## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Caroline,

als ze zeg maar een dag te vroeg geboren worden dan redden ze het dus niet? sorry hoor.. ben er helemaal niet in thuis maar ik vroeg me af hoe dat ging..  maar die termijn is dus best heel erg belangrijk..  kan me voorstellen dat je alles wilt proberen.
Ben heel benieuwd wat dr.Feld eventueel kan ontdekken.

zou je nou bijvoorbeeld een koppel kunnen splitsen.. nieuwe partners om te kijken hoe het dan gaat.. of zijn ze dan heel erg lang verdrietig??

sorry voor alle vragen hoor.. nitwitje aan deze kant van het scherm.. ??? ::)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

lynette

Hoi hoi

was even een tijdje hier niet geweest internet lag er uit en had het erg druk maar ik heb alle schade ingehaald in je dagboekje en las het goede en het slechte nieuws
balen hoor van de donsjes van E & C maar hopen dat dr. feld een oorzaak kan vinden.

Maar prachtige donsjes zeg  ;D heb genoten van de foto's en kan niet wachten tot de volgende fotoupdate  8)

Groetjes Lynette en me valkenbende en een pootje van Kyra


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline



Hoi Debby .... even een uitlegje  ;)

Net voor het donsje uit het ei komt heeft het de eidooier, die met een soort navelstreng aan het donsje verbonden zit, tot zich genomen. Dit gebeurt ongeveer tijdens dat je het donsje in het ei hoort tikken om er uit te komen, ook hoor je het dan piepen, wat WIJ een piepei noemen. Maak je het eitje dus te vroeg open, heeft het de dooier nog niet tot zich genomen en sterft het donsje alsnog.

Hier sterven de donsjes net vóór het tikken en piepen wat betekend dat als ik de eitjes openbreek, de dooier nog niet is op genomen .... dit klopt ook ik kan het namelijk ook zien want ik zie de dooier nog in de eitjes zitten als ik ze openbreek.  :-\

Ik heb al van alles geprobeert en er erg veel over gelezen maar ben tot nu toe nog niet erachter kunnen komen wat het eventueel kan zijn. Het al eens overlegd met Dr. Fled die adviseerde toen, zonder sectie te hebben verricht op een dood donsje, om preventief een kuurtje Baytrill te geven, een Antibiotica. Zelf geef ik meer dan een jaar wekelijks appelciderazijn door het water, dit zorgt voor een zure omgeving in het spijsverteringssysteem waarin schimmels het niet fijn vinden.

Het enige wat ik nog nooit geprobeert heb is Eros & Chica de eitjes van een "goed" koppel geven en de "slechte" eitjes bij dit goeie koppel te leggen, op die manier sluit ik uit dat het aan de manier van broede ligt van Eros & Chica.

Op dit moment broeden Eros & Chica tegelijk met Amor & Diégah, de jongen van hen is ontzettend veel vraag naar .... momenteel 8-9 reserveringen, het is dus niet raadzaam om die eitjes te wisselen omdat ik dan het risico loop dat ALS het WEL aan het broeden van Eros & Chica ligt deze mooie jongen, waar zo veel mensen op wachten, zullen sterven.  :-\
Begrijp me niet verkeerd, elke jong wat sterft is verschrikkelijk, ook die van bijv. Pablo & Coco, alleen daarop wachten niet zoveel mensen, dus ook niet zoveel mensen die steeds terleurgesteld worden.  ;)

Je volgende vraag .... in principe gaat het tegen mijn gevoel in om een koppel wat voor elkaar gekozen heeft te splitsen .... maar .... stel dat het daadwerkelijk ligt aan de eiopbouw van de zusjes Chica en Fleur dan weet ik nog niet wat ik ga doen ....

Mijn valkjes weg doen doe ik nooit .... alles wat hier komt blijft, ik heb zelfs 3 opvangvalkjes ertussen zitten en op dit moment 5 vrijgezelle dames waarvan 3 zeker vrijgezel blijven.

Twee koppels als pleegkoppels aanhouden is ook wel erg veel .... zeker als je nagaat dat de twee andere koppel prima ouders zijn, dus eigenlijk geen back-upkoppel nodig hebben.

