grtjs Ann



Caroline



Update.

Even een snelle update .... ik was gisterenavond niet thuis, was gezellig buurten bij mijn schoonzusje. Vandaag ben ik ook erg weinig online, overdag druk druk druk met van allesn en vanavond hebben we een 25 j. bruidloft van een collega van Ed dus ben ik er ook niet. Mijn schoonzusje komt op de kindjes passen.  ;)

Alles gaat hier super .... J'adore krijgt dagelijks nog 1 x AB van me, niet omdat ze nu zo ontzettend ziek lijkt maar meer preventief omdat ik haar er niet fit bij vnd zitten .... de rest gaan helemaal goed en zien er eigenlijk uit als normale jonkies, zeker als je de papbekkies wegdenkt.  ;)

Tuurlijk door het geheel hebben ze een kleine achterstand opgelopen maar op het moment Dobey (nu 6 weken en 5 dagen oud) als Yesni (6 weken en 3 dagen) volledig zelfstandig. DIt is super natuurlijk, zeker voor papkinders.  :o

Vandaag mag Spike (voorheen Gipsy) zijn kunsten laten zien .... hij is gisteren 6 weken geworden. Hopelijk is hij snel zelfstandig .... hij heeft echt een hekel aan pappen en dit gaat dan ook al bijna 3 weken onder dwang.  :-\

Gabber is vandaag 6 weken geworden en misschien laat ik hem overdag ook wel in de grote lummelkooi in de huiskamer, hij is 's avonds 90 gram en ik heb het idee dat hij meer kan met eten dan hij bij pa en ma laat zien.  ;)

Dan heeft Groupie nog even een paar daagjes alleen alle aandacht van papa en mama, die hem af en toe nog een lekker  :P hapje geven.  ;) Hij wordt zondag 6 weken maar is natuurlijk zo ziek geweest dat ik hem niet ga dwingen om zelf te leren eten, aansterken is prioriteit voor hem.  :)

Volgende week gaan Amor & Diégah terug in de grote kooi in de huiskamer, Groupie gaat dan ook de lummelkooi in en krijgt dan nog gewoon zijn pap, mocht dit nodig zijn.

Mijn standaardregel voor jongen is .... in de lummelkooi zit bijna geen speelgoed verder alleen water en grasparkieten en valkparkietenzaad. Dus .... geen brood, groente, trosgierst en andere snoep. Ik wil namelijk dat ze goed zaadjes kunnen eten als ze weggaan en niet dat ze opgewicht blijven van brood. Als ze 4-5 dagen helemaal op gewicht blijven met dus alleen zaadjes krijgen ze groen licht en mogen ze weg.  :D
Dit nest is natuurlijk een uitzondering .... vandaag dat ik het even ietje langer aan kijk, ik hou ze liever een weekje langer bij me dan dat ik risico's ga lopen.  ::)

Harrie woog gisteren 60 gram enkel .... hij is nagenoeg kaal .... pa en/of ma plukken alle veertjes eraf, behalve zijn staartje en zijn slagpennetjes.  >:( Ik baal hier zo erg van maar kan er toch echt niks aan doen. Apart zetten onder een lamp en volledig gaan pappen vind ik ook geen optie .... hij wordt namelijk goed gevoerd en er gaat niks boven eten van pa en ma.

Ze hebben 5 BEVRUCHTE eitjes, vanaf eind volgende week verwacht ik daar weer de eerste donsjes, hopelijk hebben ze dan werk genoeg en blijven ze van Hagrid af. Ik denk namelijk dat het een heel groot stuk verveling is, ma (pa Eros helpt niet mee met broeden) ligt de hele dag in het blok op de eitjes
met Hagrid naast zich, ik denk dat ze uit tijdverdrijf gaat zitten knabbelen op zijn veertjes.  >:( Hagrid is bijna 3 weken, volgende weekend is hij al uitgevlogen, dan zal het ook wel beter gaan. Is hij niet uitgevlogen, zal ik hem een handje helpen  ;) Ik wil  namelijk niet dat die grote lummel te donsjes vertrapt.  :-[ Is zet hem dan vermoedelijk in de grote lummelkooi bij J'adore, , Spike, Gabber en Groupie en ga hem pappen.  ::)

