## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: carco op  5 december 2007, 22:38:58
En wat Eros en Chica betreft: moeilijk, je weet hoe het hier ging met Harry en Charlie, maar je kan zo'n kleintje zeker laten onderzoeken hoor.
en of het iets erfelijks is, geen idee het is vreemd allemaal, want waarom ging het hier toen ook weer mis bij Derrick en Damali de eerste ronde??

Ik hoop dat eitje 4 en 5 wel goed gaan inderdaad en Tinco in ieder geval op mag groeien tot een mooie valk.

Groetjes: Caroline.


Even apart reageren op jouw berichtje Caroline ....

Inderdaad weet ik nog precies het hele verhaal bij Harry & Charly .... dit houd mij ook steeds een beetje tegen om een donsje op te sturen .... wat is er nou eigenlijk uitgekomen??

En wat je ook deed .... het bleef fout gaan op een enkele donsje na wat wel groot werd.

Ik heb hier alles nagelopen en ook opgezocht op de sites, gegoogled en in boeken nageplozen, heb zelfs veel tips en adviezen gekregen toch gaat het elke keer fout.  :-\ :'( Ze hebben op advies van Dr. Feld preventief een kuur Baytrill gehad om eventuele bacteriën te doden, ze hebben het hele jaar door preventief appelciderazijn door hun water om schimmels een zo'n klein mogelijk kans te geven om te leven. Ze krijgen elke week vitamines door het water, ze hebben in hun kweekkooi maar ook het hele jaar door een minaraalblok, een jodiumblok, een sepia en een bakje met grit en maagkiezel .... ze krijgen een gevarieerde voeding, brood, dagelijks verschillende groente en fruit, div. gekookte pasta's, gekiemd kiemzaad, onkruidzaad, af en toe, als snoepvoer gepelde zonnebloempitten, pijnboompitten en meloenpitten en naast dit alles gewoon Teurlings Eurotop 228 ....

Even alles op een rijtje:

winter 2007 - Eros & Chica = 5 bevruchte eitjes = 1 donsje  :D + 4 dode donsjes in het ei.  :'(

winter 2007 - Unique & Fleur = 3 bevruchte eitjes = 3 dode donsjes in het ei.  :'(

voorjaar 2007 - Unique & FLeur = 3 bevruchte eitjes = 3 dode donsjes in het ei.  :'(

najaar 2007 - Eros & Chica = 5 bevruchte eitjes = 1 donsje (Tinco) + nu al 2 dode donsjes in het ei, en nog 2 bevruchte eitjes.

Deze laatste 2 eitjes heb ik ook weinig vertrouwen meer in, ik zie in eitje 5 nog beweging maar eitje 4 ???

Tegelijk met het eerste slechte nest van Chica hadden Pablo & Coco een nest, zonder problemen. Tegelijk met het de 2 slechte nesten van Unique & Fleur hadden Amor & Diégah en Pablo & Coco beide een nest zonder problemen en zoals bekend hebben nu Eros & Chica en Ammor & Diégah tegelijk een nest, bij Amor & Diégah gaat alles super bij Eros & Chica dus niet.   ::)

Wat ik dus bedoel hiermee .... allen werden hetzelfde verzorgt, kregen hetzelfde eten en zaten in hetzelfde seizoen, waarom ging het bij het ene koppel goed en bij het andere koppel fout??

De enige overeenkomst is .... Chica en Fleur zijn zusjes, hebben dezelfde ouders maar Fleur is een nest eerder geboren. Nu wil ik niemand beschuldigen, ik weet namelijk ook dat er andere broers en zusjes uit die beide nesten wel goeie namomelingen hebben gekregen maar .... ???

Ik weet het echt niet meer .... heb inmiddels 12 prachtig volgroeide donsjes dood in het ei gevonden en verwacht er deze week nog 2 te vinden.  :-X En allemaal hetzelfde .... enkele dagen voor het uitkomen zie ik ze minder gaan bewegen, 1 dag voor het uitkomen verwacht je dat het gaat piepen en tikken maar zie je juist helemaal geen beweging, als het een dag te laat is en de eitjes donker beginnen te worden breek ik ze open en vind een compleet donsje, ik kan zelf de kleur zien, witte donsjes met donkere en rode oogjes.