En nog een feit .... Eros is een albinoventje, die als enige van mijn valkjes, albinodochters kan krijgen, een bewuste keuze dus. Heel erg zonde dus om die nu nooit geen jongen meer te laten krijgen, de koppels zijn allemaal nog erg jong, Eros moet nog 2 jaar worden zelfs, dus nog een heel leven voor zich.

Even terug naar 2 jaar geleden .... toen had ik Pablo, Fleur, Chica en Noa. De laatste 3 zijn zusjes, hebben dezelfde ouders. Zie foto hieronder.



De albino is Noa, heeft een centenbakkenbekkie en is dus verplicht vrijgezel.

Bovenop de stok Fleur van een eerder nestje, daaronder Chica, nestzus van Noa en naast Chica Pablo nog met pareltjes.

Toen waren Pablo & Fleur een koppeltje totdat Coco erbij kwam toen zal Pablo alleen Coco nog staan die hebben nu al 2 nestjes samen gehad en supertrouw aan elkaar.

De zusje Fleur, Chica en Noa zijn heel lang vrijgezel geweest en zijn stapel op elkaar. Als ze los zijn trekken ze nog steeds veel naar elkaar en kroelen ook nog steeds met elkaar niet met andere.



Inmiddels zijn Eros & Chica samen, Unique & FLeur en Noa heeft een knuffelrelatie met Perle, 2 meisjes dus.


Perle en Noa.

Nu heb ik wel eens mijn gedachten erover laten gaan stel dat het nooit meer goed komt met de eitjes van Fleur en Chica .... dat ik bijv. Eros, een albino en Noa een albino samen in een kooi zet met Perle en Chica, heel misschien trekken de zussen Noa en Chica dan weer naar elkaar en ...... gaat Eros iets in Perle zien ...... maar dit is meer een droom hoor. Grote kans dat Eros zijn Chica trouw blijft en dan zullen ze alleen de rest van hun leventje kinderloos blijven.

Conclusie .... ik zal nooit een koppeltje echt uit elkaar halen maar ze een beetje manipuleren ..... och misschien wel.  ::) :-[



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Hoe is het met het laatste eitje? Beweegt er nog iets in??
Gaat het goed met alle andere donsjes?
Ik ben een beetje nieuwsgierig ;D

Ik heb nog eens zitten denken aan of het iets genetisch zou zijn. Als dat zo is dan zou je denken dat geen enkel donsje geboren zou worden. Bij Chica en Eros  maakt niet uit of het mannetjes of popjes zijn, het gaat bij beide geslachten fout.
De vraag is dus: wat hebben Tinco ( en uit het vorige nest Boyke) wel, dat de anderen niet hadden?
Ik heb geen idee, maar het laat me niet los. Ik hoop dat Feld iets kan vinden bij de sectie.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Caroline het is waarschijnlijk niet evident om met de valkjes te kweken he !!!!En ook niet zo simpel of heb ik ongelijk ? Grtjs Ann



Mara

HoI Caroline

Ik vind het vreselijk dat je steeds afgestorven donsjes vindt. Ook ik heb zitten denken, zoeken in mijn boeken maar kan ook niet echt iets vinden waar het aan kan liggen. Je geeft ze goede en gevarieërde voeding. Ik weet het niet. Waar ik ook al aan dacht, was de eierschaal maar dat gaat niet op omdat uit een eerder nest een kapot eitje wel is afgestorven en een heel eitje wel is uitgekomen....Moeilijk hoor....

Hoe gaat het verder?

Mara

♥Debby♥

Bedankt voor je duidelijke uitleg.. Ik heb nu kleintjes om me heen maar vanavond lees ik hem nog eens rustig door.. moet ik even goed voor gaan zitten..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik wil je even complimenteren met je prachtige uitleg die je aan Debby hebt gegeven. Compleet met foto's en al, schitterend gewoonweg.
Ik denk dat de donsjes misschien niet uitkomen omdat de albino een zwakkere mutatie is en in het wild zelfs door de ouders wordt afgestoten. Dat denk ik echt. Zou dat ergens na te lezen zijn? Misschien kan je deze vraag specifiek aan Feld stellen?
Misschien is het helemaal niet waar, maar het zou kunnen?
In ieder geval vind ik Eros en Chica een heel, heel lief koppeltje.  :-* :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Dank je Manja, maar van de tot nu toe 13 jongen dood in het ei waren er maar 3 albino de rest (bonte) witmaskertjes .... en Eros is albino maar Unique & Fleur die dezelfde problemen hebben beide niet.  ::)

Maar bedankt voor het meedenken.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Heerlijk om die twee mooie zusjes zo bij elkaar te zien kroelen en wat leuk dan dat de drie zusjes steeds optrekken met elkaar !!! Mooie foto van je twee knuffelvalkjes die in de ring zitten hoor !!!!Lief he !!Grtjs Ann



♥Debby♥

Zo.. ik ben er even voor gaan zitten..

