## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Leuk hè??  :D :D

Maakt het allemaal nog leuker en spannender.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro

Hoi Caroline,

Dat gaat super bij jou zeg ;) :D. Nu maar hopen op hele mooie donsjes, maar dat zal wel lukken met zulke mooie valkjes.

Mooie foto's trouwens van Cartier, kan ook niet anders het is echt een schitterend valkje.

Succes verder, het is lekker spannend bij jou.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Citaat van: Debbeltje op 20 november 2007, 21:00:55
Zo dan... 10 eitjes al.. dat gaat als een tierelier hier!!

er zitten een paar dames op de eerste rij bijna te hupsen op hun stoel.. zie je dat ook???? hahahahaha

gaaf hoor!!


O ja ?? Wie dan ???  ;D ;D ;)

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Manon*

Hoi Caroline,

Spannend zeg bij jou... elke dag kom ik ff koekeloern hoe het er voor staat... wordt er bijna zenuwachtig van!

Groetjes Manon

Caroline



Twee koppels, 10 eitjes, zeker 9 bevrucht.  :D



Nou even een kleine update.

Ik ben net terug, ben vanmorgen met Jasper naar de Early Bird geweest in Den Bosch.  ;) Dus het hele huishouden ligt nog op mij te wachten.  :-\ :P En moet nog even wachten.  ;D

Ik heb eerst mijn valkjes even gedoucht. En meteen in de kooien de stokken schoongemaakt.  :D Daarna nog even gekeken bij mijn koppeltjes in het blok. Eros & Chica hebben er vandaag geen eitje meer bij gekregen dus kan ik wel vanuit gaan dat zij het bij 5 eitjes laten dit keer, allen zijn bevrucht, dus een flink nest.  ::) Amor & Diégah hebben gisteren het vijfde eitje gelegd dus nog te vroeg om er iets over te zeggen maar de andere 4 zijn bevrucht. Ik denk dat ook hun nestje wel compleet zal zijn met 5 eitjes maar morgen weet ik het zeker.  ;)
Nu is het wachten geblazen en dagelijks even kijken of de eitjes zich blijven onwikkelen en of er leven in de eitjes blijft. De nest controle doe ik tevens dagelijks omdat ze er dan alvast aan gewend zijn voor als de jongen er straks zijn.  ;)

Ik heb hieronder in de schema's van de eitjes nu de datum bijgezet wanneer de eitjes uitgerekend zijn. Ik ben uitgegaan van 18 dagen, dit omdat de vorige ronde bijna alle eitjes dag 18 uitkwamen maar .... ze kunnen uitkomen tussen dag 18-21.  ;) Het is dus spannend vanaf vrijdag 30 november t/m dinsdag 11 december. Och en daarna is het natuurlijk weer spannend, dan gaan we veertjes eruit kijken welke kleur ze worden en welke tekening ze gaan krijgen.  ;) ;D Ook breekt dan weer een leuke periode aan, dagelijks foto's!!!!  :D

Mijn valkjes zitten stuk voor stuk in een superconditie, ze zitten prachtig in de veren en hebben goeie stevige poepjes.  :) Alleen bij Rocky moet haar beschadigde rechtervleugel nog helemaal in de veren komen, er zit al een paar cm, nu maar hopen dat ze niet voor de zesde keer schrikt en alles weer kwijt is.  :-\

Cartier is een super lekker ding, zit een paar keer per dag bij me, speelt met mijn kleren, sieraden e.d. ze vind het wel gezellig in de grote kooi bij de 4 vrijgezelle dames maar eenaam bij mij heeft ze geen oog meer voor de dames.  :D Het lijkt  ;) net of ze gekortwiekt is, vliegen doet ze eigenlijk nooooit.  :D

Noa gaat ook super, ondanks dat ze niet zo goed kan eten met haar snaveltje, ze heeft een centenbakkenbekkie, woog ze van de week boven de 100 gram.  :D De liefde doet haar duidelijk goed, ze heeft een lesbische kroelrelatie met Perle. Perle is erg mooi uit de rui gekomen, een mooi gepareld cinnamon bont witmasker valkje.