Ik ga aan de gang hier .... jullie zijn weer op de hoogte.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Is het nu Harrie of Hagrid?? ???
Het is dat je eitjes hebt, anders kon je de plukker even apart zetten (mits ze beiden plukken). Ik ben, ondanks het vele werk, blij dat ik het jong hier apart heb gezet, op een leeftijd van bijna 2 weken geplukt worden tot bloedens toe is niet niks. Het jong kan zijn krachten wel ergens anders voor gebruiken dan voor aanmaak nieuw bloed en veertjes, plus nog eens groter groeien.
Als je Harrie apart zet met 3 weken, kan hij zich dan wel warm houden zonder veren, en wie gaat hem dan voeren?

Caroline



Hoi Rianne .... Harrie is Hagrid geworden hij gaat naar Caroline (Carco) en heeft hem zijn  nieuwe naam gegeven.

WIe er plukt weet ik niet .... eerlijk gezegd weet ik dat Eros het doet maar .... Perle ligt de hele dag bij hem in het blok dus vermoed ik beide.  ::)

Ze plukken wel maar op de één of andere manier niet tot bloedens toe .... apart zetten is het laatste wat ik op dit moment wil doen, 3 x pappen per dag is haalbaar voor me met mijn huishouden en gezinnetje maar meer wordt echt een probleem ....  :-\ Daarbij voeren ze echt heel erg goed dus wil ik een nieuwe koppel ook niet hun jong afnemen waar ze goed voor zorgen. Je weet dan niet wat ze de volgende keer gaan doen met jongen van dezelfde leeftijd, straks stoppen ze dan ook met voeren. En .... in de natuur haalt er ook niemand het jong bij de ouders vandaan.
;)

En als ik kijk naar papa Eros .... toen ik die ophaalde bij Lin, was die ook nog half kaal, zijn ouders plukte hem ook zo zwaar en het is toch ook met hem helemaal goed gekomen.

Het ziet er niet uit, het is niet leuk foto's maken maar je hort hem niet piepen of  niks als het gebeurt en het groeit weer aan dus probeer ik me er maar niet al te druk over te maken.  :-[

En Hagrid apart zetten met 3 weken ??? Morgen wordt hij 3 weken en als het volgend weekend zijn broertjes en/of zusjes (hopelijk) uit het ei kruipen is hij dus 4 weken en dan ga ik hem waarschijnlijk apart zetten .... veertjes of geen veertjes, het is hier in huis 21-22 ° C dus dit moet geen probeelm voor hem zijn hoor. En wie gaat hem dan voeren vraag je .... uiteraard ik, 2-3 daags pap.  ;)

Het is nu eenmaal een voorkind, ik vind het geen oplossing om hem bij pa en ma te laten als er straks 5 kleine donsjes liggen maar ben blij dat ik toch tot 4 weken heb kunnen rekken en hij heeft deze belangrijke periode ook gewoon eten gehad van pa en ma, ik heb nog geen 1 x hoeven pappen.  :)

Komt helemaal goed dus.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caroline,

Ook hier kom ik weer even bijlezen en ook hier wil ik je bedanken voor je oprechte lieve woorden en je steun, ... dit terwijl je zelf ook enorm veel aan je hoofd had en ook niet alles op rolletjes liep  :-* :-* Dank je wel daarvoor !!

Ik lees net dat Dobey al naar de moeder van Jeanine is verhuisd en Gipsy omgedoopt is tot Spike !! Heel leuk gepresenteerd moet ik zeggen al hoewel ik wel een beetje ongeduldig begon te worden na zoveel foto's  ;) Je hebt het erg spannend gehouden !!

Gefeliciteerd Annelies, gave naam heb je verzonnen !!

Uiteraard ga ik dat ook nog even in je persoonlijke boekje bekijken !!

Caroline, ... fijn om te lezen dat jij in een rustiger vaarwater zit op dit moment, ... ik hoop dat alles lekker zo door zal blijven gaan en de zorgen snel helemaal verdwenen zullen zijn !!

Ik kom zeker snel weer buurten ...

Liefs, Karin

Caroline

Dank je, Karin maarre .... Dobey is nog hier hoor .... hij mag bijna verhuizen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.