Het lijkt me ook een hele moeilijke beslissing om de eitjes om te wisselen.. Dan weet je misschien wel dat het aan het broeden ligt maar dan ben je wel al die donsjes kwijt.. lijkt me dus zoiezo heel moeilijk.. ongeacht van welk koppel die eitjes komen.

en die dooier moet dus helemaal op zijn.. dat is me nu duidelijk..

Ik hoop van harte dat het misschien wat onervarenheid is? dat ze straks gewoon een super papa en mama gaan worden want aan het voeren na de geboorte zal het dus zeker niet liggen.

en mocht het zo zijn dat je toch eens gaan kijken of ze een ander liefje kunnen vinden dan hoop ik dat ze allebei gelukkig verder gaan..

En je foto's vond ik geweldig om te zien! vooral die kroelende zusjes.. wat een schatjes!

Ik hoop dat je een hoop wachtende valkjesliefhebbers blij kan maken deze keer..  en dat het de volgende ronde met alle eitjes en donsjes goed gaat..

Perle is trouwens ook een ontzettend mooi valkje!

Moet Noa vrijgezel blijven omdat ze met haar centebakje niet goed kan voeren? of ben je bang dat het erfelijk is?

oei oei.. zoveel vragen..  ::)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline



Noa blijft inderdaad vrijgezel i.v.m. haar bekkie .... waarschijnlijk kan ze wel goed voeren maar .... ze kan zelf niet alles eten dus ben ik van mening dat ze dan ook de jongen niet alles kan geven wat ze nodig heeft.

Erfelijk is haar bekkie sowieso niet, ze houd hem zelf zo, zeg maar fout aangeleerd gedrag, ze is met een goed snaveltje geboren en na 2 weken ging ze hem zo houden. De kweekster is er div. keren mee naar de dierenarts geweest om te knippen en vijlen maar ze bleef hem fout houden.  :-\  Daarna heb ik het ondersnaveltje maanden elke week zelf geknipt tot ze ineens zelf een maniertje vond om het kort te houden, sindsdien doet ze dat nog steeds.  ;)

Hier zie je hoe ze haar bovensnaveltje in haar ondersnaveltje houd.  ;)



En inderdaad, hele lieve kroelers maar ..... ik heb dan ook stuk voor stuk kroelkippies hoor.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Oh ja.. dat is duidelijk te zien zeg.. je kunt nu ook goed zien dat onder heel kort is ja..

wat een gekkie zeg... maar misschien zit er toch iets in de kaken dan niet goed? dat het zo prettiger zit.. 

't is wel een beauty hoor! schitterend!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kimmie

Heey Caroline,

Gister heb ik je toilettraining geprobeert met Karel en Lady (natuurlijk eerst de een en dan de ander)

Lady was/is al tam, maar ik mocht haar niet meer kroelen...
Maar gister weer wel :D

Karel komt uit een dierenwinkel en die is een beetje bang voor me, als hij in nood is mag ik wel helpen...
Op het toilet zat hij keurig op mijn hand en mocht ik ook kroelen ;D

(het staat allemaal uitgebreid in mijn dagboekje)

Ik ga dit een paar keer herhalen en hoop dat hij dan als nog wat tammer wordt...

Verder wil ik je nog feliciteren met je 6 prachtige donsjes...
Hopelijk straks 7 donsjes...

Erg jammer dat het nestje van Eros en Chica weer niet goed wilt lukken...
Je uitleg is erg duidelijk, en toch begrijp ik nog steeds niet hoe het nou kan (maar volgens mij geldt dat voor ons allemaal)

Geniet lekker van je donsjes :D

Liefs Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.