Als iemand nog een idee heeft of een tip ..... ik ga in ieder geval deze week Dr. Feld (ook vogelarts bij Avifauna) nog een keer bellen voor advies en desnoods Dr. v.d. Horst (aangesloten bij NOP in Veldhoven) voor een second opinion.

Eros & Chica hebben nu 1 donsje om voor te zorgen.  :D Hier na wil ik nog 1 x een nestje proberen en dan de eitjes meteen omwisselen voor neppertjes en de echte laten uitbroeden bij een koppel waar het wel goed gaat, tuurlijk krijgen ze als er donsjes uit gaan komen een paar terug op te verzorgen.  ;)

Unique & FLeur mogen na een flinke rust van 8-9 maanden ook nog een keer een nestje proberen, tegelijk met Pablo & Coco, hier ga ik van beide koppels de helft van de eitjes omwisselen. Op die manier kom ik erachter of het aan de opbouw van de eitjes ligt.

Mocht het dan weer niet lukken bij zowel Eros & Chica en Unique & Fleur en niemand kan mij vertellen  hoe ik het kan voorkomen dan krijgen ze alleen nog maar pleegeitjes in de toekomst, ik wil namelijk niet nog meer dode donsjes aantreffen.  :'(

Update volgt.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

ships, is het weer mis gegaan met een stel eitjes? Jouw boekje gaat zo hard dat ik het niet helemaal bij kan houden.

Het enige dat je inderdaad kan doen volgens mij is de eitjes verwisselen en laten uitbroeden door een ander koppel om zo te zien of het aan hun manier van broeden en vochtig houden van de eitjes ligt. Gaan hun eitjes bij een ander koppel ook dood dan is het het koppel zelf. Erg sneu allemaal in elk geval :(

*Petra*

Hoi Caroline,

Het lijkt me een heel goed  doordacht plan, dat je hier beschrijft. Alle mogelijkheden heb je dan geprobeerd. Ik hoop dat je erachterkomt, waar het aan kan liggen  :-\.   

Succes,
Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



Twee koppels, 2 gele donsjes,
3 witte donsjes,
nog 3 bevruchte eitjes.  :D


Eros & Chica, 1 wit donsje,
nog 2 bevruchte eitjes.  :-\




Donsje 1 = afgestorven in ei
Donsje 2 = afgestorven in ei
Donsje 3 = 4 december  = wit = Tinco
Ei 4 = 17 november gelegd = 5 december :D
Ei 5 = 19 november gelegd = 7 december = overgelegd naar A & D


Zoals ik hier boven al schreef .... ik heb in eitje 2 ook een dood donsje gevonden en ook het donsje in eitje 4 vertrouw ik niet meer.  :-\ Ik ga er hier niet meer verder op in, alles staat eigenlijk hierboven beschreven.  ;)

Met de kleine Tinco gaat het goed, hij woog vanmorgen, 7 gram en houdt keurig zijn koppeltje omhoog.  :D

Zijn ouders voeren hem niet stampvol maar zorgen wel dat er altijd voer in zijn kropje zit.  :) Hij kan altijd even gaan bijtanken bij Amor & Diégah maar na dat ene half uurtje heb ik het nog niet nodig gevonden.  :D





Amor & Diégah, 2 gele donsjes,
2 witte donsje, nog 1 bevrucht eitje. :D




Donsje 1 = 1 december = geel = Extreem
Donsje 2 = 2 december = geel = Eggy
Donsje 3 = 4 december = wit = Early
Donsje 4 = 5 december  = wit = Ecco
Eitje 5 = 20 november gelegd = 8 december :D


Zoals al bekend hebben we op pakjesavond nog een bonte witmaskertje erbij gekregen bij Amor & Diégah. De kleintje dpoen het hier ook allemaal super goed maar Amor & Diégah zijn ook meer dan alleen maar goeie ouders.  :-* :-*