En de laatste vrijgezelle dame, Oilily, een niet tam opvangvalkje van mijn moeder, geniet in de grote kooi, heeft niet echt contact met de andere dames, durft dit na maanden te zijn geterroriseerd te zijn door een andere, erg dominante valk van mijn moeder maar is in ieder geval niet alleen en lijkt gelukkig te zijn. Ik kan haar niet pakken zonder dat ze krijst als een speenvarken maar ze stapt keurig op een stokje als ze los is en zo kan ik haar in de kooi terug zetten.




Eros & Chica, 5 eitjes, alle 5 bevrucht. :D



Ei 1 = 12 november gelegd = 30 november :D
Ei 2 = 14 november gelegd = 2 december :D
Ei 3 = 15 november gelegd = 3 december :D
Ei 4 = 17 november gelegd = 5 december :D
Ei 5 = 19 november gelegd = 7 december :D






Amor & Diégah, 5 eitjes, al 4 bevrucht. :D



Eitje 1 = 13 november gelegd = 1 december :D
Eitje 2 = 15 november gelegd = 3 december :D
Eitje 3 = 16 november gelegd = 4 december :D
Eitje 4 = 18 november gelegd = 6 december :D
Eitje 5 = 20 november gelegd = 8 december :D






Unique & Fleur



Unique & Fleur zitten in de grote kooi in de huiskamer en wippen er dagelijks op los onder het toeziend oog van Kouros.  ;D ;D Die stoort ze elke keer.  :P Hopelijk houden ze wel wat zin over. Zij krijgen namelijk pas over enkele maandjes een blok.  ::)



Pablo & Coco



Voor Pablo & Coco telt eigenlijk hetzelfde al Unique & Fleur. Zij wippen alleen ietsje minder.  :D :D



Armani & Princess



Armani & Princess zitten regelmatig naast elkaar en kroelen dan ook wel. Op een wip heb ik ze nog niet kunnen betrappen. Ze zijn ook pas 7 maanden maar och, Amor en Diégah waren 4 en 6 maanden.  ;)



Ik hou jullie op de hoogte.  ;) :D

Groetjes



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Nou, we duimen allemaal dat het zo goed blijft gaan!
10 eitjes en al zeker 9 bevrucht, geweldig gewoon !!
Het is maar goed dat het broeden 'maar' hooguit 3 weken duurt, want dan hoeven we niet heel lang te wachten  ;D.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Caroline,

Wat een vruchtbaarheid hier  ;D ;D ;D
Het gaat lekker!!!! Het gaat goed!!!!

Groetjes,
Monky

ps ik heb Zowie verwerkt in de december inzending van de fotowedstrijd

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Wauw!

tGaat hard hier. :D
Dat wordt voor ons dus veel lezen. ;D

groetjes Esther

Anja

Citaat van: Peetie op 21 november 2007, 13:21:48
Citaat van: Debbeltje op 20 november 2007, 21:00:55
Zo dan... 10 eitjes al.. dat gaat als een tierelier hier!!

er zitten een paar dames op de eerste rij bijna te hupsen op hun stoel.. zie je dat ook???? hahahahaha

gaaf hoor!!


O ja ?? Wie dan ???  ;D ;D ;)

Groetjes Petra  :D


Dat vroeg ik me nou ook af Petra :P ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Anke

Hoi Caroline,
Wauw het gaat echt goed hier bij jou :)
@Anja en Petra: ik kan jullie vertellen dat ik ook mee hups op de eerste rij ;D ;D Ik hoop dat Eros en Chica een albinopopje willen uitbroeden :)
Dus ik kom gezellig met jullie meedoen om de eitjes uit te kijken ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Gaat goed hier zeg. En als ik de uitgerekende datums zo zie, zitten er misschien een paar Sinterklaasvalkjes bij.  :)

Mara

Anja

Citaat van: *Anke* op 21 november 2007, 20:01:11
Hoi Caroline,
Wauw het gaat echt goed hier bij jou :)
@Anja en Petra: ik kan jullie vertellen dat ik ook mee hups op de eerste rij ;D ;D Ik hoop dat Eros en Chica een albinopopje willen uitbroeden :)
Dus ik kom gezellig met jullie meedoen om de eitjes uit te kijken ;D
Groetjes Anke


Dan zijn we met ons 4en want ik heb begrepen dat Manon ook een valkje van hier heeft gereserveerd.

Groetjes Anja

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes