## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Zoiets heb ik ook nog nooit gezien, ik zou morgen even bellen met een vogelarts om te horen wat wijsheid is. Kleintje op je huid vervoeren, onder je trui, kan geen kwaad. Heel veel sterkte  :-\

♥Debby♥

Blij dat het wat beter lijkt te gaan Caroline..

en wat de dierenarts betreft.. je kunt eventueel altijd de foto's mailen..die zijn heel erg duidelijk.. en dan hoef je niet met zo'n kleintje over straat..  neem aan dat de dierenarts toch wel een emailadres heeft dan he.. hahahahaha.. moeten ook met hun tijd mee toch?

Sterkte ermee!

en wat de partnerruil betreft.. wat super dat het zo goed gaat.. ik hoop maar dat perle al haar charme's in de strijd gaat gooien!  :D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline



Dank je allemaal .... jammer dat niemand mij kan helpen aan een voorbeeld.  :-\ Of eigenlijk gelukkig ... ik ga in ieder geval morgen naar Dr. Feld of/en Dr. van der Horst bellen, hopelijk kunnen zij mij helpen op afstand.

Ik ben in ieder geval al lang blij dat kleine Ecco er zelf verder weinig last van schijnt te hebben .... tuurlijk vind hij het niet fijn als we zijn vleugeltjes uittrekken om te reinigen en te behandelen maar zodra je daarmee stopt is tie weer een gewoon valkje.  :)

Verder even stoom afblazen hoor  >:( >:( >:( ik baal namelijk als een stekker ..... een tijdje geleden stopte de afstandbediening van onze auto van Ed ermee .... sinds die tijd gebruikt hij steeds de mijne, telkens zeg ik laat die van jou nou een keer maken (hij heeft zelf twee linkse handen) maar nee hoor, tot de dag van vandaag werkt het ding  nog steeds niet. Waarom vond ik het vervelend .... stel hij is naar de MARS werken (altijd op de fiets) en ik sta klaar om in de auto te stappen met de kids om de andere van school te halen en hij heeft mijn sleutel meegenomen ..... pffffh, je moet er niet aan denken. Ed stopt namelijk altijd zijn sleutel in zijn zak .... nu dus steeds MIJN sleutel en afstandbediening.  :-\

Nou ..... hij heeft ze niet per ongelijk mee naar de MARS genomen hoor ..... erger!!!!!!!!

Hij heeft ze verloren!!!!!  >:( >:(

Vanavond moest hij gaan werken om 23.00 uur, hij rijdt dan met de auto om 22.25 uur hier weg .... sleutel weg .... volgens hem had hij ze even daarvoor nog .... nou not .... we hebben met zijn tweeën meer dan een uur het hele huis afgezocht .... op plaatsen gekeken waar we al 3 jaar niet zijn geweest  ::) maar geen sleutel ..... volgens mij is hij hem vanmiddag in de bossen verloren.  :'(

Toen hij vanmiddag uit bed kwam, hij had vannacht ook nachtdienst gehad, heeft hij met mijn afstandbediening de kinderwagen van Sophy uit de auto gepakt .... vervolgens zijn we van hieruit gewandeld naar een natuurgebied aan onze straat liggend, daar doorheen gelopen, daarna zigzaggend door het sportpark gelopen en vervolgens een volgend natuurgebied in gegaan waar ze een ijsbaan hadden gemaakt door een weiland vol te laten lopen.  :D

Ik denk dat hij ze gewoon vanmiddag toen hij de kinderwagen uit de auto pakte niet goed in zijn jaszak heeft gedaan en ze vervolgens is verloren in de bossen  >:( , hij "denkt" dat hij ze om 22.15 uur nog heeft gevoelt toen hij de honden was wezen uitlaten en zijn huisdeursleutel pakte om de deur open te doen.  ???

Maar kom op hé ..... dan moeten we ze toch kunnen vinden .... het enige wat hij in die 10 minuten heeft gedaan is op de bank zitten.  :-X

Waarom zo'n heisa over een afstandbediening??  :-[

Met alleen de sleutel kan je het portier wel openen maar .... na enkele seconde gaat het alarm af .... Sanne zit nu ook naast me, wakker geworden van het alarm en .... er zit een startonderbreking op. Dus kun je de auto ook niet meer starten.  :-\ :-\

Leuk hoor al die luxe elektronica tegenwoordig .... zit je hier in huis met 2 sleutels maar met geen eentje kunnen we meer rijden met de auto.  :-\ Ed is nu werken op de fiets .... ik zal morgenochtend waarschijnlijk ook gaan zwemmen met Sanne op de fiets  :( en daarna eerst maar eens kijken of de afstandbediening van Ed gemaakt kan worden en of we mijn sleutel met afstandbediening kunnen vinden in één van de natuurgebieden en mocht dat niet leuken dan maar eens navraag doen bij de politie of iemand de sleutel heeft afgegeven.  ::)

Kortom .... zelfs de afsluiting van vandaag was niet leuk!!!!  :'(

Hopelijk wordt morgen een fijnere dag met alleen maar leuk nieuws.

Nu ga ik gauw Sanne naar bedje brengen, waarschijnlijk naar mijn bed, Ed is werken en daarna Sophy haar laatste flesje geven .... trusten  allemaal voor straks.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Das balen zeg. Ik hoop dat er vandaag verandering in gaat komen.

Heb je wel kunnen slapen?

Groetjes Anja

aad


Caroline



Dank je Aad.  :D

En Anja, ik heb redelijk geslapen maar je bent constant met je gedachten met Ecco en de sleutel bezig .... Ecco is de nacht goed doorgekomen, kan helaas niet goed zien of wat tussen zijn veertjes zit etter/wondvocht is of gedroogde betadine, beide hebben ongeveer dezelfde kleur.  :-\

En de sleutel .... hopelijk krijgen we in ieder geval vandaag de afstandbediening van Ed gerepareerd .... ik moet er niet aan denken vandaag de boodschappen lopend te moeten doen en 5 bezoekje af te leggen met de kerst zonder auto .... de afstanden bij elkaar zijn te groot voor de kids om lopend af te leggen.  :-\

Ed gaat in ieder geval zwemmen met Sanne, kan ik vogelartsen gaan bellen en daarna gaan we de wandelroute van gisteren nog een keer na lopen, vinden we niks, de politie bellen of ze gevonden zijn.

Wordt vervolgd.  ;) 



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

wij hebben ook eens zoiets gehad Caroline.. gelukkig zit hier heel vlakbij een autoinbouwbedrijf.. voor alarm, routeplanner, carkits.. je kent het misschien wel... Die heeft eerst de startonderbreker uitgeschakeld en toen de rest omgeleid dat we met de sleutel de boel wel konden starten...

we hadden namelijk 1 kapotte afstandsbediening, en de goede viel in het water.. :-[.. later bleek dat de kapotte bediening een batterij nodig had.. whoehaha.. dat was helemaal erg..  :)

Succes vandaag...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

carco

Tjonge, jonge: arme jullie zeg!
En ik weet uit ervaring dat die  :censuur sleutels hartstikke duur zijn om te laten maken.
Nu weet ik niet hoe dat met Hyundai zit, maar een mercedes sleutel is een aantal (veel) honderden euroos.
Ik hoop heel hard dat je de sleutel gaat vinden en de andere gemaakt kan worden.

En succes natuurlijk met kleine Ecco  :-*

Groejes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Peggy

wat een gedoe zeg met de sleutels en afstandbedieningen.  Hoop dat het gauw wordt opgelost...is anders geen doen nee.  Sterkte meid!
Ben benieuwd wat de vogelarts te zeggen heeft.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline





Hoi hoi, alvast een beetje goed nieuws .... ik zeg tegen Ed .... toen je gisteren de sleutel nog had en de honden in hun kamer deed, had je toen je jas niet aan, kan hij er niet uitgevallen zijn, heeft Sjors heb niet enz. enz.

Nou hij is inderdaad uit zijn zak gevallen in de hondenkamer en aan mijn sleutel en afstandbediening zit een knuffelbeertjesleutelhanger, vermoedelijk heeft Sjors hem meegenomen in zijn bench waarvan het deurtje gewoon open staat want daarin tussen zijn dekentjes waarin hij zich altijd helemaal  inwikkelt lag ..... jawel hoor .... mijn sleutel. ;)

Hij had er helemaal niks mee gedaan verder dus Ed is nu naar het zwembad met de auto.  :D

zoals het er nu uitziet zijn de veerschachtjes nog wat opgezet en lijkt echter geen etter/wondvocht meer uit gekomen te zijn.

De kleine Ecco woog net 68 gram dus ietsje zwaarder als gisteren, toen zelfs later op de dag en al een flinke krop. Nu is het ook al wat gevoerd ...... als ik straks klaar ben met bellen, krijgt het een lekker warm papje met extra druivensuiker toegevoegd. Aan de huid doe ik verder niks tot ik meer weet van de artsen, de betadine mag je namelijk niet teveel op  grote oppervlaktes gebruiken en als ik het doen moet ik het hele beestje insmeren, alle schachtjes zijn wat verdikt.  :-\

Inmiddels heb ik Hannie aan de telefoon gehad van Dierenkliniek Feld, zij had er nog nooit van gehoord, foto's sturen was niet nodig moesten ze allemaal extra manuren voor inzetten om die te bekijken, op het moment was er geen arts aanwezig, ze zou haar best doen me later op de dsg terug te bellen met info maar .... zij sluiten ook om 17 uur i.v.m. kerstavond.  :censuur :censuur :censuur

Met andere woorden, ben ik niks wijzer van geworden en is duidelijk niet meer DE Dr. Feld die we gewend zijn.  :'(

Ik ga natuurlijk niet wachten tot ik om 17 uur nog geen antwoord heb en zo de kerstdagen in moet .... dus ik ben nu even online om het nummer van Dr. v.d. Horst te zoeken.

Ik hou jullie op de hoogte.

PS. de kleine lijkt nog steeds niet ziek en wordt steeds aanhankelijker door al deze aandacht.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 24 december 2007, 09:46:12
Met andere woorden, ben ik niks wijzer van geworden en is duidelijk niet meer DE Dr. Feld die we gewend zijn.  :'(

Ik ga natuurlijk niet wachten tot ik om 17 uur nog geen antwoord heb en zo de kerstdagen in moet .... dus ik ben nu even online om het nummer van Dr. v.d. Horst te zoeken.




Die arts van de Toren is ook erg okay aan de foon, hun doen juist heel veel met internet, misschien wil hij wel naar de foto's kijken.

Caroline



Ecco heeft een Stafylokok-bacterie bij zich.


Nou, ik heb net Dr. van der Horst zelf aan de telefoon gehad .... wat een vakvrouw!!!!

Neemt de tijd voor je, weet gelijk waarover ik het heb, weet wat ik aan kan doen en wat in de toekomst kan verwachten van kleine Ecco.

Diagnose:

Ecco heeft dus een huidinfectie veroorzaakt door de hardnekkig bacterie Stafylokok. Bij de mens veroorzaakt deze bacterie van een andere stam o.a. "krentenbaard".

Behandeling:

Ik hoef niet hals over kop vandaag nog een AB te gaan halen maar na de feestdagen is snel genoeg .... zelf wil ik niet wachten tot januari en ga dus derde kerstdag op zoek naar .... Lincomycine. Hiervan moet Ecco een kuurtje krijgen want het staat bekend als een hardnekkige bacterie. Tevens moet ik haar 2 x per week wassen in een liter warm water met een theelepel Biotex of Badedas en in masseren met een oude tandenborstel. Het is in ieder geval niet levensbedreigend.  :)

De toekomst:

Mogelijk heeft Ecco vette pech en is het toeval dat zij dit heeft gekregen maar ..... het is ook mogelijk dat Ecco wat minder weerstand heeft. In ieder geval heeft zij door de infectie een groeiachterstand op gelopen in zowel haar lichaamsgewicht als de veergroei, een achterstand die zij misschien best wel weer inhaald maar .... misschien haalt ze de achterstand nooit meer helemaal in en door die achterstand kan het dus altijd een zorgenkindje blijven.  :-\ :'(

Ik heb dit speciaal nagevraagd omdat ik natuurlijk mutatievalkjes kweek om te verkopen en ik alleen maar gezonde valkjes wil verkopen.  :)

Voor Ecco betekend dit dat zij niet meer mee doet in de race .... het allerbelangrijkste voor haar is op dit moment dat ze helemaal beter gaat worden en als een mooie sterke valk gaat uitgroeien. Misschien kan ze in de toekomst wel een gewoon leventje gaan lijden.  :D

Mocht zich in de toekomst een fijn adresje op haar pad komen is dit natuurlijk geweldig maar op dit moment lijkt het erop dat Eccootje één van onze vrijgezelle dames gaat worden en hier oud zal worden. Dat zijn nu eenmaal ook de risico's van het vak en moet je incalculeren.  ;)

Allemaal bedankt voor jullie steun, adviezen, meedenkenen vertrouwen.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Wat is hier veel gebeurd zeg intussen weer !!Arme Ecco ...ik hoop dat alles goed komt en dat ze er verder niet te veel last van heeft he !!! Goed dat je betadine hebt ingemeerd op de plekjes he !!!Ik denk aan de andere kant dat ze heel veel
aanhankelijke zal worden !! En het toch nog een supermooi valkje wordt !!! Even benieuwd wat de VA er van zegt he !!! Houden nu !!! Grtjs Ann



Caroline



Nog even een correctie van mezelf van gisteren .....

De betadine is niet onstekingremmend maar wel ontsmettend, mijn daad was dus wel goed maar om dit steeds de doen maakt het vogeltje vies en plakkerig, vandaar de baden in warmwater met Biotex.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Caroline

Ik heb Ecco gevolgd bij spoed, maar kon je jammergenoeg niet helpen. Ik ben wel erg blij dat de oorzaak is gevonden!

Net als bij jou, is Flupke ook een zorgenkindje en omdat zij ook zoveel verzorging nodig had, is ze net als Ecco heel erg aanhankelijk geworden! Dat is dan toch een klein voordeel bij deze vervelende situatie...

Hopelijk slaat de kuur goed aan en wordt ze een sterke valk!

Groetjes
Romy