Het laatste donsje, nummertje 5, is al aan het tikken en piepen, dit verwacht ik morgen te vinden. Vanaf het tweede eitje komen bij dit koppel de donsjes na 17 dagen broeden uit hun eitje.  :o

En dan is het afwachten en veertjes eruit kijken, alle cinnamonnetje worden popjes alle andere ventjes, beide geslachten kunnen pareltjes krijgen. Uiteraard worden de witte donsjes bonte witmaskertjes en alle gele donsjes worden bonte dus met oranje wangetjes.  ;) Eventuele (reversed) cross-overs uitgesloten natuurlijk.




Ik was vanmorgen ietsje laten met eten geven, uitgeslapen  ;) , dus heb de donsjes alleen maar gewogen en nog niet op de foto gezet, ik wilde dat de ouders ze eerst gingen voeren.  :D

Dus .... foto's komen later.  ;)

Dank je wel voor jullie medeleven en het vertrouwen in mij.  :-*

Ik hou jullie op de hoogte.  ;) :D

Groetjes



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Het uitgekomen eitje lag toch niet bij Amor en Diégah?

Ik weet het ook echt niet: wist ik het maar, want zoals ik al schreef weet ik exact hoe je voelt en dat is flink  :censuur  :'(
Het dode donsje bij mij gaf toen bact. infectie aan en nadat ze ab gehad hadden heb ik toen de 2 eitjes bij Esther gelegd die toen wel uit zijn gekomen , ook bij de ronde erna ging het toen goed.
Maar in totaal in de 4 jaar dat ik Charlie had zijn er dus maar 3 rondes goed gegaan. Ik heb toen ook een pleegeitje van Irene gehad dat wèl goed gegaan is dus aan het broeden lag het niet.
Dat zou ook een optie kunnen zijn het om uit te proberen.
Leg het 5e eitje van Amor en Diégah bij Eros en Chica neer kijken wat er gebeurt.
Ik weet dat ik van Kirsten gehoord heb dat toen Bianca met zoveel dode donsjes zat zij het jaar daarna ook preventief baytril gegeven heeft en dit werkte ook niet. (precies weet ik het niet meer, maar dat zou je even na moeten vragen)

En of het erfelijk is? Zou kunnen: lijkt me ook logisch aan de ene kant, maar aan de andere kant:Derrick en Damali zijn geen familie van  Harry en Charlie en daar ging het ook mis.

En Timmie van Manja kreeg de eerste keer al een gezond donsje terwijl dat een zoon is van Harry en Charlie, dus dat klopt ook niet.

Maar nogmaal het is flink  :censuur

Ik hoop toch dat je nog een donsje mag krijgen van ze hoor!!

Groetjes en sterkte: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Peggy

Graag gedaan hoor Caroline en natuurlijk hebben we vertrouwen in je.Je doet werkelijk alles,je probeerd vanalles uit om het maar goed te laten gaan en dat vind ik erg knap en bijzonder.
Fijn,dat het met Tinco zo goed gaat.  en idd wat Caro ook al vroeg;  het tweede afgestoven eitje,  lag dat wel bij amor en diegah ?

echt wel heel fijn,dat amor en diegah zo'n superouders zijn!!

Ik snap heel goed dat je je afvraagt waar het toch aan kan liggen,  zoiets zou mij ook heel erg bezighouden.

gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Agnes

Hoi Caroline,

Ik moest weer een heleboel bijlezen, wat gaat jouw dagboekje snel zeg! ;)

Het blijft jammer van de afgestorven eitjes :-\
Ik heb niet veel verstand van kweken, maar het lijkt mij echt dat je niet meer kunt doen dan dat je al gedaan hebt.
Ik duim voor het overgelegde eitje!

Fijn dat het met de andere donsjes super gaat.
Het worden vast prachtige valkjes!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

*Yvon

Hoi hoi

Nou je wisselt het nieuws nu wel af met leuke en minder leuke.
Voor jezelf is het een stuk minder leuk om die eitjes met dode donsjes erin te vinden.  :-\
Misschien kan je toch eens na pluizen over een jodium tekort ?
Had ik je met het vorige nest over gemaild.  ;)
Het is maar een idee,ik wou ook dat ik het wist van hoe en wat.

Gelukkig maak je mensen en jezelf ook blij met de donsjes die heel goed gaan. :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ze hebben een jodiumblok, een mineraalblok waarin ook jodium zit en alleviet heb ik aan beide blokken zien knagen.  :)

Maar hoe weet je of het genoeg is??

Ik zie de andere wel minder eraan knabbelen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Ik hoop voor je dat je er achter komt waar het aan ligt.

Het vertrouwen is er in je en zal ook blijven dat weet ik zeker.

Je bent gewoon een KANJER.

Groetjes Anja

Caroline



Foto´s!!!!


Vandaag!!


Extreem


Eggy


Early


Early nog een keer.


De jongste aan winst .... Ecco.  :-*


Tinco


Tinco

Van links naar rechts, Tinco, Extreem, Early, Eggy en Ecco.










Foto´s van eergisteren.


Extreem .... wat een krop.  :o


Van boven naar beneden, Extreem, Early en Eggy.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Ooh Caroline;  wat gaaf,wat vertederend...Maart en ik zitten al helemaal verliefd te kijken naar die mooie donsjes...je hebt superfoto's gemaakt.  De groepfoto's zijn ook waanzinnig mooi!
Dank je wel hoor!
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Ik ben zo blij dat ik op een jong donsje wacht v Amor en Diegah...wat zijn het prachtige en goede ouders met prachtige jonkies.
Dat wilde ik nog even zeggen  ;D
De voorpret zelf is al zo leuk.  Zo genieten !
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline



Dank je wel allemaal voor het meedenken.

Even antwoorden .... Tinco, het enige jong van Eros & Chica wat tot nu toe levend uit het eitje (nummertje 3) is gekropen lag bij zijn eigen ouders, dus Eros & Chica en ook nog eens uit een zwaar beschadigd eitje.

Hier een foto, ik heb even het dopje erop gedaan om het compleet te maken maar je ziet duidelijk de nagellak, dit was de deuk en dan ook nog eens allemaal barstjes, dit eitje is een week zo kapot geweest.  ::)



Het eerste dode donsje in het eitje lag ook bij Eros & Chica .... het tweede dode donsje heeft bij Amor & Diégah gelegen maar niet de hele broedtijd, ongeveer de helft.

Eitje 4 ligt nog bij Eros & Chica en eitje 5 bij Amor & Diégah, de laatste ook ongeveer een halve broedtijd. Daarom wil ik het een keer een volledige broedtijd proberen. Vorige keer heb ik dit met 1 eitje van Unique & Fleur geprobeerd, uitgerekend dit eitje wat ik uitkoos was niet bevrucht, de rest allemaal wel.  :P

De vraag van Caroline, eitje 5 bij Amor & Diégah uit laten broeden ..... ben ik geen voorstander van.

Punt 1 = het komt vannacht al uit, dus maakt waarschijnlijk dus nog niks duidelijk.

Punt 2 = stel het gaat wel fout ....  :-\ begrijp me niet verkeerd alle dode donsjes zijn erg maar om nu een Primrose getekend donsje wat morgen goed uit het eitje zou kunnen komen, nu een risico mee te nemen.  ::) :-X

En .... Eros & Chica voeren Tinco niet zo goed als Amor & Diégah hun jongen doen dus nog een reden om Amor & Diégah lekker hun eigen jongen te laten houden.  ;)

PS. de eitjes op de foto's zijn de eitjes 5 van beide koppels, die moesten even warm gehouden worden door de jongen, ik was het blok aan het verschonen.  ;)


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Wat een heerlijke foto's weer  :D

Een groot hoopje dons  ;D

Wel lastig me de eitjes van Chica en Eros. Ik hoop dat er binnenkort wat meer duidelijkheid over is. Ik kan me je frustraties heel goed voorstellen.

Groetjes,
Monky